Strona 1 z 2

zawieszają się obroty ADZ

: sob gru 16, 2006 22:17
autor: marek2907
w moim ADZ dzieją się dziwne rzeczy mianowicie :
jak jest zimny to gdy opadaja obroty z 3000 tyś na 2500 jest OK potem opadają znacznie wolniej potem nachwile zawieszają się na 1600 i dopiero potem spadają do normalnych obrotów gdy silnik się rozgrzeje wszystko wraca do normy
przepustnica czysta
macie jakieś pomysły ???
pytam bo szukajka znowu nie działa :grrr:

: pn gru 18, 2006 22:18
autor: Darcyn
witam. podłączam sie do pytania!! mam podobnie tylko że na gorącym silniku. ja mam gaz - nie wiem jak kolega...

: czw gru 21, 2006 22:47
autor: marek2907
no niech kyoś wreszcie pomoże :bigok:

: pt gru 22, 2006 00:09
autor: mlody87
U mnie na zimnym robi sie cos podobnego, ale zasiegałem opini "znawców" i słyszałem takie cos ze silnik posiada automatyczne ssanie i ze jak jest zimny to wolniej spada z niskich obrotów ponizej 1800 obr/min zeby niezgasł. Tak ze w pewnym stopniu przestałe sie tym tak przejmowac bo ja jest ciepły to wszystko jest ok.

: pt gru 22, 2006 00:56
autor: Jacenty85
Możliwe ze to jest normalne bo też się z tym spotkałem ale polecałbym sprawdzic odczyty z TPSu. Jakie osiąga wartości przy danym polożeniu.

: pt gru 22, 2006 22:51
autor: marek2907
mlody87 pisze:ale zasiegałem opini "znawców" i słyszałem takie cos ze silnik posiada automatyczne ssanie i ze jak jest zimny to wolniej spada z niskich obrotów ponizej 1800 obr/min zeby niezgasł.
to akurat bzdury Ci opowiadali
małem Golfa z silnikiem ABS i obroty ruwniutko spadały do przepisowych 1000-1050 (na zimniutkim silniku
A przecież ADZ to młodszy brat ABSa więc powinien być bardziej dopracowany.
pozatym znajomy ma też golfa z ADZtem i u niego tej przypadłości niema
jutro przesmaruję jeszcze linkę od gazu może gdzieś w pancerzu się przycina
:chytry:

: sob gru 23, 2006 07:54
autor: szlapon
polecam sprawdzić silnik krokowy! U mnie pomogło!

: sob gru 23, 2006 09:43
autor: draper
Własnie proponuje sprawddzic silniczek krokowy... to on bezposrednio reguluje wolnymi obrotami....moze sie zaweiszac i nie schodzic na nie.... tak samo moze zbyt schodzic i auto gasnąc... najlepiej go wziąz i wyczyscic... najlepiej jakas benzyna ekstrakcyjna.... jest tez wyjscie aby odłaczyc go ... problem powinien zniknąc... wtedy oboty beda za duzoe lub za małe.... trzeba sobie raczka wyregulowac :jezor: :jezor:
Darcyn pisze:. ja mam gaz - nie wiem jak kolega...
A do gazu powineinei byc osobny silniczek.... albo elektroniczny... albo duzo takich a'la majstrów zastepuje go jakims wynalazkiem. :crazy:

: sob gru 23, 2006 21:49
autor: jakub1000
podczepiam sie do tematu:)
ja miałem to samo wiec najpier sprawdz podstawe wtrysku często sa skrachciałe i dostaje "dzikiego" powietrza...
mozna to spawdzić tak odpal samochód otwórz maske i przegnij cały wtrysk w lewo i w prawo jak jest dziurawa to wiadomo ze usłyszysz jak zaciąga powietrze i jak schodzi albo wchodzi na obroty
a drugą czynności którą wykonasz to odłącz kleme - na 20 minut wtedy wszystko zresetujesz i bedzie coco loco :bigok:
jak cos to pytaj chętnie ci pomoge
pamietaj jak sie odwdzięczamy na forum

: ndz gru 24, 2006 00:01
autor: zamioculcas
99% uszczelka pod wtryskiem do wymiany u mnie tak było i wymiana tej yszczelki pomogła, koszt uszczelki(58zł) a wymienisz bez problemu sam w 5 minut.

: ndz gru 24, 2006 00:05
autor: draper
Kazdy to miał i kazdy mial inne rozwiazanie :bigok:

: ndz gru 24, 2006 00:59
autor: marek2907
jakub1000 pisze:sprawdz podstawe wtrysku często sa skrachciałe i dostaje "dzikiego" powietrza...
gdyby to była podstawa wtrysku to było by tak samo na zimnym jak i na ciepłym silniku pozatym falowały by obroty (sprawdzałem uszczelkę :wink: )
jakub1000 pisze:a drugą czynności którą wykonasz to odłącz kleme - na 20 minut wtedy wszystko zresetujesz i bedzie coco loco :bigok:
byłem na kompie silnik żadnych błędów niema więc niema poco resetowac kompa

Po świetach przeczyszczę silniczek krokowy i wystawię punkty
Sęk w tym że gdy silnik rozgrzeje się do ok 30stopni problem znika

: ndz gru 24, 2006 10:04
autor: jakub1000
marek2907 pisze:byłem na kompie silnik żadnych błędów niema więc niema poco resetowac kompa
własnie o to chodzi i nie bądz taki na nie!!!!!
tez byłem na kompie i wszystko grało.... a klema pomaga z tego względu ze
jezeli masz dolot dzikiego powietrza to silnik krokowy sie do tego dopasowuje i nie wykaze ci zadnego błędu....
sprawdz sam!!!

: ndz gru 24, 2006 10:41
autor: dzikgtc
U mnie też coś takiego ma miejsce, niezależnie czy ciepły czy zimny silnik... Na około 1500 obr obroty zaczynają wolniej spadać niż normalnie. W sumie myślałem że tak ma być :goof: Z tego co tu wyczytałem to albo silnik krokowy albo uszczelka pod wtryskiem, no ale cóż zajmę się tym po nowym roku :bigok: