kilka dziwnych rzeczy /spalanie, mieszanka, olej/

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piotrpotrzebny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 10:31
Lokalizacja: Doncaster UK
Kontakt:

kilka dziwnych rzeczy /spalanie, mieszanka, olej/

Post autor: piotrpotrzebny » wt gru 12, 2006 00:44

witam ;)

chialem Was prosic o pomoc bo kompletnie nie wiem co sie moglo stac z moim golfem..

tak wiec wyjasnie o co chodzi:

w niedziele odpalilem samochod po calym dniu nie uzywania i nie palil mi na wszystkie gary, spaliny smierdzialy olejem..

dzisja stwierdzilem ze to moze po prostu wina wilgoci poruszalem troche kablami swiecami i auto juz normalnie chodzilo.

wieczorem zrobilem ok 50 km (wiec silnik byl juz rozgrzany) i po jezdzie zauwazylem ze obroty na jalowym oscylowaly granicach 1200-1300(obrotka nie mam wiec pisze tak na oko) no i niestety spalanie tez wzroslo..

zauwazylem tez ze jak go przygazowuje to pluje mi - co prawda w niewielkich ilosciach - olejem z tlumika i czuc dalej w spalinach olej. :otepienie:

w ostatnia srode sprawdzalem poziom oleju (i jak zreszta od sierpnia) olej byl czysty tak ze na bagnecie go prawie wcale nie bylo widac a znowu jak dzisiaj patrzylem to olej juz jest czarno-brazowy. :?

a... silnik to 1.3 (najprawdopodobniej NU albo NZ (BTW nie mam pojecia jak to sprawdzic)) rok prod 86/modelowy 87..

z gory dziekuje za jakiekolwiek sugestie, podpowiedzi ew koszty itd bo ja niestety jestem laikiem w tych sprawach..

pozdrawiam :)



Dominik107
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 20:43
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dominik107 » wt gru 12, 2006 00:55

Wyglada mi to na uszczelke pod glowica. Koszty czesci jak do golfa, czyli niewielkie ale mechanik za taka robotke wezmie jakies 200zl.



Awatar użytkownika
piotrpotrzebny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 10:31
Lokalizacja: Doncaster UK
Kontakt:

Post autor: piotrpotrzebny » wt gru 12, 2006 00:58

tylko czy to mogloby spowodowac ze nie palil na wszystkie gary a teraz to ze ssanie sie nie wylacza? (przynajmniej mi na takie cos wyglada.. moze jest to cos innego)



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt gru 12, 2006 05:00

anf pisze:znowu jak dzisiaj patrzylem to olej juz jest czarno-brazowy
a jaki był poziom oleju? Większy?
Uszczelka to bardzo prawdopodobna usterka, do oleju dostaje się płyn - stąd taki kolor.
Co do ssania, nie wiesz jaki masz silnik, ale często pada niebieski czujnik temp. Mogą wtedy wzrastać obroty, nie być ssania.



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » wt gru 12, 2006 07:17

Zobacz jeszcze czy nie masz brudnego płynu chłodzącego, bo być może gubisz też olej do układu chłodzenia, a nie tylko cylindrów.
Zodnie z przedmówcą: A jak tam poziom oleju?


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
ZolW
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: pn lip 18, 2005 22:57
Lokalizacja: pierwoszyno k/ gdyni :D
Kontakt:

Post autor: ZolW » wt gru 12, 2006 08:24

Ale chłopaki jeszli uszczelka to wydaje ona taki specyficzny dzwięk powietrza po ciśnieniem :D Ale rzeczywiście najprawdopodobniej to jest uszczelka ew pierścienie :(


[img]http://img23.imageshack.us/img23/9997/zolwpohc1.jpg[/img]
[img]http://img.userbars.pl/65/12924.png[/img]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2173001#2173001 maine auto <mały update :D

Awatar użytkownika
piotrpotrzebny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 10:31
Lokalizacja: Doncaster UK
Kontakt:

Post autor: piotrpotrzebny » wt gru 12, 2006 08:34

kurde co do poziomu to raczej jest jednakowy.. ale sprawdze jeszcze.

jakby ktos mogl mi powiedziec jak sprawdzic ozn silnika to to zrobie i wtedy moze bedzie latwiej?
pzdr! :)



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt gru 12, 2006 08:36

anf pisze:jakby ktos mogl mi powiedziec jak sprawdzic ozn silnika to to zrobie i wtedy moze bedzie latwiej?
oznaczenie silnika jest wybite na bloku - dwie pierwsze letery przy numerze. Jeśli jest to silnik 1.3 to napisz czy masz gaźnik, czy wtrsk



Awatar użytkownika
piotrpotrzebny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 10:31
Lokalizacja: Doncaster UK
Kontakt:

Post autor: piotrpotrzebny » wt gru 12, 2006 08:44

jest to gaznik ;)



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt gru 12, 2006 08:49

Nu, albo MH, NZ jest na wtrysku.
MH 1272 75 72 4R 40 Golf II/Jetta 8/85-9/86 kk, (eurokat) Pierburg 2E3
NU 1272 75 72 4R 37 Golf II/Jetta (A) 8/85-8/88 kk, (eurokat) Pierburg 2E3



Awatar użytkownika
Przybek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 563
Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
Lokalizacja: wloclawek
Kontakt:

Post autor: Przybek » wt gru 12, 2006 11:39

zmierz cisnienie na cylindrach to bedziesz wiedzial czy pierscienie mogly zakonczyc swoj zywot , sprawdz swiece z tego cylindra na ktorym ci nie pali zobacz w jakim stanie ona jest , olej moze tez ci spalac przez uszczelniacz prowadnicy czesto one parcieja
ssanie nie ma nic do tego sprawdz czy termostat ci nie padl jesli termostat jest uszkodzony to woda -plyn idzie pelnym obiegiem a to spowoduje wydluzona prace na ssaniu
Pozdrawiam


[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]

posiadam VAG jak cos sloze pomoca

Awatar użytkownika
piotrpotrzebny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 10:31
Lokalizacja: Doncaster UK
Kontakt:

Post autor: piotrpotrzebny » wt gru 12, 2006 16:23

to ja jak narazie dziekuje za wszystkie porady i cos zaczne kombinowac...

ehh nie ma to jak pustka w portfelu i potrzebne auto.. sprawne auto :?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 192 gości