Strona 1 z 1

Cieknąca pompa wody?

: czw gru 14, 2006 16:08
autor: bartos1985
Witam! Od dłuższego czasu walczę z ubywającym płynem chłodniczym. Problemy zaczęły sie wkrótce po wymianie rozrządu razem z pompą wody. Od niedawna zaczął się pojawiać praktycznie po każdej jeździe dziwny ślad dokładnie na wprost od paska alternatora. Wygląda to tak, jakby na pracujący pasek coś się wylewało i "rozpryskiwało" na przód auta, przy czym ślad jest idealnie prosty. Wcześniej myślałem, że moze to być woda z ulicy która dostaje się na pasek, ale dzieje się to niezależnie od pogody, nawet wtedy kiedy jest zupełnie sucho... Czy możliwe jest, że pompa wody jest wadliwa i stąd ten wyciek, a co za tym idzie ubytek płynu? Dodam jeszcze, że ciśnienie w układzie chłodzenia jest podobno OK. Mechanik pomierzył na różnych wężach od chłodzenia i wszędzie jest "w normie"... A jeśli to nie pompa to co jeszcze można sprawdzić? Pozdrawiam!!!

: czw gru 14, 2006 16:58
autor: eidos
pompa wody moze przeciekac i to mocno, przynajmniej u mnie tak bylo. Cisnienie wszedzie bylo ok. zadnych podejrzanych chalasów wszystko w normie a plyu ubywalo. Kazda pompa ma taki kanalik (wyprowadzenie wody na zewnatrz) od spodu i tu prawdopodobnie u Ciebie wycieka. ten kanalik jest chyba lekko za kolem pasowym, i na pewno od spodu, kiedy woda mocno leci z pompy to rozpryskuje sie o kolo pasowe od wewnatrz, a jak slabo kapie to nie widac praktycznie zadnych wyciekow.

: czw gru 14, 2006 18:44
autor: Paweł NPI
jak pompa wody cieknie to znaczy że jest do wymiany. Ten kanalik od spodu jest tak jakby zaworkiem bezpieczeństwa, gdy pompa wysiądzie to płyn wycieka. Na 100% pompa do wymiany.

: czw gru 14, 2006 19:26
autor: twardy
bartos1985 pisze:Witam! Od dłuższego czasu walczę z ubywającym płynem chłodniczym. Problemy zaczęły sie wkrótce po wymianie rozrządu razem z pompą wody.
Dziwne tylko że zaczeło Ci ubywac płynu po wymianie pompy :-k Albo jest pompa żle zamontowana albo kupiłeś podróbe lub wadliwą. :bajer:

: czw gru 14, 2006 23:50
autor: Paweł NPI
twardy pisze:bartos1985 napisał/a:
Witam! Od dłuższego czasu walczę z ubywającym płynem chłodniczym. Problemy zaczęły sie wkrótce po wymianie rozrządu razem z pompą wody.

Dziwne tylko że zaczeło Ci ubywac płynu po wymianie pompy Albo jest pompa żle zamontowana albo kupiłeś podróbe lub wadliwą.
No z pompami tak bywa. Moja teściowa kupiła nową i w ciągu tygodnia siadła. Zależy jaki towar się trafi, zależy też od firmy. Tak samo jest z termostatem - może być już fabrycznie uszkodzony.
bartos1985, Jeśli to była nowa pompa i niedawno wymieniana to napewno jest na nią jakaś gwarancja. Podskocz do mechaniora i jeśli to będzie pompa to ją oddaj do reklamacji.

: pt gru 15, 2006 01:26
autor: bartos1985
Niestety ale sprawa nie jest taka prosta. Problem z ubywającym płynem mam od początku sierpnia i jak dotąd kilku mechaników nie potrafi jednoznacznie określić co jest do zrobienia. Gdybym słuchał każdego z nich to miałbym już zmienione pół silnika, a problem byłby pewnie dalej:) Co do gwarancji na pompe to pewnie była, tylko niestety paragonu nie wziąłem ze sklepu (taki dziwny zwyczaj ze nie dają - wiem, mój błąd), a pudełko zostało gdzieś u mechanika który wymieniał pompe. W takim razie czeka mnie chyba zakup nowej. Jaką firme moglibyście polecić? (za normalne pieniądze)

: pt gru 15, 2006 01:56
autor: twardy
palen pisze:Zależy jaki towar się trafi, zależy też od firmy
Dokładnie na niekturych częściach to nie warto oszczędzać napewno pompa i termostat.
Akurat pracuję w Toyocie i powiem wam że Japońce mają korbe na punkcie jakości i wogóle kontroli części. Niekiedy się zdarzy jakaś reklamacja to póżniej jest tragedia każdą część sprawdzają po kilka razy. Nie wiem jak uszkodzony termostat (niesprawny) może trafić do sklepu ? Wymiana term to koszt około 80 zł , powinien to bulić producent termostatu.
Szkoda że to nie wykonalne bo nikt nie będzie się sądził za kilka dziesiąt złotych.

: pt gru 15, 2006 12:30
autor: AUTOVAG
SPRAWDZ KRUCIEC MOZE Z NIEGO CIEKNIE WCALE NIE JEST POWIEDZIANE ZE Z POMPY WODY

: pt gru 15, 2006 13:36
autor: bartos1985
Kruciec był juz wymieniany...

: śr gru 02, 2009 23:23
autor: Lucki
Witam. Nie chciałem zakładać nowego tematu ale mam bardzo podobny problem. H2O leci właśnie z tego zaworka. Czy można to jakoś zabezpieczyć ? Za 2 dni czeka mnie droga 350 km x2 i nie chciałbym gdzieś pod Katowicami stanąć :d

[ Dodano: 02 Gru 2009 22:35 ]
ps
może zaworek na teflon wcisnąć ?

: czw gru 03, 2009 11:05
autor: piori
Lucki, zaworek - masz na myśli ten otwór od spodu pompy? Jak go zaślepisz to wiele to nie da, bo łożysko będzie pracowało w wodzie (płynie) i może nie wytrzymać 700km. Poza tym samo łożysko nie jest już tak dobrze uszczelnione, a ciśnienie płynu to chyba ok 1,5atm - czyli może być tak, że nie będzie ciekło zatkanym otworkiem, ale za to uszczelnieniem łożyska.
Pompa do golfa droga nie jest (ja śmigam 2 lata na najtańszej za 40zł i jest OK), na Twoim miejscu bym od razu zmieniał. Jak wcześniej tego nie robiłeś i już jutro musisz jechać, to lepiej wal do mechanika, bo trochę odkręcania jest i śruby niekiedy się urywają, jak dawno nie ruszane.

: pn gru 07, 2009 22:28
autor: Lucki
Jednak zaryzykowałem i szczęśliwie dojechałem do domu. Dzisiaj wymieniłem pompę, ale mam problem z obudowa rozrządu bo chyba blaszki pogiąłem. Jak sie obudowę ściąga ? Męczyłem sie prawie 2h i nic :(

: wt gru 08, 2009 20:29
autor: Paweł NPI
Obudowa rozrządu jest z góry na zatrzaski (takie sprężynujące blaszki), środkowa część jest jak pamiętam przykręcona a dolną można zdjąć dopiero po zdjęciu koła z wału.

: śr mar 03, 2010 00:00
autor: Lucki
Witam, pisze w ramach ostrzeżenia: nie tak dawno kupiłem pompę ze średniej półki GMB Termotec i dzisiaj się rozpadł w pył. I to nagle!


Odradzam i ostrzegam ( na błędach się uczy) kupiłem Ruville i zobaczymy na jak długo ...