Strona 1 z 1

skrzynia do MKII o oznaczeniu 9A22509

: pn lut 21, 2005 22:42
autor: otinger
witam, jak w temacie - znalazlem taka skrzynie i nie wiem od jakiego silnika ona pochodzi :panna: oznaczenie na dole przy samym mocowaniu do bloku (w oklicach kola zamachowego) jest takie 9A 22509 i teraz nie wiem co to :kac: poprosze o pomoc po raz kolejny i z gory bardzo dziekuje. Pozdraweiam!

: wt lut 22, 2005 09:54
autor: marek29
Jeżeli dobrze zrozumiałem to jest 9A.
Skrzynia stosowana w dieslu (najwolniejsza).
Potem była 4S do turbo 1V ,a najszybsza 4T do "normalnego" Td/Tdi (albo odwrotnie niepamiętam)
Jak masz 1.6D ,to zobacz usiebie co Masz napisane.

: pt mar 04, 2005 19:01
autor: otinger
Dzieki za odpowiedz ;) No wlasnie w starej luknalem i bylo 4S, zapodalem helmutowi ta 9A i co... ? Skubaniec ja wysral... :panna: Jade jade a tu nagle grzzzzzzzzzzzzyt i mnie zatrzymalo :grin: wychodze patrze: plama oleju, musi siemeringi poszly :| Jeszcze do tego zaczelo mi sie sprzeglo slizgac, a tarcza jest funkiel nowka poniewaz przy zmianie skrzyni zalozylem nowa. Czy mozliwe jest zeby dostal sie tam olej? Czy w takim wypadku tarcze mam do wymiany??? Ta 9A faktycznie byla wolniejsza, ale za to jak przyspieszal :] Jak burza! I teraz mam dylemat, zakladac ta dluzsza 4S czy krotsza 9A !?! Przyspieszenie kontra wieksza predkosci i mniejsze spalanie :|

Dzieki i pozdro ;)

Znalazlem kolejna skrzynie od diesla, tzn. GTD z roku `89 jeszcze inne oznaczenie bo... FF :otepienie: czy gosciu prawde mowi ze to od diesla czy tez jakas sciema? Moze ktos wie co to, a moze ktos ma jakis spisz skrzyn do MKII z podzial na silniki, roczniki itp

Bede bardzo wdzieczny,
Dzieki piekne! :pub:

: wt mar 08, 2005 11:27
autor: marek29
Poszukaj trochę.
W dziale porady masz tabelę z przełożeniami skrzyń,a na forum link do strony z obliczeniami V-max na każdym z biegów.
Wystarczy wpisać w tabelę dane i Masz prędkość :bigok:

: wt mar 08, 2005 11:52
autor: Borys
marek29 pisze:Jeżeli dobrze zrozumiałem to jest 9A.
Skrzynia stosowana w dieslu (najwolniejsza).
Potem była 4S do turbo 1V ,a najszybsza 4T do "normalnego" Td/Tdi (albo odwrotnie niepamiętam)
Jak masz 1.6D ,to zobacz usiebie co Masz napisane.
9A skrzynka to jest odpowiednik 2Y w 16V, ma takie same przełozenia, czyli jest bardzo krotka w benzynowych silnikach, główne 3.667 Vty bieg 0.91,
auto szybko nie pojedzie ale ładnie przyspiesza

: śr mar 09, 2005 18:49
autor: otinger
Dzieki piekne! Nie wpadlem na pomysl ze w poradach moze byc info o skrzyniach :blush: sorki za klopot. Fajna jest ta tabelka, wszystko ladnie opisane ;) Mam jeszcze takie pytanie, czy taka skrzynia typu 2Y czy tez 9A w dieslu moze byc mniej trwala? W sumie zostala stworzona do benzynowego silnika, ale moj golfik bardzo ladnie na niej smigal (mowa o 9A) az sie wysypala, tzn. poszedl simering na walku glownym tym od sprzegla i caly olej sie wylal na sprzeglo. I teraz nie wiem czy zalozyc standart 4S czy moze znowu 9A lub 2Y !?! 2Y bylaby najlepsza bo biego od 1 do 4 sa bardzo krotkie a 5 jest typowym nadbiegiem o podobnej dlugosc jak w 4S.

Z gory dzieki i pozdrawiam!

: śr mar 09, 2005 19:28
autor: evolution
Borys pisze:
marek29 pisze:Jeżeli dobrze zrozumiałem to jest 9A.
Skrzynia stosowana w dieslu (najwolniejsza).
Potem była 4S do turbo 1V ,a najszybsza 4T do "normalnego" Td/Tdi (albo odwrotnie niepamiętam)
Jak masz 1.6D ,to zobacz usiebie co Masz napisane.
9A skrzynka to jest odpowiednik 2Y w 16V, ma takie same przełozenia, czyli jest bardzo krotka w benzynowych silnikach, główne 3.667 Vty bieg 0.91,
auto szybko nie pojedzie ale ładnie przyspiesza
jak na moj gust to przelozenie 3.667 jest szybsze od np 3,9 wiec maxymalna predkosc wzrosnie na 3,6 najkrotsze to jest 4,8 bodajze w country mala predkosc duzy moment na kolach idealna na gorskie