Strona 1 z 1

[MK4] Demontaz ABS: zespoły hydrauliczny i sterujący

: pn gru 11, 2006 13:43
autor: marszaf
Witajcie,
Muszę zdemontować zespół hydrauliczny i urządzenie sterujące ABS. Czy ktoś wie jak to zrobić i na co trzeba uważać. Można to wykonać w warunkach domowych?
Pozdrowka

ps.: pojawił się błąd 008 Implausible Signal - Intermittent 01276 Pompa hydro agregatu ABS - V64.
Sprawdziłem czujniki prędkości kół i kable i nie pomogł... teraz chyba kolej na sterownik. Chyba, że ktoś ma jeszcze jekąś propozycję?

Re: [MK4] Demontaz ABS: zespoły hydrauliczny i sterujący

: pn gru 11, 2006 14:56
autor: RobertP
marszaf pisze:Czy ktoś wie jak to zrobić i na co trzeba uważać. Można to wykonać w warunkach domowych?
pewnie że można, ale trzeba trochę narzędzi
zwróć uwagę jak masz zapięte po stronie pedału hamulca zabezpieczenie ba taką spinkę
marszaf pisze:ps.: pojawił się błąd 008 Implausible Signal - Intermittent 01276 Pompa hydro agregatu ABS - V64.
Sprawdziłem czujniki prędkości kół i kable i nie pomogł... teraz chyba kolej na sterownik. Chyba, że ktoś ma jeszcze jekąś propozycję?
a co się dzieje - (opisz bliżej i dokładniej jak mozesz), może nic nie będziesz musiał demontowac wszystkiego) ?
jaki masz pedał hamulca (twardy, miekki) ?
czy wogóle ABS nie reaguje na śliskiej powierzchni lub ostrym hamowaniu ?

: czw gru 14, 2006 14:27
autor: marszaf
Dzięki za odpowiedź. Ja odpowiem tak szybko jak to tylko możliwe. Niestety mam awarię układu kierowniczego (wyciek płynu z układu wspomagania) i samochód stoi. Na pewno hamulec jest bez zmian (działa normalnie) - bez zapłonu twardy i daje się mocniej wcisnąć po odpaleniu w jeździe zachowuje się normalnie. Działanie ABS zbadam w poniedziałem po odebraniu samochodu od mechanika.
Pozdrawiam

A więc:
- hamulec jest twardy,
- przy ostrym hamowaniu wszystko działa poprawnie (dochodzi oczywiście do blokady kół) ale ABS nie funkcjonuje.

Wydaje mi się, że pozostaje sprawdzenie sterownika.

Witam. Trzeba było dokonać naprawy modułu ABS. Koszt 300zł u fachowca. Chodziło o wymianę pewnej części elektronicznej, która nie jest 100% odporna na wysoką temperaturę jaka panuje w sterowniku w czasie pracy. Zainteresowanych prosze o kontakt. Przekaże szczegóły. Chodzi oczywiście o błąd podany w pierwszym poście.