[mk3] robota tylnej belki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piecia1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 13:40
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

[mk3] robota tylnej belki

Post autor: piecia1985 » pn sty 01, 2007 18:14

Od 2 tygodni dochodza stuki z tylnej belki ,chyba poszly gumy , moze ktos mi napisac ile bedzie kosztowala mnie ta cala impreza



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn sty 01, 2007 18:18

to zalezy od warsztatu, kolega zapłacił 450 ale są i takie miejsca gdzie wołają za tą samą robotę 650zł - nie ma reguły, musisz szukać gdzie taniej (ceny sa z materiałem)


:-k ...

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn sty 01, 2007 18:34

tuleje tylniej belki FEBI 35 Zł ZA SZTUKę chyba że chcesz samemu to zrobic ?????? u mechaniorów jest jest to w cenie :bajer:



juniorwwa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: pn sty 02, 2006 20:21
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: juniorwwa » pn sty 01, 2007 18:40

Witam serdecznie pewnie nie jeden z nas denerwuje się z powodu stukającej tylnej belki...
Otóż sprawa usunięcia owego stukania nie jest taka trudna jak by się wydawało.
Potrzebne będą nam następujące narzędzia
1. podnośniki najlepiej dwie sztuki
2. jakieś kołki aby podstawić pod auto aby było bezpiecznie
3. WD40 lub coś w tym stylu
4. klucze:11, 2x19, płaski śrubokręt. Kombinerki, dwa młotki jeden większy i jeden mniejszy, nagwintowany pręt około 20cm , dwie śruby do tego pręta, jakieś podkładki, piłka do metalu
5. płyn hamulcowy
6. no i oczywiście sinenblocki szt. 2 koszt około 60zł


No i przystępujemy do wymiany
Pieszą czynnością jest podniesienie auta z obu stron i odkręcenie kół
Następnie zabieramy się za pryśnięcie WD40 śrub które będziemy odkręcać tzn.:
1. śrubki po obu stronach do odpowietrzania hamulców
2. śruby mocujące belkę do podwozia po jednej z każdej strony
Następnie rozłączamy pod tylną kanapą dwie kostki od ABS jeśli go ktoś posiada
Po odłączenie ABS-u z zacisków odłączamy linkę od hamulca ręcznego polega to na podważeniu blaszki na linkę przy zacisku i wyciągnięciu linki z obudowy zacisku
Następny krok to rozkręcenie przewodów hamulcowych najlepiej to zrobić to pomiędzy belką a podłogą ponieważ jest tam taki krótki gumowy łącznik i tam jest najlepiej
Skoro już to zrobiliśmy odkręcamy teraz belke od płyty podłogowej
Nie będzie łatwo bo nakrętki maja plastik zabezpieczający i ciężko się odkręca ale troszkę siły i da rade...
Jak już odręcilismy te śruby odkręcamy amortyzatory i belka nam spada na dol.
Skoro belkę mamy już na wierzchu możemy zabrać się za wybijanie gumowych simenblocków...
Nie jest to sprawa prosta ale warta pracy
Pieszą czynność jaką powinniśmy zrobić to wybicie gum z obudowy troszkę kombinacji młotkiem i po sprawie
Jak już gumy wybiliśmy to teraz potrzebujemy piłkę do metalu...
Będziemy musieli przeciąć to co zostało po wybiciu gumy...
Jak już przetniemy ta obudowę musimy ją wybić...nie jest to proste przyda się jakiś konkretny przecinak lub mocny śrubokręt
Jak już to zrobimy pozostaje nam wciśnięcie nowy simenblocków
Do tego potrzebujemy już wcześniej wspomniany pręt gwintowany i podkładki
Wciskamy w miejsce mocowania nowy simenblock przekładamy w otwór pręt i po obu stronach nakręcamy nakrętki z podkładkami skręcamy to wszystko delikatnie stukając młotkiem w celu ułatwienia nam skręcania ważne aby zrobić to dobrze bo potem będzie problem z włożenie belki na uchwyty przy płycie podłogowej
Jak już po obu stronach mamy wszystko zrobione zabieramy się za składanie belki
Najlepiej robić to w dwie osoby
Najpierw przykręcić belkę do podłogi potem amortyzatory potem przewody hamulcowe i na końcu linka od ręcznego no i jeśli ktoś posiada to podłączyć kostki ABS-u


Jeśli już wsztsko dokładnie dokręciliśmy należy odpowietrzyć hamulce...
Potem stawiam na koła i zapewne będzie święciła się kontrolka od ABS-u ale bez obawy po kilku minutach sama zgaśnie..

Czas pracy około 3h sporo dłubaniny ale warto zupełnie inny komfort jazdy zero stukania i nerwów...pozdrawiam i miłej pracy


www.juniorwwa.fotosik.pl zapraszam

VR-ka zmieniła właściciela.....
pojawiło sie E46 by BMW no cóż życie...
wkrótce toledo 2.3V5 do zmodyfikowania:):)
http://www.forum.auto-moto.sklep.pl/profile.php?mode=register&refer_id=178] [img]http://e-numizmatyka.pl/phpBB2/img/41788.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn sty 01, 2007 18:43

ja wymieniając tuleje zrobiłem to trochę prościej-

[ Dodano: Pon Sty 01, 2007 17:48 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... i&start=15



juniorwwa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: pn sty 02, 2006 20:21
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: juniorwwa » pn sty 01, 2007 18:55

dziejo, mozna i tak ale jak ktoś nie ma dojścia do palnika ...a moim zdaniem całkowite wyjęcie belki co nie jest takie skomplikowane jest lepsze ponieważ mamy dostep z każdej strony i jak cos nas zdenerwuje mozna przyje....ać młotkiem w ten pierscien pozdrawiam:majkel: :bigok:


www.juniorwwa.fotosik.pl zapraszam

VR-ka zmieniła właściciela.....
pojawiło sie E46 by BMW no cóż życie...
wkrótce toledo 2.3V5 do zmodyfikowania:):)
http://www.forum.auto-moto.sklep.pl/profile.php?mode=register&refer_id=178] [img]http://e-numizmatyka.pl/phpBB2/img/41788.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn sty 01, 2007 19:01

juniorwwa pisze:mozna przyje....ać młotkiem
zgadza się ja nie twierdze że twój sposób jest zły ale jeżeli ktos ma problem np z odpowietrznikiem cylinderka no wiesz ja np podgrzewałem to zwykłą opalarka



juniorwwa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: pn sty 02, 2006 20:21
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: juniorwwa » pn sty 01, 2007 19:13

piecia1985, dzieki za plusik
dziejo, ogólnie jak by nie patrzeć wazne aby osiągnąc ten sam cel KOMFORT i przyjemnośc z dobrze wykonanej pracy pozdrawiam i lepszego nowego roku :bigok: :bigok: :bigok:


www.juniorwwa.fotosik.pl zapraszam

VR-ka zmieniła właściciela.....
pojawiło sie E46 by BMW no cóż życie...
wkrótce toledo 2.3V5 do zmodyfikowania:):)
http://www.forum.auto-moto.sklep.pl/profile.php?mode=register&refer_id=178] [img]http://e-numizmatyka.pl/phpBB2/img/41788.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Yahoo [Bot] i 298 gości