Strona 1 z 1
prawidłowe napiecie w akumulatorze
: sob gru 23, 2006 10:32
autor: trebniz
witam. Przed chila spawdzałem napiecie w moim mkII i na światłach mijania wynosi 12.5V a słyszałem ze prawiodłowe to minimum 13.5V czy mam gdzies jakies przebicie czy co? akumulator przez cała noc ładowałem
: sob gru 23, 2006 10:47
autor: dziejo
trebniz pisze:12.5V
faktycznie trochę mało a przy jakich obrotach to sprawdzałeś ????? jeśli na biegu jałowym to tak moze być w twoim przypadku jeżeli już musisz doładowywać akum to przyczyna może leżeć w samym akum sprawdz jeszcze raz to ładowanie np. przy 2000-2500 obr
: sob gru 23, 2006 10:53
autor: kumkwat
Koło 13V powinno być, może wymiana szczoteczek w alternatorze się kłania?
: sob gru 23, 2006 11:06
autor: Qto
14.4V jest max dopuszczalne, powinno być troszkę niższe, koło 14V
: sob gru 23, 2006 11:47
autor: adam-gda
okolo 14V ale juz na wlonczonych swiatlach dmuchawie itp. zeczom bez swiatel powinno byc troszeczke wyzsze ewentualnie takie samo. minimalne ladowanie to jest 13,8V i moze dochozic do 14,2-14,3V
[ Dodano: 23 Gru 2006 10:47 ]
bez wzgledu na obroty( mialy one znaczenie w pradnicach w alternatorze juz nie maja takiego znaczenia)
: sob gru 23, 2006 12:44
autor: x27
za malo masz. pozdro
: sob gru 23, 2006 14:03
autor: Piotrek1983bb
mi jak padl regulor napiecia to mialem 16-17 V
po wymianie mam 12,90 na nie zapalonym silniku, a na zapalonym 13,40-90 jak wszysto wlacze.
: sob gru 23, 2006 14:25
autor: raf1al
że tak skorzystam z okazji i zapytam tu co moze byc przyczyna pulsowania swiateł na wolnych obrotach to jest 900obr/min?? gdzie szukac przyczyny!?
: sob gru 23, 2006 17:29
autor: jozekrjrj
prwidłowe ladowanie to 14.4 dopuszcza sie 14.3
: sob gru 23, 2006 19:21
autor: MrUkAs
Jesli sie moge wlaczyc. To dzis przygasalo mi (na wylaczonym silniku) radio. Auto palilo normalnie. Co to moze byc?
: sob gru 23, 2006 21:55
autor: Jacenty85
Prawidłowe to 13,8-14.4 bez względu czy dodajesz gazu czy trzyma wolne obroty. Jak jest inaczej to jest źle. Ale prawdą też nie jest to ze prawidłowe to jedynie 14.4 a dopuszcza się 14.3. To totalna bzdura bo zakres jest taki jak podałem wcześniej. Po włączeniu wszystkich odbiorników może być nawet około 13.7. Polecam sprawdzić napięcie spoczynkowe akumulatora. Musi być większe niż 11.5V po postoju. Jeśli trzyma około 12 lub 12.5 do 13 to jeśli po odpaleniu napięcie na klemach jest mniejsze niż 13.7 lub większe niż 14.4 to radze sprawdzac regulator napięcia w alternatorze-koszt niewielki a dużo znaczy dla elektroniki silnika. No i uwaga na mierniki cyfrowe...tanie mogą fałszować pomiar i to nawet o kilka V. pozdrawiam