Strona 1 z 3

wyswietlacz na licznikach na srodku w TDi

: pt gru 15, 2006 23:19
autor: MAPET
czy kazdy di ma na srodku ten taki wysiwtlacz jakby komuter pokaldowy czy cos pokazujacy m.in spalanie temperature itp? bo mamy tdi z 2003 r i nie siweci tam nic tylko te ikonki nad w sensie przy odpalaniau :(

: sob gru 16, 2006 00:08
autor: pasio
Nie każdy ma komputer. Tylko te bogatsze wersje, chociaż też różnie z tym bywa mój to highline i go niema. Te które nie mają komputera w tym miejscu mają taką atrape.

: sob gru 16, 2006 00:11
autor: MAPET
aha czyli ciemna plama i nei ma nic tak?

: sob gru 16, 2006 00:26
autor: pasio
Dokładnie

: sob gru 16, 2006 00:28
autor: UcHO
nie, to nie tak :jezor:
jezeli na liczniku, miedzy zegarami widzisz dokladnie ze jest wyswietlacz, ten caly prostokat w pozycju pionowej miedzy zegarami jest podzielony na dwie czesci, u gory ikonki u dolu jest duzo siemniejsze to znaczy ze masz kompa, sprawdz jeszcze czy masz na dzwigience sterowanie do kompa, bo mozesz miec jedynie zmieniony licznik a nie miec podłaczenia... wiec nici z licznika
jezeli masz sterowanie w prawej manetce, a komp nic nie wyswietla oznacza to ze sie przepalił, to bardzo czesta usterka... pozostaje wymiana licznika

: sob gru 16, 2006 00:35
autor: MAPET
ok rano zobacze ale watpie ze jest ten komp w takim razie.. rozumeim ze jak go tam nei ma to zmiana licznika nei pomoze ? i tak nei ma wiazki i fukncji w raczce?

: sob gru 16, 2006 00:44
autor: UcHO
jak nie masz przełacznikow w prawej raczce to oznacza ze nie masz kompa... niestety

: sob gru 16, 2006 00:45
autor: pasio
ezeli na liczniku, miedzy zegarami widzisz dokladnie ze jest wyswietlacz, ten caly prostokat w pozycju pionowej miedzy zegarami jest podzielony na dwie czesci, u gory ikonki u dolu jest duzo siemniejsze to znaczy ze masz kompa, sprawdz jeszcze czy masz na dzwigience sterowanie do kompa, bo mozesz miec jedynie zmieniony licznik a nie miec podłaczenia... wiec nici z licznika
jezeli masz sterowanie w prawej manetce, a komp nic nie wyswietla oznacza to ze sie przepalił, to bardzo czesta usterka... pozostaje wymiana licznika
UcHO ma rację
Jak jednak nie masz komputera to sam licznik nie pomoże bo trzeba by zakładać czujniki itd. co ponoć jest b. drogie

: sob gru 16, 2006 00:50
autor: MAPET
ok to jutro posprawdzam i bede wsyztsko wiedzial to w tym temacie dzieki zapraszm do moich innych o mk4 ;)

: sob gru 16, 2006 18:34
autor: maxx10
Jeśli nie macie komputera to można go dołożyć ( i nie jest to wcale takie drogie i skomplikowane). W TDI w kompie jest już oprogramowanie do komutera pokładowego tzw. MFA. Do zmiany jest potrzebne: licznik z MFA, manetka ze sterowaniem komp., 4 przewody z końcówkami wchdzącymi w oryginalną kostkę (w serwisie chyba po 6 zł./szt.). Ja w swoim golfie wstawiłem to jakieś 3 m-ce temu i jest wszystko ok. Mam gdzieś instrukcję jak to samemu zrobić.

: sob gru 16, 2006 19:57
autor: MAPET
no wlasnie nie mam jednak.. hmm skoro to nei trudne... i ile cie to wyszlo?

: sob gru 16, 2006 20:25
autor: maxx10
Licznik: 250 zł.
Przewody (4 szt.): ok 25 zł.
manetka: 60 zł.
Trzeba było przekodować imobilajzer w nowym liczniku-nie wiem ile to kosztuje (kolega zrobił mi ta za darmo).
Całowity mój koszt to: 335 zł. , ale naprawdę było warto, oprócz średniego i chwilowego spalania na wyświetlaczu mam informację o czasie jazdy oraz temperaturę zewn. ( łącznie z ostrzeżeniem o możliwości oblodzenia-dzwiękowym i migającą śnieżynką). Fajne jest również to że masz MFA1 i MFA2, MFA2 musisz sam zerować a MFA1 po postoju dłuższym niż 2 godziny samo się zeruje (czyli wsiadając rano do samochodu nie musisz pamiętać o wyzerowaniu żeby mieć dokłade dane o przejechanym dystansie np. drodze do pracy.

[ Dodano: 16 Gru 2006 19:30 ]
Jeśli jesteś zainteresowany to mam na zbyciu licznik z MFA (z immo3) - tylko musisz się dowiedzieć czy twój jest z immo2 czy immo3 (immo3 było chyba w modelach po 2001 roku).

: sob gru 16, 2006 20:37
autor: MAPET
DZIKI JA mam 2003 a powiedz mi cale zegary przekladales czy mozna sam komp co z przebiegiem?

czy napewno bedzie dzilaac jestes w 100% pewny? i czy kazdy golf ma czujniki do tej temp itp?

: sob gru 16, 2006 22:07
autor: maxx10
Zegary przekręcałem cełe (z samym wyświetalczem może być problem),
przebieg kolega mi ustawiła na taki jaki maiłem wcześniej (ten co ci będzie kodował imobilajzer może to zrobić),
co się tyczy czujnika to nie wiem czy wszystkie golfy go miały - ja mam golfa z 2000 roku z klimatronikiem i po zamontowaniu wszystko było ok.