Kto ma MK II 1,6 GTD ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Kto ma MK II 1,6 GTD ?
Witam wszystkich.
Mam pytanie: w tym typie pompa wtryskowa posiada zawór pneumatyczny, sterowany ciśnieniem turbiny, dozujący dodatkową dawkę paliwa współbieżnie ze wzrostem doładowania.
Pod czaszą zawierającą (tak przypuszczam) membranę otwierającą zawór, znajduje się wylot (odpowietrznik?) zamkniety kopułką gumową z takim kroćcem. Otóż z tego kroćca kapie mi paliwo, niby niewiele, ale paprze mi silnik. Czy w waszych furkach macie podobnie? Czy może świadczy to o uszkodzeniu (wytarciu)
iglicy zaworu? Czy pompa kwalifikuje się do naprawy, a może da się naprawić we własnym zakresie?
Wcześniej jeździłem również Dieslami, ale zwykłymi i nie mam doświadczenia w turbodieslach.
Na wszelki wypadek dzięki z góry za poradę (pocieszenie?)
Vorlog.
Mam pytanie: w tym typie pompa wtryskowa posiada zawór pneumatyczny, sterowany ciśnieniem turbiny, dozujący dodatkową dawkę paliwa współbieżnie ze wzrostem doładowania.
Pod czaszą zawierającą (tak przypuszczam) membranę otwierającą zawór, znajduje się wylot (odpowietrznik?) zamkniety kopułką gumową z takim kroćcem. Otóż z tego kroćca kapie mi paliwo, niby niewiele, ale paprze mi silnik. Czy w waszych furkach macie podobnie? Czy może świadczy to o uszkodzeniu (wytarciu)
iglicy zaworu? Czy pompa kwalifikuje się do naprawy, a może da się naprawić we własnym zakresie?
Wcześniej jeździłem również Dieslami, ale zwykłymi i nie mam doświadczenia w turbodieslach.
Na wszelki wypadek dzięki z góry za poradę (pocieszenie?)
Vorlog.
moj kuzym ma GTD i troche sie nagrzebalem przy nim i wogule przy TD i tej gory to nigdy ie rozbieralem..ale wiem o co ci chodzi o ta gumke z wystajacym cyckiem zboku hmm...nie wiem nie potrafie ci powiedziec dlaczego cieknie...ale napewno nie powinno bo nigdy nie widzialem zeby cieklo w zadnym TD...a tak przy okazji to masz dobra maszyne :D:D,a jak zapodzasz intercooler i podkrecisz lekko dawke na pompie to juz wogule masakra :D:D,ale jak kto tam sobie lubi...
Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.
Golf III VARIANT 96' ALH +
I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D
Golf III VARIANT 96' ALH +
I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D
Dzięki za tekst, w gruncie rzeczy ten wyciek nie jest jakiś poważny, tyle że jak wspomniałem, brudzi mi motorek.
Faktycznie, TD to dobry sprzet, ten ma zrobione 200 tys. km ale chodzi jak torpeda, mimo że nie bawią mnie super osiągi to niektóre benzyniaki (gaziaki) nie mają prawa mi uciec.
Akurat przed chwilą skończyłem robotę- padł mi wąż układu chłodzenia, ten z trójnikiem do chłodnicy oleju, *#cenzura#* dostęp, musiałem rozebrać mostek od świec, a nawet wyjąć bagnet olejowskazu razem z obudową...
Tak przy okazji- czy w tym okazie w razie konieczności wymiany świec żarowych trzeba luzować pompę wtryskową? Tak z ciekawości, to nie jest mój pierwszy Golf, ale nigdy nie padła mi taka żarówa , choć zawsze może mi się coś takiego trafić...
Pozdrawiam, V.
Faktycznie, TD to dobry sprzet, ten ma zrobione 200 tys. km ale chodzi jak torpeda, mimo że nie bawią mnie super osiągi to niektóre benzyniaki (gaziaki) nie mają prawa mi uciec.
Akurat przed chwilą skończyłem robotę- padł mi wąż układu chłodzenia, ten z trójnikiem do chłodnicy oleju, *#cenzura#* dostęp, musiałem rozebrać mostek od świec, a nawet wyjąć bagnet olejowskazu razem z obudową...
Tak przy okazji- czy w tym okazie w razie konieczności wymiany świec żarowych trzeba luzować pompę wtryskową? Tak z ciekawości, to nie jest mój pierwszy Golf, ale nigdy nie padła mi taka żarówa , choć zawsze może mi się coś takiego trafić...
