Strona 1 z 1

[Mk2] Problem z silnikiem...

: pt gru 08, 2006 04:19
autor: Pablossi
Witam wszystkich! Mam problem ze swoim VW, a dokładnie z silnikiem (1.3
benzyna, na gaźniku auto z 1985). Dziwnie pracuje, nie ma wolnych obrotów, spalanie
przypomina diesela - zaczyna kopcić (wydech jest cały w sadzy), a ostatnio
pojawiło się stukanie, ale narazie ucichło. Nie wiem co z tym zrobić,
wymieniłem już kable do świec, świece, filtr powietrza i uszczelkę pod kolektorem
ssącym. Czy może to być podciśnienie, łapie gdzieś "lewe" powietrze, a
może pierścienie są już do wymiany. Poradzcie. :-k

: pt gru 08, 2006 10:44
autor: Paweł NPI
Moim zdaniem jest coś z dawką paliwa lub powietrza... Ale chyba za duża dawka paliwa..

[ Dodano: 2006-12-08, 09:45 ]
Podskocz gdzieś na analizator spalin i zobaczysz co jest, grosze kosztuje regulacja gaźnika...

: pt gru 08, 2006 11:21
autor: To_mas
palen pisze:lub powietrza...
bez jaj :P powietrze to ma tyle do kopcenia jak kolo zapasowe do prędkości max :P

a moze uszczelka pod głowicą ?? olej Ci bierze ??

: pt gru 08, 2006 12:24
autor: krzys
Proponuje zmierzyć ciśnienie w cylindrach.
Może głowica się skończyła lub/i zawory, zwłaszcza że cos stukało....

: pt gru 08, 2006 12:33
autor: łyssy
myślę że przy zbyt bogatej mieszance też by kopcił - zobacz na świece czy nie są zaczadzone sadzą, ale ciśnie nie na cylindrach tez nie zaszkodzi sprawdzić -może poprostu pierścionki sie wyhuślały czy cuś

: pt gru 08, 2006 20:14
autor: Paweł NPI
To_mas, Ty napewno we wszystkim nie jesteś taki mocny... Ja benzyniakiem już dawno nie jeździłem i nie mam teraz z nimi nic wspólnego. Podejrzewam zbyt dużą dawkę paliwa.

[ Dodano: 2006-12-08, 19:21 ]
To_mas pisze: moze uszczelka pod głowicą ?? olej Ci bierze ??
I jak jest walnięta uszczelka pod głowicą to wcale nie musi brać oleju. :bajer:

: sob gru 09, 2006 01:04
autor: łyssy
Wogóle napisz jaki masz rodzaj gażnika pierburg 2e2, 2e3, solex 1b3 a może weber 32 tla?
to może uda znależć sie info o jego regulacji

: sob gru 09, 2006 22:25
autor: ppoll27
kopci na niebiesko - spala olej, na bialo - płyn chlodniczy, na czarno - zły skład mieszanki - za dużo paliwa. Skoro klekocze to sprawdż sobie zapłon !! a skoro kopci to potem spaliny - i ustaw gaźnik, powinno przejść :bigok: