Strona 1 z 1
					
				ABD -> ABF, 1E, czy ekonomicznie ABS??
				: czw gru 28, 2006 18:09
				autor: Sknerus
				witam panowie 
mam maly dylemacik. Mam zamiar zrobis swapa z mojego 1.4 na cos mocniejszego. W styczniu szykuje wyjazd po jakies rozbite mk3. najwiekszy problem w tym ze mam instalke gazowa do 100 HP i przy mocniejszym silniku trza byloby sekwencje wstawiac. W przypadku silnika abs nie jest to konieczne.
co radzicie?
			 
			
					
				
				: czw gru 28, 2006 18:12
				autor: dziejo
				Sknerus pisze:silnika abs
 ABS 90 KM dobry  silnik  pod  LPG  poco  chcesz  mocniejszy?????? silniczek   ekonomiczny a te   90km   wystarczy  poczujesz  róznice  kidy  wyjdziesz  z   1.4
 
			 
			
					
				
				: czw gru 28, 2006 19:02
				autor: homsky
				Sknerus pisze:najwiekszy problem w tym ze mam instalke gazowa do 100 HP i przy mocniejszym silniku trza byloby sekwencje wstawiac.
Ani do 2E , ani do ABFa nie musisz wstawiać sekwencji !
Druga strona medalu to taka , że łatwiej bedzie ci znaleźć ABSa niz ABFa na przeszczep.
 
			 
			
					
				
				: czw gru 28, 2006 19:30
				autor: Sknerus
				wystarczy wiekszy mikser? ewentualnie blos?
			 
			
					
				
				: czw gru 28, 2006 22:30
				autor: homsky
				Sknerus pisze:wystarczy wiekszy mikser? ewentualnie blos?
Może nie tyle większy mikser , co mikser typowy do tych silników , chodzi o prawidłowe zmontowanie miksera za filtrem powietrza oraz o własciwą średnicę gardzieli miksera w stosunku do srednicy dolotu.
 
			 
			
					
				
				: czw gru 28, 2006 22:54
				autor: marek2907
				Sknerus pisze:silnika abs
miałem ABSa i fajnie śmigał , teraz zmieniłem gofra i silnik podobny ADZ (tak jak ABS - 90KM) po przejściu z 1.4 na 1.8 poczujesz dużą różnicę 
co do silników 2.0 będzie lepiej cisnąć w fotel ale też cięzej kupić taki w dobrym stanie ( montowane w GTI - takich samochodów się raczej nieoszczędza) ale jeśli się trafi w dobrym stanie to bierz 2.0 
spalanie w 2.0 i 1.8 w gruncie rzeczy podobne.
ABFa ciężko ci będzie trafić w przyzwoitej cenie
 
			 
			
					
				
				: pt gru 29, 2006 13:53
				autor: Atomic10
				Ja bym Ci proponował 1,8 z tego powdu ze jest łatwiejszy do zagazownia niz 2E (duzo gazowników partoli robote przy tych motorach) do tego tak jak napisali koledzy nie trzeba zadnej sekwencji wystarczy instalka 2 generacji i bedzie dobrze 
 
Pozdrawiam
 
			 
			
					
				
				: pt gru 29, 2006 14:12
				autor: homsky
				Atomic10 pisze:Ja bym Ci proponował 1,8 z tego powdu ze jest łatwiejszy do zagazownia niz 2E
Tu sie zgadzam, na korzyść ABS/AAM napewno przemawia łatwośc zagazowania i bezproblemowośc w późniejszej eksloatacji LPG , poprostu zagazowanie auta na monowtrysku przyspaża mniej ewentualnych kłopotów ze wzgledu na konstrukcje zasilania/dolotu i umiejscowienie miksera.
Co nie oznacza ze gaz w 2E to zło - poprostu musi byc instalka wykonana tak jak trzeba i tez bedzie to jeździlo bez kłopotów.
 
			 
			
					
				
				: pt gru 29, 2006 15:43
				autor: Sknerus
				chyba jednak zawalcze z 2e. znalalezlem w dojczach rozbitego 20 Jahre GTI  w dobrym stanie z cala tapicerka rocznik 97. dzisiaj do nich dzwonie zobaczymy co z tego wyjdzie. cena dosyc okazyjna
			 
			
					
				
				: pt gru 29, 2006 16:27
				autor: Paweł Marek
				Sknerus pisze:chyba jednak zawalcze z 2e. znalalezlem w dojczach rozbitego 20 Jahre GTI w dobrym stanie z cala tapicerka rocznik 97
to już nie jest 2E tylko ADY, nowszy silnik z innym wtryskiem. Z tych dwóch 2E ma jako starszy prostszy układ wtryskowy, gazowanie kosztuje tyle co do jednopunktu, a problemów nie ma. Oczywiście chwalę swoje 

. ale jak czytam o problemach z silniczkiem krokowym na przepustnicy w monowtryskach 1.8 (którego 2E niema), to chyba chwalenie jest uzasadnione
 
			 
			
					
				
				: pt gru 29, 2006 16:40
				autor: Sknerus
				Paweł Marek pisze:Sknerus pisze:chyba jednak zawalcze z 2e. znalalezlem w dojczach rozbitego 20 Jahre GTI w dobrym stanie z cala tapicerka rocznik 97
to już nie jest 2E tylko ADY, nowszy silnik z innym wtryskiem. Z tych dwóch 2E ma jako starszy prostszy układ wtryskowy, gazowanie kosztuje tyle co do jednopunktu, a problemów nie ma. Oczywiście chwalę swoje 

. ale jak czytam o problemach z silniczkiem krokowym na przepustnicy w monowtryskach 1.8 (którego 2E niema), to chyba chwalenie jest uzasadnione
 
nie zrozumialem. Jak wyglada sprawa gazu i ADY?
 
			 
			
					
				
				: pt gru 29, 2006 19:27
				autor: Atomic10
				Silnik 2E - Digifant  natomiast konstrukcja ADY - Simos
Pozdrawiam
			 
			
					
				
				: pt gru 29, 2006 19:37
				autor: Paweł Marek
				Sknerus pisze:Jak wyglada sprawa gazu i ADY?
to znaczy? Dobrze wygląda. Do ADY będzie odrobinkę droższa instalka bo to jest pełny wtrysk wielopunktowy, a do 2E zakłada się komputerek taki jak do wtrysku jednopunktowego. Niewielka różnica ceny
 
			 
			
					
				
				: sob gru 30, 2006 23:09
				autor: hasek
				Sknerus pisze:Paweł Marek pisze:Sknerus pisze:chyba jednak zawalcze z 2e. znalalezlem w dojczach rozbitego 20 Jahre GTI w dobrym stanie z cala tapicerka rocznik 97
to już nie jest 2E tylko ADY, nowszy silnik z innym wtryskiem. Z tych dwóch 2E ma jako starszy prostszy układ wtryskowy, gazowanie kosztuje tyle co do jednopunktu, a problemów nie ma. Oczywiście chwalę swoje 

. ale jak czytam o problemach z silniczkiem krokowym na przepustnicy w monowtryskach 1.8 (którego 2E niema), to chyba chwalenie jest uzasadnione
 
nie zrozumialem. Jak wyglada sprawa gazu i ADY?
 
heh sknerus widze ze juz dzialasz.
iż na dniach stalem sie posiadaczem mk3 gti z silnikiem ADY dolaczam sie do pytania.
wie moze ktos ile kosztuje instalacja do ADY?
czy moze lepiej dolozyc kasy i zainwestowac w sekwencje?