Strona 1 z 1
akumulator do mk3
: ndz gru 24, 2006 15:17
autor: GARUS
prosiłbym o rozpiske akumulatorów do mk3 .... jesli takowa sie nie znajdzie to prosilbym tych co maja silnik AEX 1.4i 60KM o podanie ile Ah maja ich akumulatory
p.s. jesli temat sie rozwinie to moze wogle niech leza tu rozpiski to wszystkich VW
z gory dziekuje ... teraz i na przyszlosc
: ndz gru 24, 2006 16:40
autor: JayT
ETKA, do której mam dostęp wyświetliła mi nasępujące typy akumulatorów:
Niestety nie ma informacji, która pojemność do których silników... osobiście obstawiałbym 44Ah
Dodam jeszcze, że sam używam akumulatora 74Ah (silnik 1.8 ADZ, alternator 90A). Wcześniej polegałem na firmie VARTA, ale życie zmusiło mnie do szybkiej zmiany akumulatora - teraz mam
Quand Hybrid i nie narzekam (przy 74Ah dość duży prąd rozruchowy - 680A), a przy tym cena nie spustoszyła portfela
: ndz gru 24, 2006 16:46
autor: bodzio_j
GARUS, kup aku o pojemności 45Ah, i max. prądzie rozruchowym Rozpiski mają charakter poglądowy tylko. Na pewno będzie dobrze. Z firm to Varta, Bosch, Centra
: ndz gru 24, 2006 17:17
autor: Paweł_G
A ja polecam aku czeskiej firmy Akura - bardzo dobre i za niewielkie pieniądze a jakościowo lepsze od podstawowej serii Centry.
: ndz gru 24, 2006 21:45
autor: acti
Ja w swoim 1.4 mam akumulator CENTRA Standard i taki ci polecam. Cena nie jest wygórowana, a jakość jest bardzo wysoka. Napewno nie bedziesz żałował.
Do 1.4 tylko akumulator 44Ah większy nie potrzebny
: wt gru 26, 2006 09:42
autor: GARUS
powiem wam ze mam 14 miesieczna varte 66Ah i wlasnie jak samochod stoi dluzej to zamula a zonie raz nie odpalil
: wt gru 26, 2006 10:39
autor: dashero
Zgadzam się z resztą że 44 Ah w zupełności wystarczy, a nawet będzie na zaś, akumulatory są stosowane w dużo większych silnikach benzynowych i również dają radę. Natomiast to co masz założone teraz (czyli 66Ah) to pomyłka, aku o tak dużej mocy stosowany jest do silników wysokoprężnych, teoretycznie zbyt duża moc rozruchowa (czyli w tym przypadku pewnie coś koło 370 A w DIN) może uszkodzić instalację, rozrusznik.....itp. Jeśli mowa o tym co założyć to polecam polską CENTRĘ FUTURE, jest to bardzo dobry akumulator odporny na zasiarczenie, szczególnie dedykowany dla pojazdów miejskich, czyli dla jazdy na krótkich odcinkach, na koniec dodam że sam mam taki już rok , samochód stoi na wolnym powietrzu i tak naprawdę zapomniałem że istnieje coś takiego jak aku....zapraszam do odwiedzenia strony
www.centra.com.pl
: wt gru 26, 2006 13:09
autor: bodzio_j
dashero pisze:teoretycznie zbyt duża moc rozruchowa (czyli w tym przypadku pewnie coś koło 370 A w DIN) może uszkodzić instalację, rozrusznik.....
A nioby dlaczego ma uszkodzić? Skąd taki pomysł? Rozrusznik weźmie tyle prądu ile potrzebuje. To nie jest napięcie. To tak jakby żarówk a60W miała się spalić podłączona do gniazdka które może dać 2000W- herezja.
: wt gru 26, 2006 13:22
autor: JayT
bodzio_j pisze:
A nioby dlaczego ma uszkodzić? Skąd taki pomysł? Rozrusznik weźmie tyle prądu ile potrzebuje. To nie jest napięcie.
Dokładnie tak... Poza tym u mnie na rozruch idzie 680A i jeszcze nic nie padło
: wt gru 26, 2006 21:28
autor: GARUS
uuu dyskusja wrze
dashero, wiem ze mam nieodpowiedni i zaduzy dlatego ten post
narazie nikt nie podal zadnej rozpiski .... ale dziekuje za to co jest odpowiedz udzielona chociaz rozpiska by sie przydala... nie zamierzam miec tego typu golfa wiecznie
: śr gru 27, 2006 00:43
autor: Jacenty85
Ja w AEXie mam założony Centra Standard 50Ah. Producent montował 44 Ah ale jak masz sporo elektryki to 50 Ah jest w sam raz. Wiekszego nie ma powodu i sensu monotwac bo bedzie niedoładowany=probelmy z elektroniką. Jesli jeszcze nie kupiłeś polecam właśnie Centre Standard 50Ah o max prądzie rozruchowym. Od czwartku auto stoi w garażu (wyjątkowo), po przekręceniu kluczyka dzisiaj zakręcił po prostu jak szalony:)Aku jest w miare tani - ja dałem 130 zł a aletrnator spokojnie go doładowuje-nie ma z tym żadnych kłopotów.pozdrawiam
No właśnie a jeszcze jedno. Zgadzam się z przedmówca że zbyt duży prąd rozruchowy nie ma prawa uszkodzić instalacji. Powiem wiecej każdy kto ma AEXa wie ze nie pali on po jednym obrocie tylko troszke kręci-to normalne wiec w zimowe poranki duzy prąd rozruchowy będzie ok. ps ja mam 510 DN;)