Strona 1 z 2

cisnienia na tlokach abu 1,6

: ndz gru 31, 2006 15:00
autor: rafaellos
witam,dzis mierzylem cisnienia na tlokac.bo moj gofer jest bardzo slaby max135 cisniene to:12,11,11,11 czy to przyczyna,jakiemacie pownno byc ma170000tys przebiegu

: ndz gru 31, 2006 15:20
autor: Adamtd
rafaellos, norma dla tego silnika mówi 10-15 bar. Masz już prawie dolna granicę, ale wszystko jest ładnie równo zużyte. No ale on chyba ma więcej niż 170 tys km.....
Próba olejowa była?
Jakie zużycie oleju, jakie zużycie benzyny itp?

: ndz gru 31, 2006 15:23
autor: rafaellos
jaka proba olejowa,spalanie jest ok

[ Dodano: 31 Gru 2006 14:24 ]
co musialbym wyremontowac wsilniku?

: ndz gru 31, 2006 15:30
autor: Adamtd
rafaellos pisze:jaka proba olejowa
Próba olejowa którą robi się razem z ciśnieniem sprężania - dolewa się setę oleju do cylindra i robi próbę ciśnienia jeszcze raz. Sam to mierzyłeś to Ciśnienie czy nie?
rafaellos pisze:co musialbym wyremontowac wsilniku?
Poczekaj poczekaj, do remontu silnika to jeszcze daleka droga - najpierw pełna diagnostyka.
Co ze zużyciem oleju?

: ndz gru 31, 2006 15:34
autor: eidos
Jesli w Twoim silniku jest katalizator to radze zajrzec czy nie jest przypchany.

: ndz gru 31, 2006 15:37
autor: rafaellos
mierzylem z kolega,czy to jest juz za slabe?bo zamiast remontowac to chyba lepiej kupic uztwan,uszczelka jest ok jedynie jakby delikatnie pukal zawor

[ Dodano: 31 Gru 2006 14:39 ]
eidos pisze:Jesli w Twoim silniku jest katalizator to radze zajrzec czy nie jest przypchany.
katalizator wywalilem tydzien temu

: ndz gru 31, 2006 15:42
autor: Adamtd
rafaellos, pytam jeszcze raz - jakie masz zużycie oleju? Znaczy się ile go średnio dolewasz na 1000 km o ile wogóle dolewasz

: ndz gru 31, 2006 15:45
autor: rafaellos
Adamtd pisze:rafaellos, pytam jeszcze raz - jakie masz zużycie oleju? Znaczy się ile go średnio dolewasz na 1000 km o ile wogóle dolewasz
1litr na 5000

: ndz gru 31, 2006 15:46
autor: eidos
a zapłon jest ustawiony jak trzeba? moze filtr powietrza, paliwa jest przytkany.

: ndz gru 31, 2006 15:51
autor: rafaellos
eidos pisze:a zapłon jest ustawiony jak trzeba? moze filtr powietrza, paliwa jest przytkany.
aplon dzisiaj ustawialem,filtr sprawdzalem ale chyba jest ok,a jesli filtr bym wyjal na rozgrzanym silniku to byla by zmiana i zrobil bym probe to byla by zmiana jesli to filtr

: ndz gru 31, 2006 15:54
autor: eidos
jesli to bylby filtr to byla by zmiana, ale jak sprawdzales i jest ok, to lepiej bez filtra nie jezdzic. Szkoda silnika

