Strona 1 z 1

kolumna kierownicy?

: ndz gru 17, 2006 01:06
autor: krychoo
Kiedy szarpię kierownicą w górę i w dół wyczówam dość duży luz. ta kierownica sie po prostu trzęsie. Ktoś wie jak to doprowadzić do normy? Dodam, że nie jest to wyczówalne podczas jazdy.

: ndz gru 17, 2006 11:54
autor: Golf GTi
w kolumnie kierowniczej masz lozyska i zabepieczenia ,prawdopodobnie wyskoczylo ci zabezpieczenie lozyska i cala szala lozyska przesowa sie po prowadnicy,dlatego ci sie rosza kierownica , odkrec kierownice i sprawdez ,to na 100% zabezpieczenie.

: śr gru 20, 2006 13:33
autor: krychoo
Golf GTi pisze:w kolumnie kierowniczej masz lozyska i zabepieczenia ,prawdopodobnie wyskoczylo ci zabezpieczenie lozyska i cala szala lozyska przesowa sie po prowadnicy,dlatego ci sie rosza kierownica , odkrec kierownice i sprawdez ,to na 100% zabezpieczenie.



Czy do tego trzeba zdjąć manetki? Możesz napisać dokładniej jak sie tam dostać? Z góry dzięki!!!

: śr gru 20, 2006 21:26
autor: mtworus
albo łożysko w obudowie stacyjki albo tulejka na dole przed krzyżakiem

: śr gru 20, 2006 22:41
autor: wojtall
vario pisze:raz widzialem tez ,ze poluzowaly sie te sruby bez łebka...trzeba bylo dospawac nakretki i wtedy je dokrecic...ale to trochu malo prawdopodobne...
Witam u mnie właśnie poluzowała się ta sruba bez łebka i dlatego kierownica ma luz na boki... Czy przyspawanie nakrętki to jest jedyny sposób żeby ją dokręcić???Nie da się tego zrobić jakoś inaczej???

: pn maja 14, 2007 21:20
autor: Lipek81
Trochę odgrzebie temat - mam podobny problem - jest luz miedzy osią obrotu, a obudową kolumny kierownicy - jak się jedzie po nierównościach, to słychać stukanie, mam wrażenie, że kierownica lata w kolumnie. Pytanie - o co chodzi z tymi śrubami bez łeka - już to kiedyś rozbierałem, ale nic takiego tam nie było - gdzie tego szukać? Jak sprawdzić, czy wszystko z tą tulekją na dole jest ok?