Strona 1 z 3

: wt gru 12, 2006 10:41
autor: acti
Sprawdź przewód idacy do cewki zapłonowej (czy nie jest gdzieś pęknięty np. przy fajkach, lub też zaśniedziały itp.) Nalepiej podmień ten przewód od jakiegoś innego Golfa, Seata lub Audi i zobacz wtedy jak pali. Jeżeli to nie pomoże to radziłbym sprawdzić pozostałe przewody od świec. U mnie wymiana kopletu przewodów pomogła i jest OK.

Dobre przeowdy do podstawa :wink:

: wt gru 12, 2006 10:53
autor: adam aa22
Sorki ze sie dołączyłem do tego tematu ale nigdzie nie moge znalezć porady. Mianowicie jezeli ktos wie czy sprazyny firmy hans pres o oznaczeniach kolorów zółtym i zielonym beda sia nadawały do golfa III 1.9 TD? Jesli ktos wie to prosze o pomoc bo nikt nie jest w stanie mi poradzic. Z góry dziekluje!! Od razu prosze moderatora o przyznanie punktów jesli ktos mi pomoze.

: wt gru 12, 2006 11:24
autor: Przybek
sprobuj wysuszyc przewody i kopulke , wyczysc swiece i sprawdz czy bedzie lepiej , jesi tak to czeka cie wymiana prawdopodobnie przewodow

@adam aa22 nie pisz tego samego w kiku tematach nie na temat bo admin ci paseczek przyprawi
Pozdrawiam

: wt gru 12, 2006 11:45
autor: adam aa22
Sorki nie wiedziałem, dzieki za rade, myslałem ze w ten sposób bedzie wieksze prawdopodobienstwo ze ktos mi odpowie.

: wt gru 12, 2006 17:39
autor: acti
W zasadzie wadliwe kable nie powinny uszkodzić kopułki ani palca. Ślady wypalenia na stykach w kopułce i na palcu to normalna rzecz. Przy wymianie przewodów zapłonowych możesz przeczyścić delikatnie styki w kopułce oraz palec np. papierem wodnym.
Kupuj przewody jedynie dobrych firm np. BERU lub NGK. Nie daj się nabrać na jakieś tam JANMORY lub inne.
Sam ma przewody, kopułkę, palec BERU i pali na dotyk, więc polecam z czystym sumieniem :)

: wt gru 12, 2006 18:19
autor: MrUkAs
To i ja sie dolacze do tematu. :/ Mianowicie walcze z problem i zwalczyc nie moge. Podczas deszczu, wilgoci auto gasnie, traci moc po przejechaniu kilku, niekiedy kilkunastu kilometrow. Musze go wylaczc, odczekac chwile i pali (troche dluzej). Ponownie po przejechaniu kilku/kilkunastu km to samo. Co to moze byc? Niecaly rok temu wymienialem kable, swiece, kopulke z paluchem, cewke zrobilem na tych nowych rzeczach jakies 8-10 tys km. Ktos wie, co jest winne temu, ze w deszczu autem sie jechac nie da? :/

: wt gru 12, 2006 18:37
autor: Paweł Marek
MrUkAs pisze:To i ja sie dolacze do tematu. :/ Mianowicie walcze z problem i zwalczyc nie moge. Podczas deszczu, wilgoci auto gasnie, traci moc po przejechaniu kilku, niekiedy kilkunastu kilometrow. Musze go wylaczc, odczekac chwile i pali (troche dluzej). Ponownie po przejechaniu kilku/kilkunastu km to samo. Co to moze byc? Niecaly rok temu wymienialem kable, swiece, kopulke z paluchem, cewke zrobilem na tych nowych rzeczach jakies 8-10 tys km. Ktos wie, co jest winne temu, ze w deszczu autem sie jechac nie da? :/
masz czujnik Halla czy styki w aparacie zapłonowym?

: wt gru 12, 2006 18:48
autor: MrUkAs
Paweł Marek pisze:
MrUkAs pisze:To i ja sie dolacze do tematu. :/ Mianowicie walcze z problem i zwalczyc nie moge. Podczas deszczu, wilgoci auto gasnie, traci moc po przejechaniu kilku, niekiedy kilkunastu kilometrow. Musze go wylaczc, odczekac chwile i pali (troche dluzej). Ponownie po przejechaniu kilku/kilkunastu km to samo. Co to moze byc? Niecaly rok temu wymienialem kable, swiece, kopulke z paluchem, cewke zrobilem na tych nowych rzeczach jakies 8-10 tys km. Ktos wie, co jest winne temu, ze w deszczu autem sie jechac nie da? :/
masz czujnik Halla czy styki w aparacie zapłonowym?
No wlasnie sam nie wiem, ale silniki MH chyba czujnikow Halla nie maja. Od kopulki ida kable do cewki, itd. Pod podszybiem nie mam zadnego modulu zaplonowego.

: wt gru 12, 2006 19:05
autor: Paweł Marek
MrUkAs pisze:No wlasnie sam nie wiem, ale silniki MH chyba czujnikow Halla nie maja. Od kopulki ida kable do cewki, itd. Pod podszybiem nie mam zadnego modulu zaplonowego.
to ściąg kopułkę i przerwę trzeba regulować co jakiś czas, może to ten problem. Przerwa ma mieć 0,4 mm na uniesionej dźwigience. Obejrzyj styki, jak sa popalone na niebiesko to wyczyść i zmień kondensator. Czy jest przerywacz czy hallotron to zależy od rocznika

[ Dodano: Wto Gru 12, 2006 6:07 pm ]
Przerywacz trzeba zmieniać co jakiś czas (w g serwisówki co 15000km), regulować przerwę i zapłon potem.

: wt gru 12, 2006 21:02
autor: MrUkAs
Rocznik mam 88, wiec nie wiem co mam czy halla czy przerywacz.

Styki obejrzec na zewnatrz, czy w srodku kopulki? Te ktore odchodza do cewki, itd.?

Jestem laikiem w mechanice, wiec sie nie dziwcie. ;)

: wt gru 12, 2006 22:20
autor: Paweł Marek
pod kopułką zobaczysz styk na blaszce, podnoszony przez takie zdrubienia (4) na wałku aparatu)
Obrazek

: wt gru 12, 2006 23:07
autor: ppoll27
Jak chodzi o mk3 to szczególnie wrażliwe na przebicia są okolice wyjścia kabla WN z cewki. Wogóle wyszukiwanie przebić w układzie WN najlepiej robić nocą na zapalonym silniku rozpylać wodę w "podejrzanych" miejscach - kable, kopułka, cewka - wtedy dobrze widać iskry.