: ndz gru 31, 2006 16:00
autor: Adamtd
rafaellos pisze:1litr na 5000
rafaellos, to nie jest dramat. A więc sprawa wygląda tak - przed Toba jest jedno bardzo istotne zadanie - musisz znaleźć dobrego mechanika-diagnostę. Niestety trudno mi ocenić co masz na myśli że auto jest mułowate, ale może być tego 150 przyczyn. Stosowny mechanik musi Ci zrobić dwie rzeczy - diagnostykę silnika i kolejną z tym sie wiąrzącą - znaleźć przyczynę mułowatości.
Niestety diagnozowanie silnika jest rzeczą zbyt powarzną, aby nie mając doświadczenia robić ją samemu. Wybacz to co powiem, ale zrobiliście sobie sami pomiar Ciśnienia sprężania, nie znając dobrze nawet procedury pomiaru (jeśli nie wiesz co to jest próba olejowa i do czego służy).
Do podjęcia decyzji o zakupie silnika albo jego remoncie trzeba mieć duuużo więcej danych. A pomijając to, że ABU jest generalnie mułowaty, to wystarczy usterka zapłonu, czy jego zła regulacja, przestawiony rozrząd itp, aby zrobić go jeszcze bardziej mułowatym

[ Dodano: Nie Gru 31, 2006 15:03 ]
rafaellos pisze:filtr sprawdzalem ale chyba jest ok
A kiedy go ostatnio wymieniałeś?

: ndz gru 31, 2006 16:05
autor: rafaellos
Adamtd pisze:
rafaellos pisze:1litr na 5000
rafaellos, to nie jest dramat. A więc sprawa wygląda tak - przed Toba jest jedno bardzo istotne zadanie - musisz znaleźć dobrego mechanika-diagnostę. Niestety trudno mi ocenić co masz na myśli że auto jest mułowate, ale może być tego 150 przyczyn. Stosowny mechanik musi Ci zrobić dwie rzeczy - diagnostykę silnika i kolejną z tym sie wiąrzącą - znaleźć przyczynę mułowatości.
Niestety diagnozowanie silnika jest rzeczą zbyt powarzną, aby nie mając doświadczenia robić ją samemu. Wybacz to co powiem, ale zrobiliście sobie sami pomiar Ciśnienia sprężania, nie znając dobrze nawet procedury pomiaru (jeśli nie wiesz co to jest próba olejowa i do czego służy).
Do podjęcia decyzji o zakupie silnika albo jego remoncie trzeba mieć duuużo więcej danych. A pomijając to, że ABU jest generalnie mułowaty, to wystarczy usterka zapłonu, czy jego zła regulacja, przestawiony rozrząd itp, aby zrobić go jeszcze bardziej mułowatym
dzieki za porade daje ci plusika,patrzelismy na rozrzad ,ale kumpel nie mogl znalezc drugiego oznaczenia moze ty cos o tym wiesz

: ndz gru 31, 2006 16:15
autor: ćwikła
Adamtd pisze:rafaellos, norma dla tego silnika mówi 10-15 bar. Masz już prawie dolna granicę, ale wszystko jest ładnie równo zużyte. No ale on chyba ma więcej niż 170 tys km.....
Próba olejowa była?
Jakie zużycie oleju, jakie zużycie benzyny itp?
Troche nie tak kolego.....norma 10-15(a raczej 13) jest to norma przyjeta przez producetna w jakiej auto powinno miescic sie jak jest nowe...oczywiscie ze potem albo sie ladnie dotrze i norma wzrosnie albo zostanie zajechane gdzie cisnienie ulegnie zmianie...kolega ma równe cisnienie wiec napewn dolu silnika bym nie ruszal bowiem podane przezniego wyniki wskazuja na bardzo dobra kondycje silnika....looknik kolego na:
-zaplon
-rozrzad( czy nieprzestawiony)
-kiedy wumieniales ostatnio filtr paliwa
-wywal katalizator bo przy tym przebiegu napewno nie pelni juz swojej fukcji

Takie zuzycie oleju nie powie nam calej prawdy o silniku bowiem zalezy to w duzym stanie np od zuzycia gumek zaworowych....u kolegi w audi 80 przy przebiegu 250tys i podobnym prezaniu jakie masz autko lykalo litr na 1000...po wymienie uszczelniaczy autko bierze tyle ze jak wleje max to po 10 tys ma min....