Strona 1 z 1

[mk3] problem z chlodzeniem

: sob gru 09, 2006 19:02
autor: kuleczka
Golf 3 TDI
No wiec wskaznik temperatury ( po wymianie czujnika bo wczesniej wogle sie nie ruszal) na postoju sie podnosi nawet znacznie, natomiast w czasie jazdy pokazuje temp ponizej 70 st. i nie chce wskoczyc wyzej.
Czy to bedzie termostat??
Sprawdzalem termostat po odpaleniu zimnego silnika , niby gorna rura robi sie ciepla a dolna dalej zimna, wiec wynika ze termostat sie zamyka. Ale czy to mozliwe zeby sie otwieral za wczesnie np przy 60st ???

ps. jaka powinien utrzymywac temperature podczas jazdy w miescie...? warunki zewnetrzne znacie...zimno:]
dzieki , pozdro

: sob gru 09, 2006 19:34
autor: Roman81
witam u mnie jest tak samo i tak powinno być silnik tdi w zimie jest cięzko zagrzać dostaje więcej zimnego powietrza,tak więc sie nic nie mart najważniejsze że termostat działa,tak więc wszystko masz sprawne :okej: pozdr

: sob gru 09, 2006 20:26
autor: Atomic10
Hym tepmeratura podczas jazdy powinna wynosic 90st. Jeli silnik jej nie uzyskuje to wina lezy po stronie termostatu lub jego braku. Czasmi bywa ze termostat jest tyciągnięty. Warto go wymienic bo w zimie jazda na niedogrzanym silniku źle wplywa na jego zywotnośc i stan techniczny. Jeśli kupowac termostat to tylko furmy wahler.

Pozdrawiam

: sob gru 09, 2006 20:34
autor: twardy
Tutaj jest link , opis wymiany fajnie opisany przez Bruce Lee
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969 :wink:

: czw gru 21, 2006 21:26
autor: kuleczka
Dzieki dla Atomica i dla twardego... po plusiku daje.
Dzisiaj wymienilem termostat..wszystko hula jak powinno i w koncu w srodku zrobilo sie cieplutko:D

: pt gru 22, 2006 00:55
autor: mlody87
Panowie prosze o POMOC !!

Wczesniej nie przeladałem tego tematu no i sie chyba wkopałem;/
Ja co prawda mam beznyniaka 1.8 AAM w mk3 ale widze ze wymiana termostatu jest taka sama, bo moja historia zaczeła sie od tego ze temperature miałem cały czas 70-75 stopni no i na pierwszy rzut oka termostat trzeba wymienic, no i nieznając sie na firmach produkujacch termostaty kupiłem Vernet no i wraz z zaprzyjaźnionym mechanikiem wymienilismy termostat no i płyn przy okazji, uład chyba tez jest odpowietrzony bo ponad 5 litrów płynu weszło... No ale przejde do rzeczy!!
Mam taki problem ,że po tej wymianie mam problemy z temperaturą silnika, bo jest tak,że silnik jak sie nagrzeje to temperatura jest 100 stopni i bardzo niema checi spadac dopiero jak sie zatrzymam w korku czy gdzies na poboczu to spadnie do 90 stropni, no ale jak jade dalej to znów jest 100, a zaobserwowałem ze jak sie odrazu zatrzymam i temp jest jeszcze 100 i złapie za dolny przewód od chłodnicy to jest zimny. Mam odczucie ze ten nowy termostat jest do kitu bo tak jakby zbyt późno sie otwiera,ale sam niewiem???Zegar niby dobrze wskazuje bo jak stoje w garazu i przytrzymam go na ogrotach jak sie rozgrzewa i złapie troszke ponad 90 stopni to wentylator sie załącza i go ostudzi ,ale o co chodzi ze w jeździe łapie 100 a czasem nawet troche ponad;/ ??????

czekam na wasze opinie co robic bo to w sumie wazna sprawa zeby silnika nie przegrzac????????

: sob gru 23, 2006 16:57
autor: Atomic10
Wysoce prawdopodobne ze tow ina termostatu. Z tą cząscia sa takieproblemy ze trudno kupic dobrą!! Dlatego na foru polecane sa dwie firmy: oryginalny z ASO i Wahler. Z resztą firm był probelmy i Koledzy byli zmuszeni wymieniac je po raz kolejny. Co do osiaganej u Ciebie temperaturze 100st to wina moze leżec o stronie termostatu ale nalezy dobrze zbadac węże z chłodnicy czy sa równo nagrzane. Inną przyczyna moze byc czujnik temperatury. Moze on podawac wynik z przekłamaniem. Sprawdzaj czy masz dobyy stan płynu w zbiorniczku. Bardzo czesto po wymienie trzba go pźniej dolewac z kilka razy bo w wyniku jazdy układ sie dokładnie odpowietrzy.

Pozdrawiam