Niepokojące buczenie, wibrowanie. Przeguby czy skrzynia?
: czw gru 21, 2006 11:50
Opisze dokładnie o co chodzi.
Przy prędkości powyżej powiedzmy 70 km/h słyszę takie niezbyt głośne buczenie i czuję leciutkie wibracje na kierownicy.
Pojawia się to kiedy jade w ten sposób,że ani nie przyspieszam ani nie hamuje silnikiem tylko tak jakby toczę się, ale na biegu.
Jesli dodam gazu wszystko cichnie. Tak samo jesli puszczę pedał gazu i zacznę hamować silnikiem. Dodatkowo tez dzwięk cichnie jesli wcisnę sprzęgło.
Słychać to tylko na 4 i 5 biegu, ale to pewnie dlatego, że na niższych biegach trudno jest mi uchwycic ten specyficzny moment położenia pedału gazu, przy którym to się pojawia.
Aha. Jak jezdnia jest nierówna i są długie poprzeszne nieruwności to też czasem lubi się to odezwać i w zakrętach tez czasem, ale cichnie po wciśnięciu sprzęgła.
Zjawisko po raz pierwszy zaobserwowałem tuz po wymianie zawieszenia za -60 na seryjne, a właśnie wyczytałem na forum, że po takiej zmianie lubią siadać przeguby.
Dodam jeszcze, że byłem u mechanika i on zdjgnozował luz w mechaniżmie różnicowym, ale dlaczego w takimrazie pojawiło się to po wymianie zawieszenuia?
Co wy na ten temat sądzicie?
Jak sprawdzić przeguby (zewnętrzne czy wewnętrzne)?
Ile kosztują wewnętrzne przeguby
Przy prędkości powyżej powiedzmy 70 km/h słyszę takie niezbyt głośne buczenie i czuję leciutkie wibracje na kierownicy.
Pojawia się to kiedy jade w ten sposób,że ani nie przyspieszam ani nie hamuje silnikiem tylko tak jakby toczę się, ale na biegu.
Jesli dodam gazu wszystko cichnie. Tak samo jesli puszczę pedał gazu i zacznę hamować silnikiem. Dodatkowo tez dzwięk cichnie jesli wcisnę sprzęgło.
Słychać to tylko na 4 i 5 biegu, ale to pewnie dlatego, że na niższych biegach trudno jest mi uchwycic ten specyficzny moment położenia pedału gazu, przy którym to się pojawia.
Aha. Jak jezdnia jest nierówna i są długie poprzeszne nieruwności to też czasem lubi się to odezwać i w zakrętach tez czasem, ale cichnie po wciśnięciu sprzęgła.
Zjawisko po raz pierwszy zaobserwowałem tuz po wymianie zawieszenia za -60 na seryjne, a właśnie wyczytałem na forum, że po takiej zmianie lubią siadać przeguby.
Dodam jeszcze, że byłem u mechanika i on zdjgnozował luz w mechaniżmie różnicowym, ale dlaczego w takimrazie pojawiło się to po wymianie zawieszenuia?
Co wy na ten temat sądzicie?
Jak sprawdzić przeguby (zewnętrzne czy wewnętrzne)?
Ile kosztują wewnętrzne przeguby