Strona 1 z 1

modul zaplonu

: sob gru 30, 2006 01:55
autor: x27
jake napiecie sterowale jest podwane na modul zaplonu z jednosiki sterujacej

na foto sygnal we .pin 10

Re: modul zaplonu

: sob gru 30, 2006 10:02
autor: RobertP
x27 pisze:jake napiecie sterowale jest podwane na modul zaplonu z jednosiki sterujacej

na foto sygnal we .pin 10
z tego co widać na schemac to chodzi Ci o czujnik halla
przy nim musi być +12V
ogólnie Ci opiszę że czujnik czy moduł ma +12V,-12V, i przewód sterujący
możesz więc sobie zmierzyć czy czujnik po włączeniu stacyjki ma: masę i +12V na stykach

a wogóle czym podyktowane jest Twoje pytanie,
czy masz problem z tym modułem, co się dzieje ?

: sob gru 30, 2006 13:34
autor: x27
do modlulu dochodzi. + ze stacyjki, masa , i to co nim steruje. nazwijmy to napieciem sterowalnym, i chodzi mi o to , jakie to napiecie jest. rzedu 12v czy cos mijszego.

: sob gru 30, 2006 21:00
autor: RobertP
x27 pisze:do modlulu dochodzi. + ze stacyjki, masa , i to co nim steruje. nazwijmy to napieciem sterowalnym, i chodzi mi o to , jakie to napiecie jest. rzedu 12v czy cos mijszego.
wiesz nigdy dokładniej nie zwróciłem uwagi poprostu jak jest napięcie
to uważałem że jest OK, ale dokładnych wartości Ci nie podam

: sob gru 30, 2006 21:17
autor: miś fazi
zasilanie przetwornika hallotronowego to przy włączonym zapłonie styki 8 i 17 sterownika powinno być nie mniej niż 9 V

: sob gru 30, 2006 21:33
autor: RobertP
miś fazi pisze:zasilanie przetwornika hallotronowego to przy włączonym zapłonie styki 8 i 17 sterownika powinno być nie mniej niż 9 V
ekstra ! mi się przyda ta podpowiedź , ja sprawdzałem na lampke kontrolną
bez miernika stąd moja niewiedza jaka dokładnie wartość powinna być
jeszcze raz ode mnie THX za info ! :pub: :bigok:

: sob gru 30, 2006 21:40
autor: Paweł Marek
To co nazywasz napięciem sterowalnym ma kształt fali na wykresie (napięcie i czas) i dochodzi do modułu zapłonu albo bezpośrednio z czujnika halla (monowtryski albo k-jetronik)), albo ze sterownika wtrysku (ke-jetronik). Piki na tej fali czyli max wartości napięcia sa różne oraz mają różny czas trwania w zależności od silnika. Od 3 do 12V.
Analizuje się takie falujące napięcia oscyloskopem, ostatecznie diodą wpieta między przewód sygnałowy i masę (w przypadku fali o napięciu do 12V oczywiście dioda 12 voltowa lub zwykła z opornikiem. Zdradź co kombinujesz :) ?

: sob gru 30, 2006 22:08
autor: RobertP
Paweł Marek pisze:To co nazywasz napięciem sterowalnym ma kształt fali na wykresie (napięcie i czas) i dochodzi do modułu zapłonu albo bezpośrednio z czujnika halla (monowtryski albo k-jetronik)), albo ze sterownika wtrysku (ke-jetronik). Piki na tej fali czyli max wartości napięcia sa różne oraz mają różny czas trwania w zależności od silnika. Od 3 do 12V.
Analizuje się takie falujące napięcia oscyloskopem, ostatecznie diodą wpieta między przewód sygnałowy i masę (w przypadku fali o napięciu do 12V oczywiście dioda 12 voltowa lub zwykła z opornikiem.
no no no fajnie że wyjaśniłeś dokładniej :-) :bigok:
ja dawniej gdy miałem Audice to sprawdzałem to tak
włączałem zapłon i wtedy na zacisku 15 (+) cewki zapłonowej jest napięcie
odpowiadające napięciu akumulatora czyli te 12V
przewód WN (wysokiego napiecia) łączący cewkę zapłonową z aparatem
zapłonowym odłączałem od niego i zwierałem z masą co ważne jak ktoś
to robi to należy używać dobrze izolowanych kleszczy a samego przewodu
nie należy trzymać w ręku ! :-)
mając kontrolkę świetlną 4-24 V podłączyć do zacisków cewki 15(+) oraz 1(-)
uruchamiałem rozrusznik na kilka sekund, lampka kontrolna powinna wtedy
migać jak tego nie robi to moduł z hallem oznaczał że jest walnięty,
samego halla też można było wymienić i koszty były duuuużo mniejsze niż całego modułu

: sob gru 30, 2006 22:26
autor: Paweł Marek
RobertP pisze:migać jak tego nie robi to moduł z hallem oznaczał że jest walnięty,
jasne, ale załóżmy że moduł jest osobno a cewka osobno jak w MK2, i że chcesz sprawdzić czy np walniety jest moduł czy hall, to wtedy ten sam teścik trzeba zrobić na hallu.

[ Dodano: Sob Gru 30, 2006 9:27 pm ]
acha, i ta kontrolka świetlna powinna być z diody, bo zwykła żaróweczka może z powodu zbyt dużego poboru prądu coś uwalić.

: sob gru 30, 2006 23:00
autor: RobertP
Paweł Marek pisze:
RobertP pisze:migać jak tego nie robi to moduł z hallem oznaczał że jest walnięty,
jasne, ale załóżmy że moduł jest osobno a cewka osobno jak w MK2, i że chcesz sprawdzić czy np walniety jest moduł czy hall, to wtedy ten sam teścik trzeba zrobić na hallu.

[ Dodano: Sob Gru 30, 2006 9:27 pm ]
acha, i ta kontrolka świetlna powinna być z diody, bo zwykła żaróweczka może z powodu zbyt dużego poboru prądu coś uwalić.
oczywiście faktycznie tak jest ! :bigok: super temat sprawdzenia chyba wyczerpany :bigok: :pub:
ale nadal nie wiemy co autor robi i co jest powodem jego zapytania ...