Strona 1 z 2

nie moze sie nagrzac

: pn gru 18, 2006 13:08
autor: budzio18
witam!
moj MK3 2.0 GTI silnik 2E nie moze sie nagrzac! tzn silnik nie osiaga temperatury na trasie jak pomykam to wskazowka podniesie tak mnimalnie w miescie wszystko jest ok bo ok 90 jest
i nie wiem co mam z tym zrobic bo jak zatkalem wlot z przodu no to bylo troche lepiej ale ja wjechalem w miasto to juz nie jest ciekawiea pytam sie dlatego ze jechalem z kuzynem audi 80 po autostradzie i u niego spokojnie 80 stopni bylo
a jak chyba niska temp to silnik nie dogrzany i chyba troche wiecej pali?
jakies rady?

: pn gru 18, 2006 13:22
autor: Atomic10
Po pierwsze musiasz sprawdzic termostat, czy wogóle jest (bywa ze sa wyjmowane) i czy działa. Prawdopodobnie to jest jego wina. Jest otwarty i jeździsz cały czas na tzw duzym obiegu. Wynikiem czego jest niedogrzny silnik. Ma to wpływ na jego zywotność i wielkośc spalania. Zacznij od termostatu jakbys chciał kupic nowy to albo oryginalny albo firmy wahler innych nie warto kupować.

Pozdrawiam

: pn gru 18, 2006 15:16
autor: budzio18
termostat jest bo ziomek co mi wymienial chlodnice sprawdzal i wszsytko jest ok! moze to przez nowa chlodnice?? jest za nowe :)

: pn gru 18, 2006 16:21
autor: eidos
to ze termostat jest to jeszcze o niczym nie swiadczy, na poczaek zobacz czy dolny waz od chlodnicy jest cieply jak silnik dziala, on powinien zrobic sie goracy ale dopiero jak silnik sie juz odpowiednio nagrzeje! jak robi sie cieply chwile po wlaczeniu zimnego silnika to na 100% termostat do wymiany
Nowa chlodnica nie ma nic do rzeczy, chyba ze bylaby zle dobrana do silnika.

: pn gru 18, 2006 16:23
autor: Gangst3R
A nagrzewa CI się jak jeździsz w mieście w korkach? nawet jeśli termostat jest cały czas otwarty to i tak silnik się w końcu nagrzeje do 90 stopni przy jeździe miejskiej.

: pn gru 18, 2006 16:41
autor: Atomic10
Gangst3R pisze:A nagrzewa CI się jak jeździsz w mieście w korkach? nawet jeśli termostat jest cały czas otwarty to i tak silnik się w końcu nagrzeje do 90 stopni przy jeździe miejskiej.
I dla tego twierdze ze to termostat. Tak jak napisał eidos to ze jest termostat to nie śwadczy ze działa moze byc zacięty w pozycji otwartej. Dlatego napisałem ze najlepiej kupic oryginalny w ASO lub firmy Wahler. Reszta sprzedawanych termostatów to zwykłe dziadostwo. Sprawdz węże jak to z nimi jest czy sa zimne do chodnicy czy goraca a moze porostu letnie.

Pozdrawiam

: pn gru 18, 2006 22:06
autor: marek2907
Atomic10 ma rację . tak przynajmniej sądzę po objawach

: wt gru 19, 2006 00:20
autor: budzio18
to jaka moze byc temp jak jade np po autostradzie??80stopni?? bo nie wiem
a wskazowki sprawdze jutro

: wt gru 19, 2006 12:06
autor: krychoo
U mnie podobny problem, podczas jazdy wskazówka podnosi sie góra do 70. Wczoraj chcialem sprawdzić przy jakiej temp. załączy sie wentylator ale udało mi sie na postoju nagrzać go do prawie 90, nic wiecej. Zaraz ide zmienić termostat.

: wt gru 19, 2006 12:19
autor: kijannaa
budzio18 pisze:to jaka moze byc temp jak jade np po autostradzie??80stopni?? bo nie wiem
jeśli silnik jest rozgrzany to nie ma różnicy czy jedziesz na autostradzie czy stoisz w korku, zawsze powinno być 90 stopni. Wymień termsotat.

: wt gru 19, 2006 12:51
autor: Novik
Ja miałem dokładnie ten sam problem. Wymieniłem termostat i wszystko jest OK, przynajmniej narazie ;)

: wt gru 19, 2006 13:26
autor: kristo
Atomic10 pisze:oryginalny albo firmy wahler innych nie warto kupować.
Może ktoś powiedzieć ile liczą sobie za orginalny. Cena wahlera jest mi znana.
Dzięki.

: wt gru 19, 2006 16:52
autor: krychoo
a ile kosztuje wahlera?

: wt gru 19, 2006 17:10
autor: kijannaa
tu masz aukcje http://moto.allegro.pl/item151655686_te ... _golf.html