Strona 1 z 1
Termostat mk3
: pt lut 18, 2005 20:59
autor: tomileszek
Witam panow.Wiem ze ten temat byl juz walkowany jednak mam male niescislosci na temat zaciagnietej wiedzy.Chce jutro wymienic termostat oraz plyn chlodzacy w moim golfiku 1.6 AEE 96r.Wskazowka prawie sie nie rusza jak jade a na postoju jak silnik pracuje dochodzi do 70 i nic wiecej-ogrzewanie tez jest slabsze.Wiec po tym wnioskuje ze to termostat.
PYT.
1.Z moich ogledzin wnioskuje ze termostat jest w tym typie z prawej strony silnika.
2.Czy latwo bedzie mi go odkrecic,
3.Czy potrzebuje kanalu skoro jest on u gory a moze do spuszczania plynu od spodu tylko potrzebny jest kanal?
4.Czy plyn spuszczac przez najnizej polozony waz
5.Czy trzeba przekreceac pokretlo ogrzewania na full(ktos tak napisal),
6.Czy wczesniej zagrzac samochod i spuszczac cieply plyn
7.Jaki plyn mu wlac (marka) a moze koncentrat?
8.Czy instalacja gazowa cos utrudnia?
Bardzo dzieki za podpowiedzi, chcialbym zrobic to sam bez mechaniora bo troszke kaski szkoda a musze inne rzeczy u niego zrobic.Mniej wiecej wiem o co chodzi i duzo czytalem na forach jednak nie jestem pewien w 100%.Moze ktos ma taki nietypowy silnik jak ja i juz cos robil.Chetnie pogadam.
: pt lut 18, 2005 21:08
autor: mariusz_sor
tez ma taki silniczek

termostat faktycznie jest z prawej strony, nie wiem dokladnie jak go wymontowac, be bede sie bral za niego prawdopodobnie jutro, tylko musze skoczyc do sklepu, jak zdaze wstac

a tak przy okazji ile kosztuje termostacik ??
1
: pt lut 18, 2005 21:47
autor: tomileszek
Z tego co sie pytalem w sklepie to do tego modelu kosztowal ok 50-60 zł, jednak chlopaki tutaj na forum pisza o cenach od 20 do 40 zł.Mozliwe ze zalezne jest to od typu silnika.
Re: 1
: pt lut 18, 2005 21:57
autor: Gitner
tomileszek pisze:Z tego co sie pytalem w sklepie to do tego modelu kosztowal ok 50-60 zł, jednak chlopaki tutaj na forum pisza o cenach od 20 do 40 zł.Mozliwe ze zalezne jest to od typu silnika.
Cena zalezy od producenta i sklepu. Np do TDI termostaty kosztuja w przedziale od 25 do 70zl.
Pozdro
Gitner
: sob lut 19, 2005 13:07
autor: adamo122
do 1.4 kosztuje od 30 zł w góre ,

tez chciałem dzis wymieniac a tu pech , skończyły sie w sklepie i zostały tylko te droższe

, więc poczekam jeszcze tydzień , a co do tych wszystkich pytań to pomógłbym przy silniczku 1.4 ale przy twoim moge tylko na dwa logiczne pytania odpowiedziec

nie spuszczaj gorącego płynu bo sie poparzysz

z tego co mi powiedziano pokrętła nie trzeba przestawiać na fula ale jak odpalisz to włącz wtedy i czekaj az sie włączy wiatrak wtedy jak ostygnie sprawdz poziom płynu (pewnie trzeba bedzie dolać) co do płynu to powiem szczerze ,ze to jest chyba obojętne jaki wlejesz każdy poleca inny

i jezeli chcesz wymieniac płyn to wydaje mi sie ze najlepiej spuszczac w najniższym mozliwym miejscu
: sob lut 19, 2005 13:55
autor: TAZ
Plyn należy spuścić z węża dolnego chłodnicy i węża z bloku też najniższego. Płyn polecam QUAL z orlenu.
Panowie
: sob lut 19, 2005 17:23
autor: tomileszek
Kiszka.Zmienilem termostat i plyn.Mialem jakis nietypowy, byl problem bo spuscilem plyni odkrecilem termostat a tu inny(koles w sklepie mowil ze bedzie oki). Znow zakrecilem stary wlalem plyn i pojechalem do sklepu.Znalazl sie tez i ten wlasciwy.(Jakis z plastikowa obwodka). I znow spuscilem plyn z weza przy chlodnicy potem troche jeszcze przy termostacie(byl przykrecony na dwoch blachowkretach, niemiecki wymysl)Termostat zalozylem, potem weze i na koniec zalalem go plynem. Potem odpalilem samochod, ustawilem ogrzewanie na full i czekalem az sie odpowietrzy.Na poczatku lecialo zimne powietrze ale potem coraz cieplejsze.Temperatura doszla mi do 80 stopni max.Dolalem jeszcze plynu do stanu, lecilo cieple powietrze z ogrzewania.Myslalem ze jest wszystko oki a tu nagle jak zaczalem jechac wskaznik temperatury znow zaczal spadac i mialem to samo co na poczatku.Co moze jeszcze byc nie tak ze sie tak sl;abo silnik zagrzewa.Zastawilem nawet 1/3 chlodnicy tektura ale to za duzo nie pomoglo.Czy zastawic cala chlodnice a moze cos innego jest walniete?Poradzcie cos Panowie.Dla informacji za termostat zaplacilem 38 zł a za 5l plynu 48 zł
Re: Panowie
: sob lut 19, 2005 17:42
autor: Gitner
tomileszek pisze:Co moze jeszcze byc nie tak ze sie tak sl;abo silnik zagrzewa.Zastawilem nawet 1/3 chlodnicy tektura ale to za duzo nie pomoglo.Czy zastawic cala chlodnice a moze cos innego jest walniete?
Sprawdzales stary termostat? Byl walniety? Bo moze czujnik Ci tylko wysiadl i stad te wachania temperatury?
Pozdro
Gitner
n
: sob lut 19, 2005 18:17
autor: tomileszek
nie wiem jak sprawdzic termosta.wrzucic go do wody goracej?a jak sprawdzic czujnik?jeszcze dodam ze ogrzewanie tez jest troche dziwne, raz jest cieplo a raz mniej(na 3 lepiej nawet grzeje niz na 4)Czyzby cos z nagrzewnica?
: sob lut 19, 2005 18:24
autor: bicyklo
mi termostat poszedl na Slowacji w drodze na Wegry i to w sobote wieczorem, nikomu tego nie zycze.

objawy-momentalnie ubywal plyn i temperatura rosla. za naprawe + nowy termostat zaplacilem 20euro .pozdrowienia
Dodam
: sob lut 19, 2005 19:31
autor: tomileszek
Dodam jeszcze ze przewody ktore biegna do nagrzewnicy sa cieple (wejscie i wyjscie). Zalalem go plynem Genagel (koles mowil ze dobrze smaruje pompe. Mam jeszcze pytanko czy jak zaleje wrzatkiem termostat to ten cypelek schowa sie czy bardziej wysunie (w ktora strone dziala termosta)
: sob lut 19, 2005 21:11
autor: miomio1
Dodam
: sob lut 19, 2005 23:01
autor: tomileszek
Dodam jeszcze ze pod korkiem oleju mam jakas bialom maz. Czyzby plyn dostal sie do silnika?
Sprawdzalem
: ndz lut 20, 2005 11:50
autor: tomileszek
Na bagnecie nie ma bialej mazi jest tylko pod korkiem oleju.