Strona 1 z 1

ZARZUCA NA ZAKRĘTACH

: wt sty 02, 2007 00:30
autor: maluch
siemka jeżdże golfem 3 kombi Tdi ostatnio pojawił się problem z zawieszeniem podczas jazdy po zakrętach odczuwam wrażenie że tył golfa zaczyna latac po drodze ( wynosi go na zakrętach) sprawdziłem amory i są ok tuleje w tylnej belce też wpożądku słyszałem że belka może być krzywa KTOŚ WIE CZEMU TAK SIE DZIEJE???????

: wt sty 02, 2007 03:02
autor: Karlos87
Jeśli tuleje i amortyzatory są oki to jedź niech ci ustawią poprawną geometrie kół:odchylenie geometrycznej osi jazdy od osi symetrii pojazdu,równoległość osi kół,śladowość kół.jeśli ustawią ci prawidłowo to będzie po problemie :bigok:

: wt sty 02, 2007 09:50
autor: zyga94
tyl nie ma regulacji

: wt sty 02, 2007 10:27
autor: To_mas
maluch, a z jakimi prędkościami wchodzisz w te zakręty ?? i jaie to zakręty ??:P :hmm: :hmm: :bajer: :bajer:

: wt sty 02, 2007 10:29
autor: marcin999
najpradopodobniej masz amory do wymiany tez tak mialem...

: wt sty 02, 2007 11:19
autor: wuj333k
ja mialem podobny problem u mnie to nie byly amory z tylu tylko sprezyna PEKLA i wyrzucalo go troche na zakretach koleinach ... amortyzatory tez najpredzej moga byc do wymiany... moze ktos inny zna jakas przyczyne ale watpie ...

: wt sty 02, 2007 12:39
autor: BMBL
Napisz coś więcej... Hamujesz w zakręcie i Cię wynosi czy bez hamulca ? Na mokrym, na suchym ? Opony z bieżnikiem czy już bez :D ? Z jaką prędkością napadasz zakręt ? Ręczny opuszczony :grin: ? We wszystkich zakrętach Cię wynosi ?
Ja tam bym się cieszył jakby mnie tak wynosiło :D :jezor:

: wt sty 02, 2007 12:47
autor: Marzena
BMBL pisze:Napisz coś więcej... Hamujesz w zakręcie i Cię wynosi czy bez hamulca ? Na mokrym, na suchym ? Opony z bieżnikiem czy już bez :D ? Z jaką prędkością napadasz zakręt ? Ręczny opuszczony :grin: ? We wszystkich zakrętach Cię wynosi ?
Ja tam bym się cieszył jakby mnie tak wynosiło :D :jezor:
Rajdowiec? :)

: wt sty 02, 2007 12:52
autor: RIF-RAF
no wlasnie napisz cos wiecej. Najprawdopodobniej amorki z tylu bedziesz mial do wymiany.

: wt sty 02, 2007 13:05
autor: juniorwwa
uwaga moze to smieszne ale mój golfik miał podobne objawy badałem amorki ok
ale znqjomy mechanik powiedział że czesto ludzie bagatelizuja czytaj olewaja spręzyny a one tez odrywaja bardzo ważna role w aucie więc moim zdaniem spręzyny pozdrawiam

: wt sty 02, 2007 16:42
autor: sas_gti
maluch,
a mocowanie tylnej belki jest ok? moze belka lata na mocowaniach? Sprawdz tuleje tylnej belki, koszt jednej to gdzies 40-50 zł
I skontroluj luz tylnych łozysk, dociąga sie go centralną nakretką od czopa piasty, mozna sie do niej dostac zdejmując koło i wyjmujac zaślepkę z tarczy lub bębna....
Jesli tył ucieka nawet na równej drodze gdzie nie ma wybojów które mogą spowodac takie zachowanie, to nie sa to raczej ani amorki ani sprezyny, za to najczestszą przyczyną odjeżdzania tyłu na gładkim zakręcie jest to że nie trzyma on geometrii względem przodu wiec :
silentbloki tylnej belki (tuleje) oraz luz na piasćie

A zapytam jescze o jedno. Czy sato seryjne amortyatory i sprezyny? A jesli nie to czy kupiles komplet czy sam dobierałeś sprezyny do amorów?
pzdr

[ Dodano: Wto Sty 02, 2007 15:47 ]
maluch pisze:belka może być krzywa
oczywiscie to da takie same efekty jak opisalem

: wt sty 02, 2007 19:14
autor: maluch
mój problem pojawia się na każdym zakręcie z prędkościom około 80 90 km/h sprawdzałem amorki mają po 67% przyczepności tuleje belki założyłem nowe być może że to wynoszenie jest związane z moim drugim problemem przy prętkości 70 80 przy gwałtownym chamowaniu auto zarzuca w poprzek drogi raz w jedną strone raz w drógą

: wt sty 02, 2007 23:19
autor: sas_gti
maluch ODPOWIADAJ NA NASZE PYTANIA bo tak to nic nie ustalimy....
Co z tymi lozyskami? sparawdzles luz?
czy dowiem sie w koncu jakie masz amory i sprezyny?

: wt sty 02, 2007 23:41
autor: 15XI80
A zaczales od sprawdzenia najprostszego i najwazniejszego- a mianowicie czy masz we wszystkich oponach jednakowe cisnienie?

Mialem tak raz, ze tyl mi rzucalo na zakretach i to dosc mocno, podobnie bylo przy gwaltownym skrecie na prostej. Sprawdzilem cisnienie i okazalo sie, ze z jednej oponki z tylu zeszla mi atmosferka :grrr: dopompowalem i jest OK :okej: