Strona 1 z 1

ABD -> ABF, 1E, czy ekonomicznie ABS??

: czw gru 28, 2006 18:09
autor: Sknerus
witam panowie
mam maly dylemacik. Mam zamiar zrobis swapa z mojego 1.4 na cos mocniejszego. W styczniu szykuje wyjazd po jakies rozbite mk3. najwiekszy problem w tym ze mam instalke gazowa do 100 HP i przy mocniejszym silniku trza byloby sekwencje wstawiac. W przypadku silnika abs nie jest to konieczne.
co radzicie?

: czw gru 28, 2006 18:12
autor: dziejo
Sknerus pisze:silnika abs
ABS 90 KM dobry silnik pod LPG poco chcesz mocniejszy?????? silniczek ekonomiczny a te 90km wystarczy poczujesz róznice kidy wyjdziesz z 1.4

: czw gru 28, 2006 19:02
autor: homsky
Sknerus pisze:najwiekszy problem w tym ze mam instalke gazowa do 100 HP i przy mocniejszym silniku trza byloby sekwencje wstawiac.
Ani do 2E , ani do ABFa nie musisz wstawiać sekwencji !

Druga strona medalu to taka , że łatwiej bedzie ci znaleźć ABSa niz ABFa na przeszczep.

: czw gru 28, 2006 19:30
autor: Sknerus
wystarczy wiekszy mikser? ewentualnie blos?

: czw gru 28, 2006 22:30
autor: homsky
Sknerus pisze:wystarczy wiekszy mikser? ewentualnie blos?
Może nie tyle większy mikser , co mikser typowy do tych silników , chodzi o prawidłowe zmontowanie miksera za filtrem powietrza oraz o własciwą średnicę gardzieli miksera w stosunku do srednicy dolotu.

: czw gru 28, 2006 22:54
autor: marek2907
Sknerus pisze:silnika abs
miałem ABSa i fajnie śmigał , teraz zmieniłem gofra i silnik podobny ADZ (tak jak ABS - 90KM) po przejściu z 1.4 na 1.8 poczujesz dużą różnicę
co do silników 2.0 będzie lepiej cisnąć w fotel ale też cięzej kupić taki w dobrym stanie ( montowane w GTI - takich samochodów się raczej nieoszczędza) ale jeśli się trafi w dobrym stanie to bierz 2.0
spalanie w 2.0 i 1.8 w gruncie rzeczy podobne.
ABFa ciężko ci będzie trafić w przyzwoitej cenie

: pt gru 29, 2006 13:53
autor: Atomic10
Ja bym Ci proponował 1,8 z tego powdu ze jest łatwiejszy do zagazownia niz 2E (duzo gazowników partoli robote przy tych motorach) do tego tak jak napisali koledzy nie trzeba zadnej sekwencji wystarczy instalka 2 generacji i bedzie dobrze :-)

Pozdrawiam

: pt gru 29, 2006 14:12
autor: homsky
Atomic10 pisze:Ja bym Ci proponował 1,8 z tego powdu ze jest łatwiejszy do zagazownia niz 2E
Tu sie zgadzam, na korzyść ABS/AAM napewno przemawia łatwośc zagazowania i bezproblemowośc w późniejszej eksloatacji LPG , poprostu zagazowanie auta na monowtrysku przyspaża mniej ewentualnych kłopotów ze wzgledu na konstrukcje zasilania/dolotu i umiejscowienie miksera.

Co nie oznacza ze gaz w 2E to zło - poprostu musi byc instalka wykonana tak jak trzeba i tez bedzie to jeździlo bez kłopotów.

: pt gru 29, 2006 15:43
autor: Sknerus
chyba jednak zawalcze z 2e. znalalezlem w dojczach rozbitego 20 Jahre GTI w dobrym stanie z cala tapicerka rocznik 97. dzisiaj do nich dzwonie zobaczymy co z tego wyjdzie. cena dosyc okazyjna

: pt gru 29, 2006 16:27
autor: Paweł Marek
Sknerus pisze:chyba jednak zawalcze z 2e. znalalezlem w dojczach rozbitego 20 Jahre GTI w dobrym stanie z cala tapicerka rocznik 97
to już nie jest 2E tylko ADY, nowszy silnik z innym wtryskiem. Z tych dwóch 2E ma jako starszy prostszy układ wtryskowy, gazowanie kosztuje tyle co do jednopunktu, a problemów nie ma. Oczywiście chwalę swoje :). ale jak czytam o problemach z silniczkiem krokowym na przepustnicy w monowtryskach 1.8 (którego 2E niema), to chyba chwalenie jest uzasadnione

: pt gru 29, 2006 16:40
autor: Sknerus
Paweł Marek pisze:
Sknerus pisze:chyba jednak zawalcze z 2e. znalalezlem w dojczach rozbitego 20 Jahre GTI w dobrym stanie z cala tapicerka rocznik 97
to już nie jest 2E tylko ADY, nowszy silnik z innym wtryskiem. Z tych dwóch 2E ma jako starszy prostszy układ wtryskowy, gazowanie kosztuje tyle co do jednopunktu, a problemów nie ma. Oczywiście chwalę swoje :). ale jak czytam o problemach z silniczkiem krokowym na przepustnicy w monowtryskach 1.8 (którego 2E niema), to chyba chwalenie jest uzasadnione
nie zrozumialem. Jak wyglada sprawa gazu i ADY?

: pt gru 29, 2006 19:27
autor: Atomic10
Silnik 2E - Digifant natomiast konstrukcja ADY - Simos

Pozdrawiam

: pt gru 29, 2006 19:37
autor: Paweł Marek
Sknerus pisze:Jak wyglada sprawa gazu i ADY?
to znaczy? Dobrze wygląda. Do ADY będzie odrobinkę droższa instalka bo to jest pełny wtrysk wielopunktowy, a do 2E zakłada się komputerek taki jak do wtrysku jednopunktowego. Niewielka różnica ceny

: sob gru 30, 2006 23:09
autor: hasek
Sknerus pisze:
Paweł Marek pisze:
Sknerus pisze:chyba jednak zawalcze z 2e. znalalezlem w dojczach rozbitego 20 Jahre GTI w dobrym stanie z cala tapicerka rocznik 97
to już nie jest 2E tylko ADY, nowszy silnik z innym wtryskiem. Z tych dwóch 2E ma jako starszy prostszy układ wtryskowy, gazowanie kosztuje tyle co do jednopunktu, a problemów nie ma. Oczywiście chwalę swoje :). ale jak czytam o problemach z silniczkiem krokowym na przepustnicy w monowtryskach 1.8 (którego 2E niema), to chyba chwalenie jest uzasadnione
nie zrozumialem. Jak wyglada sprawa gazu i ADY?
heh sknerus widze ze juz dzialasz.

iż na dniach stalem sie posiadaczem mk3 gti z silnikiem ADY dolaczam sie do pytania.
wie moze ktos ile kosztuje instalacja do ADY?
czy moze lepiej dolozyc kasy i zainwestowac w sekwencje?