Skrzynia z manuala na automat
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- shootm4n
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: pt lip 21, 2006 23:58
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Skrzynia z manuala na automat
tak jak w temacie co trzeba kupic i co podlaczyc zeby przerobic z manuala na automat tzn ze skrzynie to wiem ale cos jeszcze? i czy duzo roboty ? mam silnik 1.8 PF czy nada sie a najlepiej krok po kroku jak to zrobic dziekuje
Ostatnio zmieniony śr lis 21, 2007 22:38 przez shootm4n, łącznie zmieniany 1 raz.
BUmtarara terefere
Witam,
w MKII skrzynie NIE jest sterowana elektronicznie, więc nie ma potrzeby montowania żadnej elektroniki.
Na pewno potrzebujesz:
nowy rozrusznik, nową łapę do mocowania silnika, nową wajchę biegów z linką i całą konsolą, trzeba też pogrzebać w elektryce żeby działało zabezpieczenie przed uruchomieniem rozrusznika w innej pozycji niż P lub N. Zbędny będzie pedał sprzęgła i linka od niego, oryginalnie w automacie pedał hamulca jest szerszy niż w manualu. I jeszcze jeden drobiazg skrzynia automatyczna jest duuużo cięższa i prawdopodobnie sprężyny przednie są za miękkie . Tyle na szybko pamiętam.
Marek
w MKII skrzynie NIE jest sterowana elektronicznie, więc nie ma potrzeby montowania żadnej elektroniki.
Na pewno potrzebujesz:
nowy rozrusznik, nową łapę do mocowania silnika, nową wajchę biegów z linką i całą konsolą, trzeba też pogrzebać w elektryce żeby działało zabezpieczenie przed uruchomieniem rozrusznika w innej pozycji niż P lub N. Zbędny będzie pedał sprzęgła i linka od niego, oryginalnie w automacie pedał hamulca jest szerszy niż w manualu. I jeszcze jeden drobiazg skrzynia automatyczna jest duuużo cięższa i prawdopodobnie sprężyny przednie są za miękkie . Tyle na szybko pamiętam.
Marek
Masz rację...ale : mam komputer który jest TYTLKO do auta z automatyczną skrzynią, jest przekaźnik i układ elektryczny kóry nie pozwala odpalić auta na pozycji dźwigni zmiany biegów innej niż P i N.czaja_ pisze: MKII skrzynie NIE jest sterowana elektronicznie, więc nie ma potrzeby montowania żadnej elektroniki
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
a jaki??bodzio_j pisze:prawdopodobnie komputer.
Nie wiem czy połoski beda pasowac, kiedys rozmawialem z kolesiem ktory przerabial stare audi 80 z automata na manual i powiedzial ze to kupe roboty i rzezby, no ale jak ktos ma zamiłowanie, checi zdolnosci to powinno sie udac.
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Prawdopodobnie komputer w Twoim aucie jest związany z typem silnika (jak widzę z opisu masz go na bezpośrednim wtrysku) i charakterystyką jego pracy dopasowaną do przełożeń skrzyni automatycznej.bodzio_j pisze:Masz rację...ale : mam komputer który jest TYTLKO do auta z automatyczną skrzynią, jest przekaźnik i układ elektryczny kóry nie pozwala odpalić auta na pozycji dźwigni zmiany biegów innej niż P i N.czaja_ pisze: MKII skrzynie NIE jest sterowana elektronicznie, więc nie ma potrzeby montowania żadnej elektroniki
Marek
Faktycznie, źle zrozumiałembodzio_j pisze:Smaczny, to jakby "nie w tę stronę". Przeróbka na automat na pewno będzie bardziej skomplikowana. Może okazać potrzebny rozrusznik, przeróbka instalacji (przekaźnik do skrzyni) no i prawdopodobnie komputer.
Ten topic będzie troszkę pomocny:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=44245
FORD
Fix Or Repair Daily
Fix Or Repair Daily
Tak, to silnik na DIGIFANCIE, ale jeśli dobrze przeczytałem, to PF również jest tak samo zasilany - stąd mój post.czaja_ pisze:Prawdopodobnie komputer w Twoim aucie jest związany z typem silnika (jak widzę z opisu masz go na bezpośrednim wtrysku) i charakterystyką jego pracy dopasowaną do przełożeń skrzyni automatycznej
Taka przeróbka ma sens jesli posiadasz dwa samochody np. tem z automatem walniety i z manualem dobry wtedy jest łatwo. Gorzej jesli nie ma takeij sytuacji czesci do automatu trudno zdobyc tj do przełozenia poniewaz mało ich jeździ po polskich drogach. Na odwrót jest łatwiej bo wiecej jest aut z manualem. Co do komputera skrzyni to nie ma go w MK2 jest w MK3. W MK2 jest tylko w miare prosty układ balkujacy zapln gdy dżwinia jest w pozycji jazdy (D lub R i 1,2). Sam posiadałem MK2 z automatem a teraz MK3 i wiem ze jazda z taka skrzynia to przyjemnosć. Warto sie zastanowic czy nie łatwiej sciągnąć z niemeic MK2 z automatem niz przekłądac w koncowym obrachunku kosztów to moze się okazac o wiele tańszym rozwiązaniem.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]
Witam
udało mi sie zrobić takową przekładkę
ale od początku:
ze względu na wymiary i ciężar skrzyni potrzeba co najmniej 5 osób bo pasowanie jest precyzyjne a miejsca mało.
