Strona 1 z 1

kilka dziwnych rzeczy /spalanie, mieszanka, olej/

: wt gru 12, 2006 00:44
autor: piotrpotrzebny
witam ;)

chialem Was prosic o pomoc bo kompletnie nie wiem co sie moglo stac z moim golfem..

tak wiec wyjasnie o co chodzi:

w niedziele odpalilem samochod po calym dniu nie uzywania i nie palil mi na wszystkie gary, spaliny smierdzialy olejem..

dzisja stwierdzilem ze to moze po prostu wina wilgoci poruszalem troche kablami swiecami i auto juz normalnie chodzilo.

wieczorem zrobilem ok 50 km (wiec silnik byl juz rozgrzany) i po jezdzie zauwazylem ze obroty na jalowym oscylowaly granicach 1200-1300(obrotka nie mam wiec pisze tak na oko) no i niestety spalanie tez wzroslo..

zauwazylem tez ze jak go przygazowuje to pluje mi - co prawda w niewielkich ilosciach - olejem z tlumika i czuc dalej w spalinach olej. :otepienie:

w ostatnia srode sprawdzalem poziom oleju (i jak zreszta od sierpnia) olej byl czysty tak ze na bagnecie go prawie wcale nie bylo widac a znowu jak dzisiaj patrzylem to olej juz jest czarno-brazowy. :?

a... silnik to 1.3 (najprawdopodobniej NU albo NZ (BTW nie mam pojecia jak to sprawdzic)) rok prod 86/modelowy 87..

z gory dziekuje za jakiekolwiek sugestie, podpowiedzi ew koszty itd bo ja niestety jestem laikiem w tych sprawach..

pozdrawiam :)

: wt gru 12, 2006 00:55
autor: Dominik107
Wyglada mi to na uszczelke pod glowica. Koszty czesci jak do golfa, czyli niewielkie ale mechanik za taka robotke wezmie jakies 200zl.

: wt gru 12, 2006 00:58
autor: piotrpotrzebny
tylko czy to mogloby spowodowac ze nie palil na wszystkie gary a teraz to ze ssanie sie nie wylacza? (przynajmniej mi na takie cos wyglada.. moze jest to cos innego)

: wt gru 12, 2006 05:00
autor: bodzio_j
anf pisze:znowu jak dzisiaj patrzylem to olej juz jest czarno-brazowy
a jaki był poziom oleju? Większy?
Uszczelka to bardzo prawdopodobna usterka, do oleju dostaje się płyn - stąd taki kolor.
Co do ssania, nie wiesz jaki masz silnik, ale często pada niebieski czujnik temp. Mogą wtedy wzrastać obroty, nie być ssania.

: wt gru 12, 2006 07:17
autor: el Kopyto
Zobacz jeszcze czy nie masz brudnego płynu chłodzącego, bo być może gubisz też olej do układu chłodzenia, a nie tylko cylindrów.
Zodnie z przedmówcą: A jak tam poziom oleju?

: wt gru 12, 2006 08:24
autor: ZolW
Ale chłopaki jeszli uszczelka to wydaje ona taki specyficzny dzwięk powietrza po ciśnieniem :D Ale rzeczywiście najprawdopodobniej to jest uszczelka ew pierścienie :(

: wt gru 12, 2006 08:34
autor: piotrpotrzebny
kurde co do poziomu to raczej jest jednakowy.. ale sprawdze jeszcze.

jakby ktos mogl mi powiedziec jak sprawdzic ozn silnika to to zrobie i wtedy moze bedzie latwiej?
pzdr! :)

: wt gru 12, 2006 08:36
autor: bodzio_j
anf pisze:jakby ktos mogl mi powiedziec jak sprawdzic ozn silnika to to zrobie i wtedy moze bedzie latwiej?
oznaczenie silnika jest wybite na bloku - dwie pierwsze letery przy numerze. Jeśli jest to silnik 1.3 to napisz czy masz gaźnik, czy wtrsk

: wt gru 12, 2006 08:44
autor: piotrpotrzebny
jest to gaznik ;)

: wt gru 12, 2006 08:49
autor: bodzio_j
Nu, albo MH, NZ jest na wtrysku.
MH 1272 75 72 4R 40 Golf II/Jetta 8/85-9/86 kk, (eurokat) Pierburg 2E3
NU 1272 75 72 4R 37 Golf II/Jetta (A) 8/85-8/88 kk, (eurokat) Pierburg 2E3

: wt gru 12, 2006 11:39
autor: Przybek
zmierz cisnienie na cylindrach to bedziesz wiedzial czy pierscienie mogly zakonczyc swoj zywot , sprawdz swiece z tego cylindra na ktorym ci nie pali zobacz w jakim stanie ona jest , olej moze tez ci spalac przez uszczelniacz prowadnicy czesto one parcieja
ssanie nie ma nic do tego sprawdz czy termostat ci nie padl jesli termostat jest uszkodzony to woda -plyn idzie pelnym obiegiem a to spowoduje wydluzona prace na ssaniu
Pozdrawiam

: wt gru 12, 2006 16:23
autor: piotrpotrzebny
to ja jak narazie dziekuje za wszystkie porady i cos zaczne kombinowac...

ehh nie ma to jak pustka w portfelu i potrzebne auto.. sprawne auto :?