Strona 1 z 1

[mkII] Obrotomierz i kontrolka od ładowania

: pn lut 21, 2005 17:23
autor: MaSa_Golf
Kupilem golfa 2 tygodnie temu, poprzedni wlasciciel mowil ze wymienial niedawno regulator napiecia, i zauwazylem, ze jak odpale silnik to pali sie kontrolka od ładowania, i nie dziala obrotomierz, dopiero po lekkim dodaniu gazu (jakies 1200 obr/min) gasnie kontrolka i załapuje obrotomierz. Czy wszystko jest ok czy to objaw jakiejs usterki??

od Quatro7: uprzejmie prosi się o precyzowanie tematów

: pn lut 21, 2005 17:35
autor: marek29
Spróbuj naciągnąć pasek.Nie piszczy?

: pn lut 21, 2005 18:05
autor: MaSa_Golf
Nie piszczy, ani razu mi nie zapiszczal zrobilem od kupna tym autkiem ponad 1000 km i nie zapiszczal a u mojego kuzyna 1.6D 88 pasek czasem zapiszczy ale kontrolka gasnie od razu

: pn lut 21, 2005 18:14
autor: Wojtas_18
w moim golfiku jest podobnie choc nie posadam obrotomierza ale kontrolka tez gasnie dopiero po dodaniu gazu

a pasek to napewno nie jest bo nawet jezeli by "piszczal" to kontrolka i tak gasnie tak było u mnie

ale u mnie tak jest od kad pamietam i jest ok

po wymianie regulatora i szczotek jest nadal tak samo czyli jest chyba dobrze

pozdrawiam

: wt lut 22, 2005 00:02
autor: Michael G60
U mnie też tak jest, Ale nie ma obrotka. Sprawdzałem u elektryka i łąduje.


Dziwne. Może to jakiś czujnik w alternatorze. Bo w dieslu chyba sygnał do od alternatora i jakiś czujnik od kontrolki chyba tram jest??

: wt lut 22, 2005 00:28
autor: AEM
regulator napięcia dopiero po przekroczeniu pewnych obrotów zaczyna ładować - stąd to dodanie gazu żeby przełączył. W każdym jak zapalisz bez dodawania gazu świeci kontrolka chyba że ma wysoko ustawione obroty.

: wt lut 22, 2005 19:30
autor: Michael G60
A czemu w niektórych golfach zaraz gaśnie???

Np. u mojego znajomego Mk II 1.3

: wt lut 22, 2005 19:34
autor: AEM
a jakie masz w tym czasie obroty?

: wt lut 22, 2005 19:55
autor: Michael G60
Nie wiem. Brak obratka. Ale palę na wyciągniętym urządxzeniu rozruchowym i są wyraźnie wyższe niż na ciepłym !!!

Jeżdżę juz tak 3 lata i spox!

: czw lut 24, 2005 00:59
autor: mpstar
Ciekawe w jakim stanie macie łożyska w alternatorze.

: czw lut 24, 2005 10:30
autor: Bocian
A moze styki na drodze alternator akumulator sa zasniedziale. Dobrze by zmierzyc czy napiecia na alternatorze i akumulatorze nie roznia sie zbytnio.

: czw lut 24, 2005 15:22
autor: dr Richie
układ elektroniczny w alternatorze na ogół przełącza w tryb ładowania przy ok 1500 obr/min :bigok:

Co do obrotka, to nie wiem, może masz słabe napięcie w instalacji, lata robią swoje, czyli luzy na łączach, czyli spadki napięć. Dopiero jak na instalacji pojawi się teoretycznie 14.5V, to obrotek zaczyna działać, nie wiem, poniuchaj miernikiem co i jak.

: czw lut 24, 2005 17:52
autor: MaLiBU
AEM pisze:regulator napięcia dopiero po przekroczeniu pewnych obrotów zaczyna ładować - stąd to dodanie gazu żeby przełączył. W każdym jak zapalisz bez dodawania gazu świeci kontrolka chyba że ma wysoko ustawione obroty.
dokladnie, np w 1.8 PB obroty sa na poziomie 750-850 i czasami sama kontrolka nie gasnie, w 1.3 NZ obroty na poziomie 880-980 i od razu gasla...

: czw lut 24, 2005 18:16
autor: AEM
czytałem gdzieś na AC że w dieslu MUSI z altka wychodzić powyżej 7V na wyjściu do obrotki aby ten działał prawidłowo i coś pisali że jak jest mniej to elekryk musi "pobawić" się altkiem. Ale szczegółów nie pamiętam. Te posty były 3-4 miesiące temu.