<ALL VW> Wymiana oleju w skrzyni i silniku na syntetyk

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Forester
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 503
Rejestracja: czw sty 27, 2005 23:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

<ALL VW> Wymiana oleju w skrzyni i silniku na syntetyk

Post autor: Forester » wt gru 19, 2006 22:21

1. Zastanawiam sie nad wymiana oleju w skrzyni. 2 lata temu zmienialem olej (od tej pory dopoki sie troche nie nagrzeje biegi prawie musze wbijac - pozniej juz ok) - wtedy wlalem jakis hipol - teraz ma mmozliwosc kupna w miare tanio dobrego oleju.

2. Mysle rowniez z wymianie oleju w silniku na syntetyk (bo tanio moge kupic) - na liczniku 130 tys (a faktycznie to nie wiem), 12lat obecnie jezdze na polsyntetyku - wycieki lekkie sa z miski olejowej, pokrywy zaworow, uszczelniacza walu - no ale na rok starcza mi butla 4 l (z wymiana oczywiscie).

warto wymieniac? czy jak to sie mowi nie drapac jak nie swedzi ?


POZDRO !!
----------------------------------------------------
>>>EUROPE EDITION --- ZAGAZOWANY<<<

AUTOVAG
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn lut 13, 2006 14:43
Lokalizacja: DABROWA GORNICZA

Post autor: AUTOVAG » wt gru 19, 2006 22:31

OLEJ DO SKRZYNI TO POWINIENES WLAC O PARAMETRACH 75 W 90 A NIE JAKIS TAM HIPOL A TAK WOGOLE TO W SKRZYNI OLEJU SIE NIE WYMIENIA TYLKO DOLEWA ALE W TWOIM PRZYPADKU PROPONUJE WYMIANE .A CO DO SILNIKA MOZESZ SMIALO JEZDZIC PRZY TYM PRZEBIEGU NA SYNTETYKU



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » wt gru 19, 2006 23:02

Forester pisze:wtedy wlalem jakis hipol
O jejku, a kto CI to doradził?
Olej w skrzyni też trzeba wymieniać, jeśli samochód ma 10 lat. Przecież to nie ejst wieczne. olej w sklepie na półce nawet ma jakiś termin, a co dopiero pracujący. Nawet jak producent nei zaleca, to wypada go wymienić.
Forester pisze:na liczniku 130 tys (a faktycznie to nie wiem)
Forester pisze:obecnie jezdze na polsyntetyku - wycieki lekkie sa z miski olejowej, pokrywy zaworow, uszczelniacza walu
NIGDY W ŻYCIU NIE LEJ SYNTETYKU, GDY SAMOCHÓD JEŹDZIŁ JUŻ NA PÓŁ żelazna zasada. Z mineralnego na półsyntetyk można przejść (ponad 70% bazy jest mineralna) jeśli silnik:
1. jest w bdb stanie
2. Nie ma wycieków na mineralnym
3. Nie spala mineralnego.
Ale na syntetyk się nie wraca.
AUTOVAG pisze:A CO DO SILNIKA MOZESZ SMIALO JEZDZIC PRZY TYM PRZEBIEGU NA SYNTETYKU
Przeczytaj co kolega napisał. Jeśli półsyntetyk wycieka, to syntetyk wypłynie. Takich rzeczy się nie robi. na syntstycznym jeździ się tylko od nowości do.... pierwszego wlania pólsyntetycznego (np 100-180 tys km jak kto woli).
Tym bardziej, że kolega nie jest pewny przebiegu, a wycieki neipewnoś potwierdzają.

Pozdrawiam.



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » wt gru 19, 2006 23:11

do skrzyni biegów tylko pełen syntetyk o parametrach 75 W 90!!! Takie same parametry mają oleje półsyntetyczne i mineralne, ale jeśli chcesz biegi lekko wrzucać na zimnej skrzyni od początku to tylko SYNTETYK!!! Taki jest zalecany przez producenta.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » wt gru 19, 2006 23:15

do skrzyni biegów tylko pełen syntetyk o parametrach 75 W 90!!! Takie same parametry mają oleje półsyntetyczne i mineralne, ale jeśli chcesz biegi lekko wrzucać na zimnej skrzyni od początku to tylko SYNTETYK!!! Taki jest zalecany przez producenta.
Nic dodać, nic ująć. Producent dokładnie tak zaleca.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Forester
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 503
Rejestracja: czw sty 27, 2005 23:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Forester » śr gru 20, 2006 22:26

Grzesiekk1982 pisze: NIGDY W ŻYCIU NIE LEJ SYNTETYKU, GDY SAMOCHÓD JEŹDZIŁ JUŻ NA PÓŁ żelazna zasada. Z mineralnego na półsyntetyk można przejść (ponad 70% bazy jest mineralna) jeśli silnik:
1. jest w bdb stanie
2. Nie ma wycieków na mineralnym
3. Nie spala mineralnego.
Ale na syntetyk się nie wraca
mozesz wyjasnic czemu bedzie jeszcze bardziej cieklo po zastosowaniu syntetyku (do silnika) ?

no i ciekawe bo mechanik wymienial mi latem wlasnie uszczelki pokrywy zaworow i miski i dokladnie tak samo cieknie - zadnej roznicy

