Strona 1 z 1

1400 co to jest

: pn gru 25, 2006 01:34
autor: tuters4
kupilem tydzien temu w niemczech golf 3 rok 96 silnik tam jest 1.4 na wielopunktowym wtrysku,czy ktos moze mi powiedziec ile to ma koni,ile pali w miescie ,czy jest to montowany silnik orginalnie czy ktos poprostu taki wsadzil z innego samochodu,czy jest to dobry silnik?
pozdrawiam

: pn gru 25, 2006 01:37
autor: djtom
to motor AEX czyli ABD na wielopunkcie. Zastąpił w Golfie mk3 ABD od bodaj 94 roku. Często spotykany w Ibizach. Solidny mototr jak każdy inny grupy VAG :bigok:

: pn gru 25, 2006 01:50
autor: tuters4
a jaka jest moc tej jednostki??

: pn gru 25, 2006 01:52
autor: jaszczur
tu masz dane co cie interesuja na ten temat

: pn gru 25, 2006 01:53
autor: Jacenty85
1.4 na wielopunkcie to AEX. Uważany przez specjalistów za jeden z najbardziej nieudanych motorów VW. Ma 60 koni i dość optymalnie dla lubiących dynamiczną jazde bez zmiany biegów poprowadzony moment obrotowy. Subeiktywnie silnik osiaga moc o wiele wyższą gdyż moment obrotowy osiąga przy chyba 2800 obrotów. Pali mało. W miescie jak połknie ci 9 to bedzie max. Jeśli chodzi o minus to ogólnie kultura pracy szeroko pojęta. Na temat pracy AEXów i AEE (silniki bliźniacze) można napisać prace magisterską kto wie czy nie doktorską. Wychodziły takie egzempalrze z tymi silnikami że miały wibracje na wolnych obrotach tuż po wyjeźdze ze salonu-oczywiscie nie wszystkie ale wikeszosć się trzęsła. Uważano ze to przez złe zaprojektowanie zawieszenia silnika i układu wydechowego. Częste problemy z wolnymi obrotami. Po dalszej jeździe potrafi zafalowac nie wiadomo skąd i dlaczego (ale to normalne i to wam powie kazdy dobry elektronik i każdy kto miał doczynienia z tymi silnikami) Częste problemy z przepustnicą, aparatami zapłonowymi (czujniki halla). Ogólnie jeśli miałbym go oceniac z perspektywy człwieka który użytkował wiele silników VW to jest jeden z najgorszych. Moim skromnym zdaniem dzieje się tak dlatego że do tak prostej konstrukcji z lat 80-tych wprowadzono sterowanie elektroniczne. Czyli reasumując. Silnik-dobrze przyspiesza (przypomina dobre 1.6 przyspieszeniem), mało pali. A jeśli staniemy na światlach to traqgedia, osobiście radze nie wsłuchiwać się w prace AEXów bo to przyprawia o mdłości osoby ceniące kulture pracy. Wpływają na to tez wolne obroty tych silnków około 650-750 co powoduje w znacznej mierze nieprzyjemne odgłosy z rury wydechowej przy zużytym wydechu co znam z autopsji...pozdrawiam

: pn gru 25, 2006 02:04
autor: jaszczur
tuters4, żeby rozwiać twe watpliwości mozesz sobie sprawdzić sam jaki masz silnik tu masz link i moja wypowiedż gdzie te numery i oznaczena mozesz znaleść(patrz fotka)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78255

: pn gru 25, 2006 02:07
autor: Jacenty85
mysle ze tu nie ma wątpliwości bo od końca `95 montowano AEX a jedyne 1.4 w golfie na wielopunkcie to tylko AEX.

: pn gru 25, 2006 02:11
autor: jaszczur
Jacenty85, tu masz rację od roku prod.: 1995.07 były wsadzane AEX niech sobie tuters4, zajrzy do tego linku co mu podałem nie zaszkodzi

: pn gru 25, 2006 09:58
autor: djtom