![panna :panna:](./images/smilies/panna.gif)
[ Dodano: 15 Gru 2006 12:31 ]
namotałem...sorrry chodzi mi podświetlenie tylniej popielniczki w vento, podłączając ją do zapalniczki
![panna :panna:](./images/smilies/panna.gif)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
przemo251 pisze:będą jakieś oporniki
Jerzas pisze:najpierw sprawdz czy nie masz juz tam instalacji
Może chodziło o pociągnięcie prądu od podświetlania zapalniczki ona zapala się po włączeniu świateł i było by ok, a prąd w grzaniu zapalniczki jest cały czas, ale u mnie w mk3 jest instalacja do podświetlania popielniczki tyle że żarówka spalona może, i tak jest w twoim przypadku.Jerzas pisze:Popielniczki nie podłączaj do zapalniczki, bo podswietlenie bedzie działać non-stop.
Podłącz sie równolegle do jakiejś zarówki z pulpitu, która zapala sie po włączeniu swiateł.
W instalacji w kabinie powinno być w okolicach 12V bo od tego jest stabilizator napięcia, czyli wszystkie lampki, radio fabryczne, przełączniki itp. idą przez stabilizator, a sprawny regulator napięcia daje na akumulator 13,7 - 14,5V tzw. prąd ładowania (a niesprawny potrafi nawet 16V dlatego nie warto podłączać radia bezpośrednio pod akumulator)Grzesiekk1982 pisze:Niezupełnie... 12V to ma akumulator, a regulator napięcia pdaje 13,7- 14,2V. Dlatego w instalacji może być więcej niż 12V.Hajmuś pisze:to R=12V-10V/15mA czyli R=okolo 660 ohmow, najblizszy w katalogu proponuje 670. Mysle ze wyczerpalem ten temat do konca
Pozdrawiam.
jest w liczniku i nie ma nic wspólnego z oświetleniem pokręteł i włączników i samego licznika, czyli wszystkich podświetleń podpiętych pod regulator natężenia przy włączniku świateł.Pawel-b28 pisze:stabilizator napięcia,
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 254 gości