Strona 1 z 1

[mk3] przegub > jakie śruby?

: ndz gru 10, 2006 21:50
autor: raptorr
Witam

Ale mialem dzis szczescia w nieszczesciu... Jade sobie jakies 60km/h(samo ruszalem) i nagle coś mi zaczęło przeraźliwie gruchotać spod maski... Stanąłem na pobocze, zgasiłem zaglądam pod maske ale kurna nic nie widać szczegolnego. Odpalilem silnik, wrzucam bieg, ruszam i gleba... na zegarach predkosc rosnie, a auto stoi. Hmmm mysle sobie sprzeglo dobre uffff. Zdejmuje kurtke wsadzam na czuja reke za skrzynie i czuje ze lewy przegub sie odlaczyl i lezy
nizej. Jakos udalo mi sie (praktycznie po ciemku) znalezc wszystkie sruby i podkladki, o dziwo cale, nic nie sciete. Na oko po prostu sie odkrecily a przegub powinien byc caly. Sholowalem auto do domu(na szczescie tylko jakies 3km). Przydalo by mi sie zmienic te sruby na nowe z normalnym łbem co by kluczem je dobrze zlapac, a nie meczyc sie imbusem.
Nie znam sie na tym, ale jakie ta sruba ma "paramety" co by pokazac je w sklepie i spytac czy maja cos takiego z normalnym łbem?

Ps. Zebym nie mial oslony pod silnikiem i przegub spadl nizej to by mi to strach pomyslec jaka on by zrobil tam masakre... ufff


Pozdrawiam

: ndz gru 10, 2006 23:22
autor: hanti
wszędzie w ETCE śruby do przegubu to M8x48 ale jak pójdziesz do sklepu i powiesz o jakie Ci śruby chodzi to dostaniesz bez problemu

: ndz gru 10, 2006 23:36
autor: majster heniek
raptorr, podpowiem jeszcze ze sa to sruby wysokogatunkowe - przy zwyklych poscina je przy pierwszym ostrym ruszaniu gat.-10,9 lub nawet gat. 12

Re: [mk3] przegub > jakie śruby?

: pn gru 11, 2006 13:06
autor: RobertP
raptorr pisze:Przydalo by mi sie zmienic te sruby na nowe z normalnym łbem co by kluczem je dobrze zlapac, a nie meczyc sie imbusem.
Nie znam sie na tym, ale jakie ta sruba ma "paramety" co by pokazac je w sklepie i spytac czy maja cos takiego z normalnym łbem?
nie wiem czy są z innym łbem te śruby niż na imbus
jeśli będziesz kupował nowe to kup też klej do gwintów zapobiegający odkęcaniu Loctite
i wkręcał każdą na maxa dobrym imbusem smarując każdy gwint, zawsze coś, wiem
bi doświadczyłem tego, a jeśli wkręcisz stare to tym bardziej wypada użyć tego Loctite !