Strona 1 z 2

golf 3 GTI 2.0....Plusy i minusy silnikow 16v i 8v ?????

: pt gru 29, 2006 03:41
autor: K4par
Siemka wlasnie przymierzam sie do kupna golfa 3 Gti 2.0L.... Chcialem sie dowiedziec jaki silnik jest lepszy 16v czy 8v.... Przegladalem ogloszenia i calkowicie zglopialem poniewaz zauwazylem ze golfy z silnikami 16v 150km byly produkowane na poczatku produkcji jak i na koncu... Tak samo jest w przypadku 8v 115km. Prosze wypowiedzcie sie na temat tych silnikow.

: pt gru 29, 2006 03:57
autor: ku_bi
To może napiszesz najpierw czego oczekujesz od auta, duzej mocy czy tez raczej umiarkowanych osiągów.
Silniki 2.0 16V czy tez 8V były produkowane praktycznie od samego poczatku golfa 3 (8V od 91 r, 16V od 92r) do samego końca produkcji golfa 3.
Silniki 8V uznawane sa za jedne z najbardziej trwałych w mk3, do tego nie są zbyt paliwożerne i co wazne tanie czesci eksploatacyjne. W zupełności wystarczy taki silnik do w miare dynamicznej jazdy :) 16V moge napisac tylko tyle, że napewno wiecej pali i koszty utrzymania droższe, chodź dynamika duzo lepsza - nie mialem golfa z silnikiem 16V, wiec moja opinia o nim to są opinie innych osób.
Duzo informacji na temat golfów znajdziesz na:
http://www.doppel-wobber.de/

: pt gru 29, 2006 04:01
autor: K4par
Chodzi mi raczej o trwalosc silnika niz o dynamike.. Mysle ze 8v sprosta moim oczekiwaniom jesli chodzi o moc. Dobrze wiedziec ze koszty utrzymania sa tansze silnika 8v. Dziekuje i czekam na inne wypowiedzi.

ku_bi pisze:To może napiszesz najpierw czego oczekujesz od auta, duzej mocy czy tez raczej umiarkowanych osiągów.
Silniki 2.0 16V czy tez 8V były produkowane praktycznie od samego poczatku golfa 3 (8V od 91 r, 16V od 92r) do samego końca produkcji golfa 3.
Silniki 8V uznawane sa za jedne z najbardziej trwałych w mk3, do tego nie są zbyt paliwożerne i co wazne tanie czesci eksploatacyjne. W zupełności wystarczy taki silnik do w miare dynamicznej jazdy :) 16V moge napisac tylko tyle, że napewno wiecej pali i koszty utrzymania droższe, chodź dynamika duzo lepsza - nie mialem golfa z silnikiem 16V, wiec moja opinia o nim to są opinie innych osób.
Duzo informacji na temat golfów znajdziesz na:
http://www.doppel-wobber.de/

: pt gru 29, 2006 08:59
autor: jacumba
jeśli chcesz pieć powera to kupujesz 16v który ma znacznie większą moc od 8v. pozatym silniki 16 zaworowe osiągają swoją moc i moment zazwyczaj w wyższym zakresie prędkości obrotowej silnika więc i charakterystyka jazdy i prowadzenia jest inna..

: pt gru 29, 2006 14:02
autor: homsky
Na plus 8V oprucz wymienionych wyżej przemawia tez to , że 8V w przyzwoitym stanie jest duzo łatwiej znaleźc niz 16V , poprostu bardzo mało jest u nas w ofertach sprzedaży szesnastek i bardzo trudno znaleźc taka która bedzie nam odpowiadac cena i stanem technicznym.
8V to moze nie rakieta , ale to bardzo udany i niezawodny motor , prawdziwy wół roboczy, w okresie produkcji mk3 stosowano 3 rodzaje silników 2.0 8V : 2E, ADY , AGG , wszystkie tej samej mocy 115PS , praktycznie tej samej konstrukcji , róznia sie układem wtryskowym , w 2E był Digi a w ADY oraz AGG Simos

: sob gru 30, 2006 00:59
autor: micab
do plusów 8v zaliczyć można napewno dobrą elastyczność, dużą trwałość, bezawaryjność, nieskomplikowaną konstrukcję, stosunkowo niewielkie zużycie paliwa, tanie części i całkiem przyzwoite osiągi....(10s do 100km/h i 200km/h vmax)