przed przykręceniem koła zamachowego warto zmienić zimering na wale korbowym aby nie wracać do tematu;
w skrzyni automatycznej też warto wymienić zimering uszczelniający sprzęgło hydrokinetyczne a pod nim zimering pompy;
łapy przednia i tylna silnika jest inna (jeśli ich nie wymienisz to silnik będzie przenosił wibracje);
łapa od skrzyni biegów też jest inna;
a poza tym inne są:
rozrusznik
przewód zasilający rozrusznik i jego automat
linka prędkościomierza
dwie linki gazu
konsola wyboru biegów z linką
dobrze by było zapatrzeć się w wiązkę do wybieraka realizującą włączanie świateł biegu wstecznego, podświetlenia wybranego programu jazdy, włącznika elektromagnetycznego, odłączenie automatu rozrusznika na R,D,1,2 (wówczas wtyczki z wiązki zamieniasz w tylnej części skrzynki bezpieczników i prawie wszystko gra);
zasadnym byłoby zamienić pedał hamulca na szerszy;
sprężyny zawieszenia przedniego koniecznie trzeba wymienić choćby na twardsze od diesla
półosie pasują od manualnej skrzyni
a rekompensatą będzie fakt jazdy pojazdem z automatem i do tego samodzielnie zamontowanym;
udało mi sie zrobić takową przekładkę
ale od początku:
ze względu na wymiary i ciężar skrzyni potrzeba co najmniej 5 osób bo pasowanie jest precyzyjne a miejsca mało.
przed przykręceniem koła zamachowego warto zmienić zimering na wale korbowym aby nie wracać do tematu;
w skrzyni automatycznej też warto wymienić zimering uszczelniający sprzęgło hydrokinetyczne a pod nim zimering pompy;
łapy przednia i tylna silnika jest inna (jeśli ich nie wymienisz to silnik będzie przenosił wibracje);
łapa od skrzyni biegów też jest inna;
a poza tym inne są:
rozrusznik
przewód zasilający rozrusznik i jego automat
linka prędkościomierza
dwie linki gazu
konsola wyboru biegów z linką
dobrze by było zapatrzeć się w wiązkę do wybieraka realizującą włączanie świateł biegu wstecznego, podświetlenia wybranego programu jazdy, włącznika elektromagnetycznego, odłączenie automatu rozrusznika na R,D,1,2 (wówczas wtyczki z wiązki zamieniasz w tylnej części skrzynki bezpieczników i prawie wszystko gra);
zasadnym byłoby zamienić pedał hamulca na szerszy;
sprężyny zawieszenia przedniego koniecznie trzeba wymienić choćby na twardsze od diesla
półosie pasują od manualnej skrzyni
a rekompensatą będzie fakt jazdy pojazdem z automatem i do tego samodzielnie zamontowanym;
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 895
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
kolego ja sie mordowałem sam z włożeniem automatu ile przy tym poszło słówek ale udało mi sie:)TOMwp pisze:Witam
udało mi sie zrobić takową przekładkę
ale od początku:
ze względu na wymiary i ciężar skrzyni potrzeba co najmniej 5 osób bo pasowanie jest precyzyjne a miejsca mało.
przed przykręceniem koła zamachowego warto zmienić zimering na wale korbowym aby nie wracać do tematu;
w skrzyni automatycznej też warto wymienić zimering uszczelniający sprzęgło hydrokinetyczne a pod nim zimering pompy;
łapy przednia i tylna silnika jest inna (jeśli ich nie wymienisz to silnik będzie przenosił wibracje);
łapa od skrzyni biegów też jest inna;
a poza tym inne są:
rozrusznik
przewód zasilający rozrusznik i jego automat
linka prędkościomierza
dwie linki gazu
konsola wyboru biegów z linką
dobrze by było zapatrzeć się w wiązkę do wybieraka realizującą włączanie świateł biegu wstecznego, podświetlenia wybranego programu jazdy, włącznika elektromagnetycznego, odłączenie automatu rozrusznika na R,D,1,2 (wówczas wtyczki z wiązki zamieniasz w tylnej części skrzynki bezpieczników i prawie wszystko gra);
zasadnym byłoby zamienić pedał hamulca na szerszy;
sprężyny zawieszenia przedniego koniecznie trzeba wymienić choćby na twardsze od diesla
półosie pasują od manualnej skrzyni
a rekompensatą będzie fakt jazdy pojazdem z automatem i do tego samodzielnie zamontowanym;
Najlepszą akcję będziesz miał z linkami. Ja szukam już rok, ostatnio przepadła mi na allegro za 10 zet Jak się dowiesz cen to uklękniesz. W sklepie chcieli ode mnie 768 zet w ASO prawie 500 Załamałem się. Więc w sumie za same linki od 600 do prawie 900 zet za nowe. Jak narazie naprawiłem jakoś starą. I się trzyma.
Półoski są te same.
Półoski są te same.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 126 gości