Strona 1 z 2

Prosze o ocene silnika TDI 115 KM

: śr gru 20, 2006 01:33
autor: jareczek123
1. Prosze o poradę nt tego silnika, jak to jezdzi, jaka roznica pomiedzy 110km, jak awryjnosc czy dostepnpsc czesci, jakie jest rzeczywiste spalanie? czym one sie dokladniej roznia? co oznacza czerwone di w nazwie tdi skoro jedni mowia ze jest to moc 115,6 km a inni 130 km?

Szukam mk4 z takim silnikiem poniewaz zrobilem rozliczenie w moim mk3 z gazem i wynik gaz = benzyna, tj 8 li/100 benzyny= 11 gaz/100+koszt wymiany swiec, przegladow(filterki)+benzyna na rozruch.
2. Co za tym idzie mam dostep do taniej ropy dokladniej od kierowcow z tirow, ps mial ktos jakies nie mile doswiadczenie? tzn kupil a pozniej okazalo sie opalem, jakims rozcienczalnikiem czy czyms podobnym. czy lepiej nie fisiowac i zaufac orlenowi? Prosze o odp

: śr gru 20, 2006 08:28
autor: PinkFloyd
Od poczatku 2000r silniki TDI maja pompo wtryski, wczesniej pompa wtryskowa regulowana elektronicznie, czerwone DI oznacza najczesciej 115KM i skrzynie biegów 6, silniki 130 KM tez mają DI czerwone, ale oznaczenie silnika PD, wszystkie czerwone TDI moc silnika 150KM- ale to juz rarytas. Ja teraz mam nowe MK IV TDI 115KM i fajnie chodzi kop niesamowity i 6 biegów, ale trzeba sprawdzic pompowtryski bo są wrażliwe na złą jakośc paliwa, jeżęli tankujesz na dobrych stacjach to moge polecić ale jak chcesz oszczędzać na paliwku poszukaj TDI 90KM lub 110KM - tu nie są tak wrażliwe na jakośc paliwa.

: śr gru 20, 2006 12:17
autor: jareczek123
dz za odp, jesli mozesz napisz co oznacza zle paliwko i jak je odroznic, tzn ze tirowiec posiadajacy karte flote typu orlen moze miec zle paliwo? ile kosztuje naprawa awarii pompwtryskiwacza badz czegos co moze jeszcze ulec uszkodzeniu gdy naleje to zle paliwo?

: śr gru 20, 2006 20:17
autor: greg
jareczek123 pisze:tzn ze tirowiec posiadajacy karte flote typu orlen moze miec zle paliwo?
może właściciele stacji też może chcą szybko zarobić

: śr gru 20, 2006 23:49
autor: inek01
Czerwone DI maja PD (pompowtryskiwacze) 101KM, 115KM, 130KM...
PinkFloyd pisze:czerwone DI oznacza najczesciej 115KM i skrzynie biegów 6, silniki 130 KM tez mają DI czerwone, ale oznaczenie silnika PD
115 najczesciej ? PD to nie oznaczenie silnika.

Kupiujac np. Mk4 nie ma co zwracac uwage na kolory liter, tylko na oznaczenie (kod) silnika. Ktos moze mowic ze to 130KM, a tam 101KM.

: czw gru 21, 2006 11:05
autor: tchopz
Oznaczenia kolorami i literkami w silnikach VW działo w 100% tylko przez moment w Skodzie.
Silniki Skody
1.4 MPI czarne 45KM
1.4 MPI czerwone I 55 KM
Silniki VW
1.4 16v czarne 75 KM
1.4 16v czerwone 100 KM

1.9 TDI czarne 101 KM
1.9 TDI czerwone DI 130 KM

Ale już od tego odeszli, a szkoda bo było wiadomo za czym dokładnie się jedzie :)

: czw gru 21, 2006 12:44
autor: inek01
tchopz pisze:Ale już od tego odeszli, a szkoda bo było wiadomo za czym dokładnie się jedzie
:panna:
Wlasnie ze nie wiadomo bylo, bo PD mialy czarnr DI !! i i nie wiadomo bylo czy 115, 130, a moze 101 :bajer:
Np. Passat B5 GP z 2001 r. z czerwonym DI mogl miec 101 KM :bajer:

