Strona 1 z 2

Problem z MFA, wysokie wskazania spalania

: czw gru 28, 2006 20:57
autor: tcm1
Witam Wszystkich, tym razem zwracam sie do was o pomoc, znalezienie przyczyny wskazywania przez MFA wysokiego spalania, czy to w trasie czy tez w miescie ciagle powyzej 10L. co smieszne. na 1. pokazuje mi przykladowo 14L, gdy przelacze na 2 wskazuje 22L cos dziwnego z tym jest. Co jeszcze, widzialem kiedys film, na ktorym gosc krecil swojego mk3. MFA zmienial wskazania raz na 2 sekundy( w zaleznosci czy gazowal czy nie). moj MFA pokazuje raz na uhuhu 30sekund. nie wazne czy jade na luzie czy na 3jce przy 5tys obrotow. Prosze o wasze ewentualne sugestie i pomoc z moim problemem.


jeszcze jedno pytanie, skoro nie mam prawej zaslepki ( w zdezaku od strony pasazera) to czy roznoczesnie nie mam czujnika temperatury zewnetrznej ? on jest montowany tylko w zaslepce?


silnik ABS 1.8 90KM

dziekuje i pozdrawiam

: czw gru 28, 2006 21:22
autor: fuldi
Ja tez mam ABS'a i w tym silniku spalanie ok 10 litrow w miescie jest normalne... ale z tym przelaczeniem na 2 to dziwna rzecz... a jesli chodzi o odswierzanie to mam tak samo... jesli idzie jakos przyspieszyc to bylbym wdzieczny za porade jak to zrobic :)

Re: Problem z MFA, wysokie wskazania spalania

: czw gru 28, 2006 21:43
autor: JayT
tcm1 pisze:czy to w trasie czy tez w miescie ciagle powyzej 10L
Jesli masz ciężką nogę, to się nie dziw - przy tym silniku tak już jest :chytry:
tcm1 pisze: co smieszne. na 1. pokazuje mi przykladowo 14L, gdy przelacze na 2 wskazuje 22L cos dziwnego z tym jest.
Tak w skrócie: 1 to przebieg "tymczasowy" - kasuje się sam, jeśli auto postoi bodajże 2 godziny; 2 - sumuje wszystko do momentu ręcznego skasowania. 22 literki to trochę dużo, ale nie jest to niemożliwe, oczywiście przy ostrej jeździe i to na krótkim odcinku :grin: Spróbuj skasowac wskazania 1 oraz 2 i przejedź się spokojnie kilka km... ile pokazuje 1 a ile 2?
tcm1 pisze:Co jeszcze, widzialem kiedys film, na ktorym gosc krecil swojego mk3. MFA zmienial wskazania raz na 2 sekundy( w zaleznosci czy gazowal czy nie). moj MFA pokazuje raz na uhuhu 30sekund.
U mnie na początku wskazania zmieniają się dość często (wiadomo - rozruch, przyspieszenie), ale przy dłuższej (równej) jeździe w trasie to już bywa nawet raz na kilka minut :grin:
tcm1 pisze:skoro nie mam prawej zaslepki ( w zdezaku od strony pasazera) to czy roznoczesnie nie mam czujnika temperatury zewnetrznej ?
A pokazuje Ci MFA temperaturę? Bo jeśli nie, to czujnik może być uszkodzony albo nieobecny. Fabrycznie rzeczywiście był w prawej zaślepce (ale nie koło kierunkowskazu, tylko na dole zderzaka) - jednak możesz sprawdzić, czy nie "dynda" gdzieś w środku.

: czw gru 28, 2006 22:06
autor: Krokulec
Jeżeli chcesz sprawdzic ile pali Ci auto i czy sięzgadza ze wskazaniami MFA to zalej bak do pełna pod korek przejedź 100km i zale znowu do pełna, wtedy będziesz wiedział ile pali i czy wynik jest zgodny z MFA.

PS. Mój GTi 2E pali w mieście 13l i cięzko jest zejść niżej, średnio 9l a w trasie 6.5 - 7l i według wskazań MFA wszystko prawie się zgadza (różnica około 0.5l więcej na MFA)

Pozdrawiam

: czw gru 28, 2006 22:58
autor: inek01
tcm1 pisze:Co jeszcze, widzialem kiedys film, na ktorym gosc krecil swojego mk3. MFA zmienial wskazania raz na 2 sekundy( w zaleznosci czy gazowal czy nie). moj MFA pokazuje raz na uhuhu 30sekund
:panna: Przeciez to bylo o trybie serwisowym MFA i spalaniu chwilowym.

Wlacz ten tryb, a i u Ciebie tak bedzie.

1. Włącz zapłon.
2. Przyciśnij i trzymaj przycisk od przelaczania funkcji MFA.
3. Wyłącz zapłon.
4. Włącz ponownie zaplon.
5. Zwolnij przycisk MFA.

