Strona 1 z 3

turbina do TD 1V

: czw lut 17, 2005 18:34
autor: Hudy MkII
czy jeski bym chcial zwiekszyc moc w moim TD 1V wystarczy ze zmienie turbine na to od mocniejszego silnika, chyba JR itp.
czy musze jeszcze pompe wymieniac.

: czw lut 17, 2005 21:41
autor: AEM
musisz z tego co się dowiadywałem dać wydajniejszą pompę, która zresztą ma na sobie podciśnieniowy zawór dający dodatkową porcję paliwa a sterowny podciśnieniem z turbawki! Też mam niestety 1V.

: pt lut 18, 2005 01:14
autor: Krzylu
kurde a ja myslalem ze 1V to rzadki okaz w naszym kraju a jak patrze na forum i posty zwiazane z Dieslami to co drugi to 1V!!!!!
nic ci nieda sama turbina musisz wywalic kata i wstawic nowa pompe tak jak kolega wyzej napisal
niestety koszta takich zabiegow sa dosc wysokie ale jak kasiora nie gra roli to dzialaj kolego!!!!
poszukaj w dziale VW SPEED tam jest duzo na temat podnoszenia mocy i robienia z 1V prawdziwego Turbo Diesla

: pt lut 18, 2005 08:04
autor: Hudy MkII
dzieki niestety kasa gra role. wiec narazie wymieniam wydech na taki bez katalizatora i ostatni tlumik firmy KM.no a pozniej bede zbieral na pompe (z tego co widze lepij ja predzej wymienic niz turbine.

: pt lut 18, 2005 09:32
autor: AEM
a dlaczego Krzylu to rzadki okaz skoro przez ostatnie 3 lata produkcji 1V zschodził z taśmy a niemcy o ekologię dbali. A nie wiem czy nie był to jedyny td z katem w budzie mk2. A co do wywalenia kata zwłaszcza jeśli jest dobry to bym się zastanowił gdyż są zaostrzane przepisy diagnostyczne i w końcu skończy się eldorado w tej sprawie a system komputeroy od razu wywali że auto ma mieć a nie ma kata. Ja na Twoim miejscu Hudy jeździł bym do czasu skompletowania wszystkich części bo czasami się okaże żę będziesz go zakładał spowrotem.

: pt lut 18, 2005 12:17
autor: marek29
A z drugiej strony powinniśmy się cieszyć.Mamy najnowsze silniki z serii 1.6D :bigok:
Wyhodziły jako ostatnie.
I jeszcze jedno.Z tego co się orientowałem to przy większej turbinie są inne kolektory (ssący i wydechowy)
Tyrbina jest "schowana" za sinikiem ,niżej jak w 1V.

: pt lut 18, 2005 12:28
autor: Krzylu
napewno jest to jedyny diesel w mk2 z katalizatorem inna pompa i turbina
dlaczego wg mnie jest rzadki okaz?poniewaz dotychczas myslalem ze mk2 z takim silnikiem bedzie trudno spotkac mam katalog wlasnie z takim silnikiem i zastanawialem sie(dopoki nie trafilem na forum;p)czy taki silnik istnieje czy to bład katalogu no i sie dowiaduje ze jednak jest oraz po co taki silnik zrobiono no i sie ciagle czegos nowego dowiaduje na ten temat
kata wywalilbym ale zostawil gdzies w garazu wrazie czego no chyba ze w dowodzie niemasz napisane ze auto posiada katalizator to narazie z katalizatorem
zdaje mi sie ze do kompletnej przerobki na mocniejszego diesla bedzie potrzebny walek rozrzadu tez od innego Td
radzilbym ci zebys kompletowal to od silnika SB/RA
bedzie wiecej przerobki(turbo chlodzone woda)poompa troche inna niz JR/MF ogolnir roznia sie paroma szczegolami

: pt lut 18, 2005 16:07
autor: AEM
ja w dowodzie nie mam wpisu o kacie ale jest symbol silnika w jego numerze więc nie problem w stacji ustalić czy kat powinien być czy nie.

: pt lut 18, 2005 17:56
autor: piott
Ja też mam 1V słabszy i podobno o 1litr więcej pali niż pozostałe. Przeróbka chyba za droga.

: pt lut 18, 2005 23:55
autor: AEM
a ile ci pali skoro o 1l za dużo?

: sob lut 19, 2005 01:10
autor: dukem
AEM pisze:a ile ci pali skoro o 1l za dużo?
No wlasnie bo az mnie to zaciekawilo...

: sob lut 19, 2005 18:40
autor: marek44kw
siemka i ja mam 1V:) i pali mi tak 4.5litra przy jeździe mieszanej

: sob lut 19, 2005 18:44
autor: marek44kw
i jedynie zastanawiam się nad intercoolerem co myśle przy odrobinie szczęścia (jak gdzieś wytargam za rozsądną kase:)) napewno założe bo z tego co czytam to oprucz kosztów to same plusy

: sob lut 19, 2005 19:09
autor: dukem
Ale przy slabej turbince w 1V intercooler duzo nie poradzi...
A co do spalania to cos mi sie nie zgadza bo jezeli 1V pali w cyklu mieszanym 4,5 litra to to nie jest wiecej od innych TD...powiem nawet ze to jest mniej...
Ja coprawda noge mam ciezka ale na trasie duzo mniej niz 4,5 bym nie wykrecil a w miescie to juz wogole w zimie mi do 7 dochodzilo (z tym ze mialem walniety termostat i silnik sie nie dogrzewal- wymienilem i moze sie poprawi ale nie sadze zeby mi w miescie ponizej 6 zszedl)...
juz glupieje bo jedni mowia o tym ze 1V pali wiecej od innych a tu kolega podaje dane lepsze niz z katalogu dla JR/RA/SB...:crazy: bo z tego co wiem te silniki pala 4,3 ale na trasie a w miescie 6,1 czyli nawet usredniajac powinno wychodzic ponad 5l