Strona 1 z 1

wyciek oleju golf 2

: ndz lut 20, 2005 03:12
autor: mnich
golf2 1.3 '90 na wtrysku

Dwa dni temu podczas jazdy zaswieciła mi sie kontrolka oleju,nie zastanawiając sie podjechalem na stacje i okazało sie ze brak oleju ,wlałem 1,5litra "shell " mineral (taki żólty) (wczsniej był lotos mineral) no i pojechalem do domu.
Przychodze rano na parking sprwadzam stan oleju i jest na bagnecie minimum wiec dolałem 0.5 litra i w droge.
Kolejnego dnia rano sprawdzam poziom oleju i tu zdziwko!! jest go mniej niz przed wlaniem 0,5 l dnia poprzedniego.
Zagladam pod samochód i okazuje sie ze mi olej wycieka,widać na sniegu jak sobie kapał przez noc.

Co to możę być, czy ktoś miał taki problem, co sprawdzić ,czy to może być coś powaznego??
Dajcie znać bo nie moge jeździć.
pozdro for All

: ndz lut 20, 2005 11:46
autor: MaLiBU
patrz w FAQ o odmie w 1.3NZ, na 99% odma ci zamarzla i ja rozerwalo....
milego czytania :helm: a przedewszystkim znajdz jakis kanal i sprawdz od dolu w ktorym miejscu jest przerwana

: ndz lut 20, 2005 11:48
autor: MaLiBU
albo masz dziure w misce ale zawieszenie w 1.3 nie sprzyja waleniu miska wiec o ile nie jezdzisz po jakis dziurach to samo sie nie przedziurawilo

: ndz lut 20, 2005 13:28
autor: AEM
kolejny NZ który padł. Słuchaj Michała zęby na tym stracił. A swoją drogą Michał każdy to przeżywa? Ciekawy jestem kiedy u ojca wywali?

: czw lut 24, 2005 21:43
autor: mnich
okazało sie ze wyleciał wąż z takiego walca co jest oprawiony guma, tym wezem idzie olej do tego walca i spowrotem do silnika.

Po włozeniu tego węza bylo ok kilka dni,ale znow wypadl i okazalo sie ze taka rurka ktora wychodzi z tego walca jest plastikowa i tak sie powyginala ze juz nie jest okragla i nie da sie tego weza cybantem przymocowac.


Jak nazywa sie ta część ,jest to taki walec oprawiony guma w ktory wchodzi z gory i z dołu wąż gumowy przez ktory olej idzie spowrotem do silnika.

Pojemnik ten jest umieszczony po prawej stronie silnika obok nadkola.

Jak nazywa sie ta część i za ile można ja kupic,mniej wiecej.??

: czw lut 24, 2005 21:50
autor: MaLiBU
no ta odma jak mowilem.

Widac nie czytales mojego FAQa :crazy:
bo bys wiedzial ze to jest Separator Oleju. Dla uscislenia nie puszcza on oleje (nie powinien) spowrotem do silnika tylko ma za zadanie niepozwolic wlasnie olejowi dostac sie do ukladu ssacego gdzie to jest zakonczona odma a tylko oparom z niego. Mam taka czesc jakby co tyle ze w Radomiu... doraznie mozesz tam w srodek wlazyc kawalek rorki metalowej o odpowiednio mniejszej srednicy (aluminiowej) co by przy sciskaniu trojnika nie zgniotlo wejscia separatora oleju. Jak to juz rozebrales to sprawdz dokladnie i wyczysc...
i przeczytaj FAQ to sie czegos wiecej dowiesz.

pozdro

AEM: hm... qna no jakos tak na wszystkie 1.3 to pada niestety
podejzewam trzebaby garazowac caly czas samochod zeby problemu nie bylo (w domu garaz i w pracy garaz). Upierdliwe to strasznie...te odmy :helm:

: czw lut 24, 2005 22:15
autor: mnich
czytalem to w tedy.

powiedz mi czy ten trojnik w 18,10,18 (nr 7 rys) może byc ze stali nierdzewnej albo ewentualnie w jakich sklepach pytac o ten NORMAPLAST co ty kupiles.

: czw lut 24, 2005 22:26
autor: MaLiBU
coz moim zdaniem moze i by mogl, np. z mosiadzu albo jakos tak, niech jakis hydrulik Ci zespawa... A trojnik kupilem w sklepie z artukuami gumowymi... Oryginalnie trojnik jest delikatnie w ksztalcie litery S wiec moze moznabybylo jak z metalu troche go podgiac np.,

: czw lut 24, 2005 23:07
autor: mnich
jutro ide po separator oleju i weze a po pracy do roboty.

czy ten trojnik musi byc w tym ksztalcie S .
co po wymianie sprawdzic,gdzie moze jeszcze byc wyciek.

: czw lut 24, 2005 23:12
autor: MaLiBU
hm, lepiej jak bylby jak oryginal w ksztalcie S ale raczej nie znajdziesz takiego poza ASO... Moze byc bez S ale wtedy trzeba troche dac dluzsze koncowki zeby ladnie sie ulozyl no i mozliwe ze bedziesz musial odkrecic separator od kolektora ssacego. A czy moze byc jeszcze wyciek? jak nie masz dziury w bloku, misce predzej to raczej nie.

: pt lut 25, 2005 18:02
autor: mnich
Okazło sie ze czy ten separator ktory jest na rysunku oznaczony nr 5 (w poradach o odmach) kosztuje 120 zl i trzeba na niego czekac do srody.
Znalałem na szrocie vw derby ,moje pytanie do ciebie ,czy moge dac ten separator z derby,spełniał tam to samo zadanie ale ten walec plastikowy jest troche mniejszy.czy to moze wplynac zle na urzytkowanie mojego golfa czy to nie ma wielkiego znaczenia.

pozdro