Pozdrawiam, V.
Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...
da sie bez luzowania pompy wyciagnac wszystkie swiece zwłaszcza do drugiej jest troche slaby dostep ale patent jest najlepiej zwyklym kluczem poluznic srube a pozniej troche sie meczyc oczkowym az sie wykreci
najgorzej bedzie z zalozeniem
masz chude palce??
jak nie to poszukaj wsrod kolesi wtedy bedzie latwiej
co do wezy to mi walnal ostatnio ten z glowicy do chlodnicy i nigdzie niemoglem go dorwac na szrotach nikt niemial wkoncu pojechalem do sklepu i kupilem nowy za 40zl
wszedzie na szrotach chieli mi wciskac jakies podobne ale nie takie weze za 20-30zl
Paranoja!!!
hehe masz racje niektore benzyniaki siadaja przy tych Dieslach
pozdroo
najgorzej bedzie z zalozeniem
masz chude palce??
jak nie to poszukaj wsrod kolesi wtedy bedzie latwiej
co do wezy to mi walnal ostatnio ten z glowicy do chlodnicy i nigdzie niemoglem go dorwac na szrotach nikt niemial wkoncu pojechalem do sklepu i kupilem nowy za 40zl
wszedzie na szrotach chieli mi wciskac jakies podobne ale nie takie weze za 20-30zl
Paranoja!!!
hehe masz racje niektore benzyniaki siadaja przy tych Dieslach
pozdroo
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1331
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
Dzięki za info, mam raczej zwinne paluchy, w razie czego jakoś sobie poradzę...
Co do zakupu węży- nigdy nie kupujcie na szrotach używek, nawet na kilka dni- potem się zapomina, albo "pewnie wytrzyma", a potem w trasie dup! Postój...
Podaję ceny orientacyjne (do GTD, zaprzyjaźniony sklep), ceny z dziś:
- chłodnica-termostat=24 zł
- chłodnica-blok=26 zł
- termostat-chłodnica oleju-blok=46 zł
- termostat-chłodnica oleju-rurka met. ogrzewania=18 zł
- ogrzewanie-głowica=14 zł
o pozostałe nie pytałem, ale można wnioskować po w/w elementach.
Uwaga-kupując nie sugerujcie się grubością lecz kształtem (nowe są cieńsze), mogą być dłuższe, nigdy krótsze, wymieniając węże na termostacie i w innych trudno dostępnych miejscach, nie zakładajcie zacisków fabrycznych lecz kupcie opaski do węży, masywne, najlepiej kwasoodporne-przyznacie mi rację podczas demontażu zacisków...
Pozdrawiam, V.
Co do zakupu węży- nigdy nie kupujcie na szrotach używek, nawet na kilka dni- potem się zapomina, albo "pewnie wytrzyma", a potem w trasie dup! Postój...
Podaję ceny orientacyjne (do GTD, zaprzyjaźniony sklep), ceny z dziś:
- chłodnica-termostat=24 zł
- chłodnica-blok=26 zł
- termostat-chłodnica oleju-blok=46 zł
- termostat-chłodnica oleju-rurka met. ogrzewania=18 zł
- ogrzewanie-głowica=14 zł
o pozostałe nie pytałem, ale można wnioskować po w/w elementach.
Uwaga-kupując nie sugerujcie się grubością lecz kształtem (nowe są cieńsze), mogą być dłuższe, nigdy krótsze, wymieniając węże na termostacie i w innych trudno dostępnych miejscach, nie zakładajcie zacisków fabrycznych lecz kupcie opaski do węży, masywne, najlepiej kwasoodporne-przyznacie mi rację podczas demontażu zacisków...
Pozdrawiam, V.
Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...
no co, w Dąbrowie też się trafiają palanty, co twierdzą że Golf I to auto formuły I , znam kilku takich, szkoda, że nie widziałeś jak startują spod sklepu w centrum, jak w pobliżu łażą jakieś norki... pisk opon, silnik śpiewa gorzkie żale, asfalt się zwija pod kołami, naklejki łopocą na wietrze, lakier się marszczy, blachy pulsują w takt disco polo...normalnie odlot!vudu pisze: z Dąbrowy kumpel kupił mk1 GTD w strasznym stanie hihi
pozdroowka
Pozdrawiam, V.
Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 276 gości