Re: Problem z MFA, wysokie wskazania spalania

: czw gru 28, 2006 23:03
autor: Przybek
tcm1 pisze:Witam Wszystkich, tym razem zwracam sie do was o pomoc, znalezienie przyczyny wskazywania przez MFA wysokiego spalania, czy to w trasie czy tez w miescie ciagle powyzej 10L. co smieszne. na 1. pokazuje mi przykladowo 14L, gdy przelacze na 2 wskazuje 22L cos dziwnego z tym jest. Co jeszcze, widzialem kiedys film, na ktorym gosc krecil swojego mk3. MFA zmienial wskazania raz na 2 sekundy( w zaleznosci czy gazowal czy nie). moj MFA pokazuje raz na uhuhu 30sekund. nie wazne czy jade na luzie czy na 3jce przy 5tys obrotow. Prosze o wasze ewentualne sugestie i pomoc z moim problemem.





silnik ABS 1.8 90KM

dziekuje i pozdrawiam
kurcza mam ten sam model ale takich opcji to chyba nie mam
jak to sprawdzic ?

: czw gru 28, 2006 23:13
autor: inek01

: czw gru 28, 2006 23:18
autor: Przybek
dzieki serdeczne
Pozdrawiam

: czw gru 28, 2006 23:44
autor: Gacu16
Czesc chłopaki ja tez mam problem z moim GTI 2l 8v mi np przy jeździe 1-2 tyś okazuje spalanie 17l :( wogóle buja sie na niskich obrotach i gaśnie ,wymieniłem mu ostatnio swiece ,kable od swiec filtry itp poczym był ogladane swiece bardzo mokre i z tlumika misise leje dotego podpielismy go z kolesiem z serwisu pod kompa i nic nadzwyczajnego niestwierdzono ,co moze być przyczyną?

: pt gru 29, 2006 01:49
autor: guti
tcm1 pisze:Witam Wszystkich, tym razem zwracam sie do was o pomoc, znalezienie przyczyny wskazywania przez MFA wysokiego spalania, czy to w trasie czy tez w miescie ciagle powyzej 10L. co smieszne. na 1. pokazuje mi przykladowo 14L, gdy przelacze na 2 wskazuje 22L cos dziwnego z tym jest. Co jeszcze, widzialem kiedys film, na ktorym gosc krecil swojego mk3. MFA zmienial wskazania raz na 2 sekundy( w zaleznosci czy gazowal czy nie). moj MFA pokazuje raz na uhuhu 30sekund. nie wazne czy jade na luzie czy na 3jce przy 5tys obrotow. Prosze o wasze ewentualne sugestie i pomoc z moim problemem.


jeszcze jedno pytanie, skoro nie mam prawej zaslepki ( w zdezaku od strony pasazera) to czy roznoczesnie nie mam czujnika temperatury zewnetrznej ? on jest montowany tylko w zaslepce?


sprawdz polacznie licznika z kolektorem ssacym , taki wezyk, moze jest gdzies dziurawy i lapie lewe powietrze i stad te przeklamania itd . Pozdrawiam

[ Dodano: Pią Gru 29, 2006 12:51 am ]
a jak nie z kolektorem to na wezu czy jak to nazwac, laczacym serwo hamulcow z kolektorem ssacym sa krocce do ktorych mozna podpiac wlasnie ten wezyk, nie wiem jak to robili w trojkach ale w dwojeczkach tak było , byc moze ze tu jakos inaczej jest mierzone.

: pt gru 29, 2006 02:13
autor: toffic
Gacu16 pisze:co moze być przyczyną
Róznie: źle ustawiony zapłon lub przepływomierz, padnięta sonda lambda, czujnik temperatury silnika itp. Z tego co ja zauważyłem duży wpływ na pomiary spalania przez MFA ma ustawienie zapłonu i wolnych obrotów (śruba na kolektorze)

: pt gru 29, 2006 21:04
autor: tcm1
JayT pisze:A pokazuje Ci MFA temperaturę? Bo jeśli nie, to czujnik może być uszkodzony albo nieobecny. Fabrycznie rzeczywiście był w prawej zaślepce (ale nie koło kierunkowskazu, tylko na dole zderzaka) - jednak możesz sprawdzić, czy nie "dynda" gdzieś w środku.
temperatury nie mam, w zaslepce czujnika ni ma, za to dynda sie sam kabel, wiec pewnie odczepil sie czujnik, ile moze takowy czujnik kosztowac?
inek01 pisze:Przeciez to bylo o trybie serwisowym MFA i spalaniu chwilowym.

Wlacz ten tryb, a i u Ciebie tak bedzie.

1. Włącz zapłon.
2. Przyciśnij i trzymaj przycisk od przelaczania funkcji MFA.
3. Wyłącz zapłon.
4. Włącz ponownie zaplon.
5. Zwolnij przycisk MFA.
dzieki, bede kombinowal

: pt gru 29, 2006 22:41
autor: JayT
tcm1 pisze:temperatury nie mam, w zaslepce czujnika ni ma, za to dynda sie sam kabel, wiec pewnie odczepil sie czujnik, ile moze takowy czujnik kosztowac?
Poszukaj na szrotach - tylko precyzuj, że chodzi o czujnik temperatury zewnętrznej, a nie np. temp. oleju :chytry: Sprawdzałem przed chwilą na Allegro - niestety obecnie nie ma, ale możesz też od czasu do czasu zerkać na aukcje. Przypuszczam, że używany czujnik to koszt kilkunastu-kilkudziesięciu złotych.

: sob gru 30, 2006 00:11
autor: inek01
JayT pisze:Przypuszczam, że używany czujnik to koszt kilkunastu-kilkudziesięciu złotych.
Tylko wez i znajdz taki. Wcale nie prosta sprawa. W ASO podobno ok 100zl.