Zbierzność kół

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PePeNiEbKo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz gru 03, 2006 04:17
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Zbierzność kół

Post autor: PePeNiEbKo » wt sty 02, 2007 02:07

Witam.

Ustawiał ktoś z was zbierzność kół (przód) w mk1, gdzie w szczecinie można to ustawić, o jakich kosztach można ewentualnie myśleć. Jutro chciałem to załatwić żeby mieć już z głowy

i takie pytanie z kosmosu jeszcze :smoke:
ile litrów mieści się w baku golfa 1 Diesel tylko niewiem czy bak od benzyny i ropy się różni litrarzem, bo mój golf był przerabiany z benzyniaka i trudno stwierdzić jaki jest teraz zamontowany



Awatar użytkownika
herflik95
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 953
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:36
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: herflik95 » wt sty 02, 2007 09:46

zbierzność ustawisz na kazdej stacji kontroli pojazdów. jezeli to tylko zbieznosc to koszt bedzie nie duzy ale jak dojdzie do tego geometria to bedzie drozej



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » wt sty 02, 2007 11:59

herflik95 pisze:ale jak dojdzie do tego geometria to bedzie drozej
aby ustawic zbieznosc najpierw trzeba ustawic geometrie

[ Dodano: Wto Sty 02, 2007 11:00 ]
a koszt o u mnie w wałczu to 70zl to orientacyjnie bedziesz wiedział



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt sty 02, 2007 12:40

zbiornik paliwa do benzyny MK1 ma 45 litrów



reactor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw lip 09, 2009 17:37
Lokalizacja: k Krakowa

Post autor: reactor » czw lip 09, 2009 18:05

A może ktoś powiedzieć w jakich granicach cenowych jest usluga samej zbieznosci a w jakich calej geometrii ? Nie wiem czy to sa jakies ogromne koszta i na jaka sume sie przygotowac (cienko u mnie z kaska ostatno)



Awatar użytkownika
emiloss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:30
Lokalizacja: Bronisławów

Post autor: emiloss » czw lip 09, 2009 21:44

Ja ostatnio ustawiałem sobie kółka od sznurka i po paru poprawkach wyszło nieźle :helm: No i tak wychodzi za zero zł ! :grin:



Awatar użytkownika
tomekra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 477
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 16:25
Lokalizacja: SKIERNIEWICE
Kontakt:

Post autor: tomekra » czw lip 09, 2009 21:50

emiloss, jakie odległości ustawiłeś, jaka rónica między jednym a drugim wymiarem ?


[url=http://www.vag-skierniewice.pl][img]http://images35.fotosik.pl/133/c7ee01e51af0ab20med.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
emiloss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:30
Lokalizacja: Bronisławów

Post autor: emiloss » czw lip 09, 2009 22:34

tomekra, nie bardzo wiem o jakie odległości ci chodzi. Przyczepiłem sznurek za prawe pzednie i lewe tylne nadkole tak rzeby przechodził przez środek kół. Potem kiera równo i regulacja żeby było względem sznurka równo. Z lewymi kołami to samo.
Podejżewam, że więkrzość mechaniorów i użytkowników forum teraz mnie wyśmieje, ale z tego co wiem kiedyś tak robili, bo przecierz nie zawsze mieli sprzęty z "celownikami laserowymi".



reactor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw lip 09, 2009 17:37
Lokalizacja: k Krakowa

Post autor: reactor » sob lip 11, 2009 12:47

emiloss nie zdziera Ci jakos nierownomiernie bieznika ? Z tego co wiem przednie kola musza miec poprawnie ustawiona zbieznosc tzn nie moga byc idealnie rownolegle lecz musza byc wzgledem siebie przestawione o pewien kąt (nie pamietam czy maja sie delikatnie zbiegac czy rozbiegac). Co do kątów ustawianych na kolumnie to czy po prostu ustawić koła prostopadle do nawierzchni czy tez jest jakies preferowane ustawienie?



Awatar użytkownika
tomekra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 477
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 16:25
Lokalizacja: SKIERNIEWICE
Kontakt:

Post autor: tomekra » sob lip 11, 2009 13:48

emiloss pisze:tomekra, nie bardzo wiem o jakie odległości ci chodzi. Przyczepiłem sznurek za prawe pzednie i lewe tylne nadkole tak rzeby przechodził przez środek kół. Potem kiera równo i regulacja żeby było względem sznurka równo. Z lewymi kołami to samo
powiem szczerze, że o takiej metodzie nie słyszałem
ja zrobiłem troszkę inaczej ale i tak muszę jechać ustawić na przyżadach bo teraz jest prowizorka


[url=http://www.vag-skierniewice.pl][img]http://images35.fotosik.pl/133/c7ee01e51af0ab20med.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
emiloss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:30
Lokalizacja: Bronisławów

Post autor: emiloss » sob lip 11, 2009 19:29

Powiem wam szczerze, że tej metodzie od sznurka to do końca nie wierze. Może dlatego, że nie znam żadnych szczegółów technicznych takiego ustawiania. Po moich wiejskich okolicach na krótkie odległości można jeździć. Jak tylko wymienie łożysko w kole to pojadę do zawodowców bo mi się dłuższa trasa szykuje i wolę nie ryzykować.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn lip 13, 2009 22:44

Metoda na sznurek jest stosowana czasami nawet w warsztatach samochodowych - nie jest super dokladna, ale jest - lepszy rydz niz nic :) . Tą metoda zawsze ustawia się kąt na 0st. - w golfie powinno być 0,1-0,5st. więc od biedy pasuje.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 232 gości