: czw gru 21, 2006 18:28
autor: tchopz
Z tego co wiem to Skoda nie miała takiego modelu jak Passat i nie miała takiego silnika jak 115 KM :)

: czw gru 21, 2006 20:06
autor: inek01
tchopz pisze:Z tego co wiem to Skoda nie miała takiego modelu jak Passat i nie miała takiego silnika jak 115 KM
Piszesz tu o silnikach VW przeciez, z reszat w temacie chodzi o VW... :bajer:
tchopz pisze:Silniki VW
1.4 16v czarne 75 KM
1.4 16v czerwone 100 KM

1.9 TDI czarne 101 KM
1.9 TDI czerwone DI 130 KM

: czw gru 21, 2006 21:24
autor: jareczek123
szanowni klotliwi, znalazlem taki link http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbo_Direct_Injection
czy moze mi ktos rzeczowo odpowiewdziec co to oznacza 1.9 TDI 115 KM (bez pompowstryskiwaczy) (1998-2001)- to juz nic nie rozumiem, sa tam pompowtryski czy nie?
a i jak to jest z ta skrzynia 6? czy w wersjach 110 km byly montowane? - bo glownie mi na takiej zalezy

: czw gru 21, 2006 21:44
autor: Grzesiekk1982
Nie było 115 KM bez pompowtrysków.
W wersji 110 km nie było skrzyni 6
110 KM na pompie ma czerwone "I"
pompowtryski mają czerwone "DI"
150 KM ARL ma wszystko czerwone.
Skrzynia 6 też była o ile się nie mylę w opcji, także w 130 konnym.
Silniki MK4:
AJM 66 kW
AGR 66
AHF 81
ATD 74
ARL 110
ALH 66
ASZ 96
ASV 81
AUY 85
AXR 74
Tylko silniki 66 kW oraz 81 kW to pompa rozdzielaczowa + wtrysk bezpośredni.
Chcesz mieć moc w KM, pomnóż razy 1,36.
Ja włąśnie jade na zakupy, nie mam czasu.
Pozdrawiam.

: pt gru 22, 2006 00:05
autor: inek01
jareczek123 pisze:co to oznacza 1.9 TDI 115 KM (bez pompowstryskiwaczy) (1998-2001)-
Po prostu error.

Co do 66kW, to sa na PD (np. ANU), ale nie w Mk4.

: pt gru 22, 2006 00:19
autor: Grzesiekk1982
Co do 66kW, to sa na PD (np. ANU), ale nie w Mk4.
ooo, a wczym takie były???? Nie chce mi się przeglądać, podzielisz się wiedzą :chytry: ???
Pozdrawiam.

: pt gru 22, 2006 01:57
autor: simi77
@Grzesiekk1982
z tego co wiem to nie było w MK4 silników AJM 66 KW. W MK4 silniki AJM to silniki 85 kW (czyli 116 KM) na PD (pompowtryskiwaczach) z 6 biegową skrzynią. Sam obecnie taki mam od lipca.

@jareczek123
niestety nie jestem w stanie Ci powiedzieć jaka jest różnica między 110 KM bo od kupna mam AJM 85 KW @ 103 KW. Odnośnie koloru liter w nazwie TDI już było kilka postów.

Odnośnie Twojego 2-go punktu też mam dostęp do taniej ropy ... a tankuje TYLKO (odkąd kupiłem) na shellu i tylko V-POWER DIESEL. Może źle, może dobrze (dla mnie dobrze bo nic złego mi się nie dzieje) WIEM JEDNO PD NIE LUBIĄ TREFNEJ ROPY !!!!!Jeżeli chodzi o PD (pompowtwyski) to używany komplet (5 pompowtrysków) kosztuje ponad 6000 za używkę. Jeżeli mówię źle to niech ktoś mnie poprawi ale silniki na PD nie lubią trefnej ropy i złego oleju ... taka prawda.

pozdrawiam
simi77