16v ma napewno lepszą dynamikę (8,3s do 100km/h i 215km/h), ale nie ma nic za darmo, droższa obsługa, części, większe zużycie paliwa....trzeba się z tym liczyć....

jeżeli nie szukasz auta bardzo mocnego do "wyścigów", bardziej coś do taniej, bezproblemowej i całkiem dynamicznej jazdy to spokojnie 8v spełni Twoje oczekiwania, moje spełnił w 100% ;)

: sob gru 30, 2006 16:02
autor: sas_gti
K4par pisze:Chodzi mi raczej o trwalosc
to sie nie ma nad czy mzstanawiać
8v pali mniej i każda jedna czesc jest przynajmneij troche tańsza, a jesli chodzi o rzeczy takie jak sprzęgło czy rozrzad to różnica jest znacza, neimówiąc juz o remoncie silnika,
poza tym 16v ma 2 razy wiecej zaworów do ewentualnego remontu...
no i 8v nie trzeba tak wysoko kręcic, ma nizej max moment obrotowy wiec do normalnej jazdy lepiej, jest jak juz ktos powiedział baardziej elastyczny....
Z plusów 16 to przychodzi mi do głowy jedynie lepsze przyspieszenie, no i kolektory ma ladniejsze :bajer:
pzdr
pzdr

: sob gru 30, 2006 16:59
autor: Darcyn
micab pisze:16v ma napewno lepszą dynamikę (8,3s do 100km/h i 215km/h
no nie wiem czy 215... kolega imp buja sie do 240, 220 to ze startu jak kiedys razem lecielismy.
moj 8V coprawda nie jest szybki bo ma gaz I gen i szerokie koło ale znowu 8V kolegi burza_jr jeci 220.

jak tylko masz przypadkiem 16V w w idealnym stanie (co moze potwierdzic jakis maechanik VW a nie sprzedajacy) to bierz, bedziesz zadowolony.
8V mozesz brac jak tylko znasz sie troche na somochodach. ewentualne naprawy to grosze

[ Dodano: 30 Gru 2006 16:00 ]
ja pół roku szukałem 16V i nie znalazlem

: sob gru 30, 2006 17:36
autor: Duber
a 16 niesa tylko na mechanicznym wtrysku?

: sob gru 30, 2006 17:43
autor: toffic
piotr2 pisze:a 16 niesa tylko na mechanicznym wtrysku
W MkII SERYJNIE tak :mrgreen: W MkIII były na Digi

: sob gru 30, 2006 17:55
autor: !greq
Darcyn pisze:micab napisał/a:
16v ma napewno lepszą dynamikę (8,3s do 100km/h i 215km/h
no nie wiem czy 215... kolega imp buja sie do 240, 220
no ja bylem swiadkiem jak kumple swoją 16v lecial ponad 220 i jeszcze ciagnala z 3 osobami na pokladnie po ponad 80 kg

a mowilm ze jak jechal sam na dobrej drodze zamyka licznik czyli 240km/h

przy takie jezdzi przez pare min (3-4min) 220 km/h spalanie na komouterze pokazalo mu 11,5 L a myslalem ze bedzie o wiele gorzej.. :|

: sob gru 30, 2006 21:06
autor: n0n4m3
hey ja wygralem wlasnie VW Golf GTI 2.0 16V mk3 95 na ebay tanio :) mieszkam w angli wiec wziolem od angola, servisowany samochodzik, jak go bralem to nic o nim niewiedzialem, a teraz zaczyna mi sie podobac coraz bardziej :) niestety niewiem jaka max predkosc niesprawdzalem, jak narazie 190km/h max jechalem nim, jedyne co moge powiedziec, to po miescie troche pali, szczegolnie jak rano jade 3,5 km do pracy, to komp. pokazuje 19-21 L/100km, ale to jak w korkach, normalnie na trasie ma optymalne spalanie. No i przyspieszenie tez jest okay :)

Jezeli ma ktos jakies info co do tego modelu to prosze, ile koni max speed itd. ..

dzieki i pozdro
Kris

: sob gru 30, 2006 21:19
autor: ku_bi
micab pisze:16v ma napewno lepszą dynamikę (8,3s do 100km/h i 215km/h),
ku_bi pisze:, Duzo informacji na temat golfów znajdziesz na:
http://www.doppel-wobber.de/
wystarczy tylko czytac.... 16V ma 150KM

: sob gru 30, 2006 22:45
autor: OLEK Płock
Bierz mojego na dole masz link pozdro