Strona 1 z 1

kody błedów Vwtool - walnieta sonda?

: czw gru 14, 2006 12:53
autor: Czara
VWTOOL pokazuje mi błąd 525 - g39 short to ground - sporadyczny (mam polska nakładkę która chyba nie tłumaczy w 100 % :) ) oraz błąd 561 fuel mixture adjustment is hi or low... . Po skasowaniu błędów i po jednym dniu mam te błędy spowrotem. Czy to oznacza że mam walnięta sonde czy jakies spięcie czy coś? (samochód troche zamula zwłaszcza na gazie a na benzynie zdażają sie zaniki obrotów na zimnym silniku). spalanie też jest zwiększone.

: czw gru 14, 2006 14:14
autor: Paweł Marek
G39 to symbol lambdy. Coś jakby brak masy do tej sondy. Kabel szary od sondy jest masowy, potem we wtyczce może zmieniać kolor (nie wiem jaki), i dochodzi do pinu 38 albo 15 komputera. Warto by ten kabel sprawdzić miernikiem pomiędzy wtyczką sondy a komputera, samą wtyczkę sondy obejrzeć czy styki nie zaśniedziały, obejrzeć kabel szary sondy, jak to nic nie da to pewnie zmiana sondy

[ Dodano: Czw Gru 14, 2006 1:16 pm ]
Acha masz gaz. To pojeździj jeszcze po skasowaniu blędu na samej benzynie wtedy zobaczysz czy wróci

: czw gru 14, 2006 14:36
autor: Czara
Dzsisiaj to jeszcze dokończe gaz bo sprawdzam dalej spalanie narazie mi wychodzi że koło 17 litrów gazu wchłania. Ale jutro pojeżdże na samej benzynie i zobaczymy co z tymi błędami.

ps. Mam silnik 1,6 ABU

: czw gru 14, 2006 14:43
autor: Paweł Marek
Czara pisze:koło 17 litrów gazu
dużo, chyba że same korki w mieście. To i bez regulacji lambdą nie powinien tyle gazu palić. Musisz więcej pojeździć, ocenić spalanie gazu na róznych trasach, na rozgrzanym silniku

: czw gru 14, 2006 19:54
autor: pushkin77
błedy które napisałes wynikają ze złej emulacj sondy lambda przez centralke gazową... zrób jak pisze paweł marek i napisz czy komputer ponownie je zarejestrował

: czw gru 14, 2006 22:12
autor: Czara
No dobra skończył mi sie gaz i ostateczny wynik to 17 litrów czyli bardzo dużo. Wykasowałem błędy i zrobiłem pare kilosów na benzynie i teraz mi sie pojawia tylko ten 561 fuel mixture adjustment is hi or low się pojawił znowu. Wykasowałem i tym razem pochodził troche w garażu na jałowym aż silnik załapał 90 stopni i znowu ten bład wyskoczył.

ps. 1 pomijam fakt że na wyłączonym silniku pojawia sie zawsze błąd czujnika halla bo niby tak ma być ( na forum wyczytałem).

ps. 2 błędy sprawdzam na wyłączonym silniku

[ Dodano: 18 Gru 2006 07:50 ]
No i czy ma ktos jakiś pomysł co z tym fantem zrobić?

: pn kwie 02, 2007 11:32
autor: Urodzony13marca
I co zrobiles z bledami i jak to dalej u Ciebie wyszlo? U mnie rowniez lapie 525 (cale szczescie, ze tylko tyle) i czy to nie jest wlasnie blad lapany od kompa lpg?

: pn kwie 02, 2007 16:53
autor: mobil01
Czara, te ABu to jakies felerne są u mnie pali 10 literek na 100km strasznie dużo a czasem też i więcej pochłonie może też mam coś skopane .........

: pn kwie 02, 2007 18:38
autor: Lipek81
Czara pisze:short to ground
- to oznacza zwarcie do masy, a nie brak masy.

: pn kwie 02, 2007 19:01
autor: Paweł Marek
zwarcie? To ściąg wtyczkę z jakiegoś czujnika albo zaworu od węgla przy włączonym silniku i zobaczysz co wyskoczy na VAGU. Short w innym rozumieniu znaczy krótki, albo brak.

: pn kwie 02, 2007 19:19
autor: manieczek111
525 - O2 czujnik – niskie napięcie
561 - Kontrola dodawania mieszanki

: ndz sty 20, 2008 14:40
autor: szymon161
witam dobrze ze tu trafiłem mam golfa 3 1,8 90 PS no i spalanie na gazie tez ok 17-19 litrów... wymianiałem parowniki pierdoły bajery, ale w koncy jestem zmuszony podjechac na komputer. kiedy na poczatku jak załozyli mi gaz golf palił 13 litrów.. potem wszystko zaczeło sie pieprzyc... pozdraiwam