Strona 1 z 1

tylny zawias od sncro do zwyklego mk3 z wleczona belka

: ndz gru 24, 2006 13:32
autor: Browix
witam , zastanawialem sie ostanio jak usprawnic zawieszenie z moim mk3 92 r z belka z tylu , najlepszym rozwiazaniem bylo by zrobic zawieszenie niezalezne takie jak naprzyklad w syncro wystepowalo
teraz tylko pytanko czy da sie je zaadoptowac , tzn czy wachacze itd od sncro przypasuja do zwyklej budy , nie zamierzam przekladac napedu syncro chce tylko usprawnic zawieszenie .
moze ktos z forumowiczow robil cos takiego ?
moze wiecie jako poprawic zawias tylni z zwyklym mk3 , dodam ze juz utwardzony i obnizony , zastanawiam sie jeszcze nad dodatkowym tylnim stabilizatorem

: pn gru 25, 2006 00:08
autor: Browix
tomcio666 mam juz belke ze stabilizatorem ale mysle ze po 14 latach raczej nie spelnia juz zbytnio swoich funkcji . zastanawialem sie nad stabilizatorami einbacha .
wszystko rozchodzi sie oto ze czasem w zakretach tyl mi wyjezdza na bok a zakret nie jest az taki ostry zeby bylo to normalne . wsumie o koszta nie chodzi bo urzywane czesci mozna dostac po rozsadnych cenach , pytanie raczej czy pasuja i czy trzeba duzo rzezbic ze spawaniem .
moze ktos z forumowiczow ma dodtakowy stabilizator zalozony ?? moze sie podzieli wrazeniami

: pn gru 25, 2006 11:15
autor: olozwirski
Nie pasuja, musial bys przespawac podloge.

: pn gru 25, 2006 11:20
autor: djtom
a ja mam pytanie z innej beczki. zajrzy ktoś w etkę i zobaczy czy springi na tył od mk3 variant mają te same numery co w vento?? :chytry: :pub:

: pn gru 25, 2006 13:29
autor: SToRM
djtom pisze:a ja mam pytanie z innej beczki. zajrzy ktoś w etkę i zobaczy czy springi na tył od mk3 variant mają te same numery co w vento?? :chytry:
Co innego..
Vento = mk3 Hatchback
Variant to inna liga - inny zawias z tylu zupelnie..
Browix pisze:tomcio666 mam juz belke ze stabilizatorem ale mysle ze po 14 latach raczej nie spelnia juz zbytnio swoich funkcji
Przy dobrze utrzymanym zawiasie nie ma takiej opcji :D
Browix pisze:wszystko rozchodzi sie oto ze czasem w zakretach tyl mi wyjezdza na bok a zakret nie jest az taki ostry zeby bylo to normalne .
Cos jest nie tak - Golf jako przednionapedowiec jest z zalozenia podsterowny a nie nadsterowny.. Sprawdz tuleje gumowo-metalowe w belce i stan zaciskow hamulcowych - moze byc tak, ze troche trzymaja...

: pn gru 25, 2006 14:15
autor: Browix
Sprawdz tuleje gumowo-metalowe w belce i stan zaciskow hamulcowych - moze byc tak, ze troche trzymaja...

tuleje mam nowe , zmieniane w zeszlym roku a co do hamulcow to rzeczywiscie zajrze cos w tym moze byc :)

: pn gru 25, 2006 19:44
autor: sas_gti
SToRM pisze:Browix napisał/a:
wszystko rozchodzi sie oto ze czasem w zakretach tyl mi wyjezdza na bok a zakret nie jest az taki ostry zeby bylo to normalne .


Cos jest nie tak - Golf jako przednionapedowiec jest z zalozenia podsterowny a nie nadsterowny.. Sprawdz tuleje gumowo-metalowe w belce i stan zaciskow hamulcowych - moze byc tak, ze troche trzymaja...
Storm ma racje to nie jest normalne ale jesli mówimy o normalnym seryjnym zawieszeniu

w przypadku gdy sam mówisz ze masz juz zawias "utwardzony i obnizony" to raczej w tym upatrywałbym przyczyny nadsterownosci niż w konstrukcji zawieszenia...Prawdopodobnie masz źle dobraną charakterystyke sprezyny do amortyzatotów....

Wyważenie auta też robi swoje , im wieksza dysproporcja rozkladu mas , tym wieksze problemyu z nastawami zawieszenia...innymi słowy : im lżejszy tył (względem przodu) tym ciezej go ustawić tak zeby nie odjeżdzał....

Powiedz mi co masz dokladnie zrobione teraz?
Sprawdz tez luz na tylnych łożyskach , moze tył ci po porstu nie trzyma geometrii, to musisz sprawdzic jako pierwsze a nie sie brać za zawias od syncro bo to kupa roboty, tak jak mówi olo, podłoga bagażnika jest wyzej w syncro...mocowania oczywiscie inne