Strona 1 z 1
Nierówna praca silnika
: ndz gru 17, 2006 09:11
autor: Cane
Witam. W moim golfie mam silnik 1.6 benz. Nie wiem co sie ostatnio z nim dzieje. jak jest zimny to po odpaleniu pracuje dosc nierówno. a drugi problem jest taki ze sam z siebie wskakuje mi na duze obroty??swiece mam wymienione ,kable i filtr powietrza tez
: ndz gru 17, 2006 10:29
autor: Kowal_
wnioskuje, że masz silnik 1.6PN. Wejdź w szukajke wpisz problemy z silnikiem etc. i znajdziesz multum tematów o tym silniku bo bardzo czesto potrafi być problemowy, a nierówna praca i wysokie obroty na luzie to bardzo częsta przypadłość.
: ndz gru 17, 2006 10:33
autor: misiek
jaki masz gażnik, u mnie przyczyną nie równej pracy był siłownik ssania i podgrzewacz mieszanki paliwowej (zamontowany jest na gażniku w przedniej części), ja miałem gaznik 2E, co do nagłego wzrostu obr. u mnie winny był tekiego stanu siłownik trójpołozeniowy
: ndz gru 17, 2006 13:53
autor: ercik
witam a ile kosztuje taki siłomierz 3 położeniowy bo u mnie to samo siedzi raz chodzi dobrze a raz szaleje z obrotami
: ndz gru 17, 2006 14:03
autor: Paweł Marek
ercik pisze:witam a ile kosztuje taki siłomierz 3 położeniowy bo u mnie to samo siedzi raz chodzi dobrze a raz szaleje z obrotami
w ASO pewnie majątek. Da się go znaleźć sprawnego w jakimś gaźniku starym na giełdzie czy szrocie. To że on nie działa jak należy nie oznacza jeszcze że jest uszkodzony. Bo jest sterowany dwoma zaworami elektryczymi. One mogą być uszkodzone lub wezyki do niego z tyłu gaźnika
: ndz gru 17, 2006 14:11
autor: misiek
dorażnym wyjściem jest odłączenie wężyka (tego bliżej gaźnika) od siłownika i zaślepienie go (foto)
: ndz gru 17, 2006 14:23
autor: KamilW
Witam. A napisz wogole jaki masz silniczek bo Panowie sie tu mecza z poradami a nie wiadomo co masz za gaznik. Co do problemow z nierowna praca po odpaleniu to winie przepustnice ssania ktora sie niedostatecznie otwiera (ta zlota na szczycie) sproboj zrobic tak: jak silnik wariuje na zimno to otworz ja palcem i zobacz jaka bedzie reakcja. Jak wariactwo ustapi to znaczy ze trzeba ja wyregulowac, jak nie to szukaj gdzie indziej. Co do wychodzenia na wysokie obroty to jest to norma przu odpaleniu na 2E2. Tyle ze sprecyzuj jakiej wielkosci sa to obroty i jak dlugo trwa "zylowanie". Byc moze bierzesz calkowicie normalny objaw za cos nienormalnego.
: ndz gru 17, 2006 14:56
autor: ercik
1.6 pn 2ee tak mi sie zdaje nie mogłem znalesc opisu gaznika w ktorym on jest dokładnie miejscu mozecie sprecyzowac jak odpale go to chodzi dobrze lecz czasami na zimnym szarpie nim a jak chciałem za obserwowac co jest przyczyna tych wariacji to chodził dobrze czekałem gdzies z poł godz i nic wiec wykonałem jazde testowa i tez było dobrze a juz na drugi dzien na skrzyzowaniu zgasł sobie puznij krecił na 2 tys jak załąpie to chodzi tak do puki go nie zgasze i nie uruchomie ponownie nie sztuka wymieniac wszystko po koleji tylko znalesc winowajce tego problemu
: ndz gru 17, 2006 15:39
autor: KamilW
No to ci powiem ze masz problem. Podstwa przy diagnozowaniu uszkodzen tego gaznika jest 100% sprawnosc wszystkich przewodow elektrycznych, uszczelek, przewodow gumowych itd... na poczatek wszystko bym dokladnie wyczyscil, wymienil wszystkie przewody podcisnieniowe i wszystkie ruchome czesci spsikal WD40... no i zresteowal komputer. No i wtedy sie okaze czy to byla jakas *#cenzura#* czy rzeczywiscie cos jest uszkodzone...
: ndz gru 17, 2006 17:47
autor: ercik
no z tymi przewodami to masz racje moze cos lubi nie łączyc a wczesniej miałem jeden problem przy cewce do sannia kabelek we wtyczce se nie łączył a mnie szlak trafiał bo nie mogłem odpalic raz palił raz nie diabeł tkwi w szczegołach dzieki
: ndz gru 17, 2006 19:15
autor: piter_s
a jak masz 2ee to zrób mu diagnoze testerem błyskowym.
pozdro.