[ Dodano: Sro Gru 20, 2006 21:29 ]
Grzesiekk1982 pisze:
Forester pisze:wtedy wlalem jakis hipol
O jejku, a kto CI to doradził?
wtedy jeszcze nie wiedzialem o istnieniu tego forum ;)


POZDRO !!
----------------------------------------------------
>>>EUROPE EDITION --- ZAGAZOWANY<<<

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr gru 20, 2006 22:47

Forester pisze:mozesz wyjasnic czemu bedzie jeszcze bardziej cieklo po zastosowaniu syntetyku (do silnika) ?
Po prostu rozszczelni się silnik. Kiedy s zrobiłem próbę na benzyniaku: 150 tys km (na automacie!!!), tłoki jak nowe (gość w sklepie powiedział, że nie zdarza się, żeby do tak dobrych tłoków, pierścienie już ktoś kupował), na gładzi cylindra widać jeszcze krzyżujące się rysy z fabrycznego honowania (dogładzanie oscylacyjne), wymienione wszystkie uszczelki, uszczelniacze. Mimo to, olej syntetyczny mający bardzo silne właściwości czyszczące wypłukal silnik i olej wyciekl simmeringami, uszczelkami i przez odmę zażygał filtr. Nie popełnij takiego błędu, szkoda nerwów, pieniędzy i silnika przede wszystkim.
Na półsyntetyku w tym silniku nic nie cieknie. Silnik suchy od wymiany.
Forester pisze:uszczelki pokrywy zaworow i miski i dokladnie tak samo cieknie
Może coś zwichrowane, nierówne (uszzelka pokrywki)? A może to nie cieknie z uszczelki miski, ale ścieka z uszczeiliacza wału (pod obudową rozrządu) i rozchodzi się na boki na łączeniu miski z blokiem????
Forester pisze:wtedy jeszcze nie wiedzialem o istnieniu tego forum ;)
No, ale mechanik wiedział, że hipol się leje do ursusa, a nie MK3 :D
Pozdrawiam.



gopiter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: gopiter » śr gru 20, 2006 22:57

Ja zmienilem ostatnio olej w skrzyni na syntetyk Mobil1 75W90 i po nocy szczegolnie jak jest bardzo zimno to na poczatku 2 bieg wchodzi bardzo ciezko (ale tylko 2).Jak juz sie olej rozgrzeje to biegi zmienia sie jednym palcem ale na poczatku jest kiepsko.Zastanawiem sie czy to wina oleju (no ale Mobil1 chyba jeden z najlepszych) no i co bedzie jak przyjda mrozy...



acti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn lut 13, 2006 16:46
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: acti » śr gru 20, 2006 23:19

Ja dwa miesiące temu wymieniłem olej w skrzyni na Mobil SHC 75W 90. Wszystkie biegi zmieniam jednym placem, nawet przy temperaturze ok. 0 stopni. Jednak gdy olej w skrzyni się rozgrzeje to słychać delikatny szum. Wcześniej na starym oleju nie było słychać tego szumu. Ale nie jest to bardzo uciążliwe. Gdy przeczytałem że wlałeś wcześniej do skrzyni Hipola to się załamałem, wymien ten olej jak najprędzej bo w zimie będą problemy.

Co do zmiany oleju w silniku, to nie polecam wymiany na pełen syntetyk, gdyż napewno roszczelni ten silnik. Do twojego silnika polecam półsyntetyk Mobil Super S 10W 40. Napewno nigdy nie wlałbym do niego minerala.



gopiter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: gopiter » śr gru 20, 2006 23:40

acti pisze:Jednak gdy olej w skrzyni się rozgrzeje to słychać delikatny szum.
A na wszystkich biegach Ci szumi czy moze tylko na 5?Jesli tak to prawdopodbnie za malo oleju wlales i gorne partie skrzyni (wlasnie 5 bieg) sa zle smarowane...



acti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn lut 13, 2006 16:46
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: acti » czw gru 21, 2006 17:21

Szumi mi w zasadzie tylko gdy jest na luzie. Podczas jazdy nie syłychać tego szumu, byc może trochę silnik zagłusza ten szum. Mam skrzynię 4 biegową, wlałem do niej 2 litry oleju. Sam już nie wiem co jest z tym grane ?



Awatar użytkownika
lemax
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 17, 2004 21:35
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: lemax » czw gru 21, 2006 20:11

Witam,
a cały myk z olejem przekładniowym jest taki że powinien być oczywiście o lepkości 75W/90 ale jakości GL-4 !!!! I wtedy wszystko będzie OK !! Ponieważ ciężko obecnie dostać olej GL-4 (choć można) dopuszczlne jest zastosować olej spełniający jednocześnie normy GL 4 i 5, oznakowane jest jako GL-4/GL-5,
pozdrawiam,
Paweł



acti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn lut 13, 2006 16:46
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: acti » pt gru 22, 2006 10:32

Ten olej Mobil SHC 75W 90 miał oznaczenie GL4/GL5 :)



Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » pt gru 22, 2006 11:07

acti pisze:wlałem do niej 2 litry oleju
Zerknąłem do książki i znalazłem, że pojemność skrzyni czterobiegowej typ 084 wersja APY jest 2,2 litra więc może te 200 ml trzeba dolać



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 198 gości