Strona 1 z 1
Pasek klinowy w silniku AFT
: wt gru 19, 2006 15:37
autor: CzapCzap
Przedchwila kupilem nowy pasek i musze go zmienic, ale wczoraj przegladajac internet spotkalem sie z roznymi sposobami zalozenia. Wydaje mi sie, ze aktualnie moj jest zle zalozony o to zdjecia.
http://img242.imageshack.us/img242/738/1007572bt1.jpg
http://img185.imageshack.us/img185/5595/1007573ci8.jpg
http://img90.imageshack.us/img90/446/1007574we5.jpg
Nie moge sie tez dopatrzyc, czy zeby poluzowac Altka to tylka jedna sruba ? i jak zdjac pasek od wspomy ?
: wt gru 19, 2006 16:02
autor: GSOWIEC
Oststnio wymieniałem u siebie pompę wody, piszę o tym dlatego, bo myślę, że pompa ma ścisły związek z tym jak pasek wielorowkowy powinien oplatać koło pasowe...
Mianowicie łopatki pompy są ukierunkowane w kierunku od chłodnicy do bloku silnika, dlatego pasek musi przebiegać rowkami po kole pasowym pompy wody, mimo, że to ostatnie jest gładkie, w innym przypadku byłoby jakoś bez składu i obieg wody biegłby od bloku - dolnym wężem do chłodnicy i górnym na powrót do bloku...
Alternator to kwestia jednej lub lub dwóch śrub, nie pamiętam dokładnie ale nic trudnego, przyjrzyj się...
Jak poluzować pompę wspomagania - popatrz w dziale FAQ na temat wymiana termostatu - jest opis + dobre zdjęcia.
Pozdrawiam!!!
: wt gru 19, 2006 18:03
autor: CzapCzap
aha , no nic czarna magia hehe . To zalozyc pasek tak jest teraz ? czy jakos inaczej.
spojrze do faq co do wspomy
: wt gru 19, 2006 18:30
autor: GSOWIEC
Załóż tak, żeby pasek biegł od spodu rowkami po kole pompy wody.
: śr gru 20, 2006 01:42
autor: CzapCzap
Dziekuje , teraz zakumalem
. Juz wiem ze jest zle zalozony i wiem jak nalozyc
.
Ale jest kolejny problem bo jak kupowalem pasek to po numerze ze starego (czyli z tego co jest zle zalozony).
Pasek ma takie oznaczenie 6PK894 , czy moze byc tak ze jak go zaloze prawidlowo to nie bedzie pasowac (bedzie za krotki lub za dlugi)? Moze mozecie zabaczyc na swoj pasek , jakie ma oznaczenie
. Moj silnik to 1.6 aft
[ Dodano: Sro Gru 20, 2006 15:55 ]
Zmienilem i wszystko ladnie dziala, zajelo mi to 3 godziny no ale pierwszy raz
: czw kwie 12, 2007 21:22
autor: MarcoVW
Dla 1.6 AFT jest pasek wielorowkowy VW 037 260 849C 21.36x1148mm, Gates 6PK 1153 , Contitech 6PK 1153.