turbina do TD 1V

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Hudy MkII
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw lut 17, 2005 17:47
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

turbina do TD 1V

Post autor: Hudy MkII » czw lut 17, 2005 18:34

czy jeski bym chcial zwiekszyc moc w moim TD 1V wystarczy ze zmienie turbine na to od mocniejszego silnika, chyba JR itp.
czy musze jeszcze pompe wymieniac.


[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/a5a2f06ac31da3be.html[/img]

Awatar użytkownika
AEM
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: pn lis 01, 2004 19:16
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: AEM » czw lut 17, 2005 21:41

musisz z tego co się dowiadywałem dać wydajniejszą pompę, która zresztą ma na sobie podciśnieniowy zawór dający dodatkową porcję paliwa a sterowny podciśnieniem z turbawki! Też mam niestety 1V.



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pt lut 18, 2005 01:14

kurde a ja myslalem ze 1V to rzadki okaz w naszym kraju a jak patrze na forum i posty zwiazane z Dieslami to co drugi to 1V!!!!!
nic ci nieda sama turbina musisz wywalic kata i wstawic nowa pompe tak jak kolega wyzej napisal
niestety koszta takich zabiegow sa dosc wysokie ale jak kasiora nie gra roli to dzialaj kolego!!!!
poszukaj w dziale VW SPEED tam jest duzo na temat podnoszenia mocy i robienia z 1V prawdziwego Turbo Diesla



Hudy MkII
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw lut 17, 2005 17:47
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Hudy MkII » pt lut 18, 2005 08:04

dzieki niestety kasa gra role. wiec narazie wymieniam wydech na taki bez katalizatora i ostatni tlumik firmy KM.no a pozniej bede zbieral na pompe (z tego co widze lepij ja predzej wymienic niz turbine.


[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/a5a2f06ac31da3be.html[/img]

Awatar użytkownika
AEM
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: pn lis 01, 2004 19:16
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: AEM » pt lut 18, 2005 09:32

a dlaczego Krzylu to rzadki okaz skoro przez ostatnie 3 lata produkcji 1V zschodził z taśmy a niemcy o ekologię dbali. A nie wiem czy nie był to jedyny td z katem w budzie mk2. A co do wywalenia kata zwłaszcza jeśli jest dobry to bym się zastanowił gdyż są zaostrzane przepisy diagnostyczne i w końcu skończy się eldorado w tej sprawie a system komputeroy od razu wywali że auto ma mieć a nie ma kata. Ja na Twoim miejscu Hudy jeździł bym do czasu skompletowania wszystkich części bo czasami się okaże żę będziesz go zakładał spowrotem.


Jak jadę to nie piję - za dużo się rozlewa!

Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » pt lut 18, 2005 12:17

A z drugiej strony powinniśmy się cieszyć.Mamy najnowsze silniki z serii 1.6D :bigok:
Wyhodziły jako ostatnie.
I jeszcze jedno.Z tego co się orientowałem to przy większej turbinie są inne kolektory (ssący i wydechowy)
Tyrbina jest "schowana" za sinikiem ,niżej jak w 1V.



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pt lut 18, 2005 12:28

napewno jest to jedyny diesel w mk2 z katalizatorem inna pompa i turbina
dlaczego wg mnie jest rzadki okaz?poniewaz dotychczas myslalem ze mk2 z takim silnikiem bedzie trudno spotkac mam katalog wlasnie z takim silnikiem i zastanawialem sie(dopoki nie trafilem na forum;p)czy taki silnik istnieje czy to bład katalogu no i sie dowiaduje ze jednak jest oraz po co taki silnik zrobiono no i sie ciagle czegos nowego dowiaduje na ten temat
kata wywalilbym ale zostawil gdzies w garazu wrazie czego no chyba ze w dowodzie niemasz napisane ze auto posiada katalizator to narazie z katalizatorem
zdaje mi sie ze do kompletnej przerobki na mocniejszego diesla bedzie potrzebny walek rozrzadu tez od innego Td
radzilbym ci zebys kompletowal to od silnika SB/RA
bedzie wiecej przerobki(turbo chlodzone woda)poompa troche inna niz JR/MF ogolnir roznia sie paroma szczegolami



Awatar użytkownika
AEM
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: pn lis 01, 2004 19:16
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: AEM » pt lut 18, 2005 16:07

ja w dowodzie nie mam wpisu o kacie ale jest symbol silnika w jego numerze więc nie problem w stacji ustalić czy kat powinien być czy nie.


Jak jadę to nie piję - za dużo się rozlewa!

piott
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 18:55
Lokalizacja: konin
Auto: Golf 7 Variant
Kontakt:

Post autor: piott » pt lut 18, 2005 17:56

Ja też mam 1V słabszy i podobno o 1litr więcej pali niż pozostałe. Przeróbka chyba za droga.



Awatar użytkownika
AEM
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: pn lis 01, 2004 19:16
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: AEM » pt lut 18, 2005 23:55

a ile ci pali skoro o 1l za dużo?


Jak jadę to nie piję - za dużo się rozlewa!

dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » sob lut 19, 2005 01:10

AEM pisze:a ile ci pali skoro o 1l za dużo?
No wlasnie bo az mnie to zaciekawilo...



marek44kw

Post autor: marek44kw » sob lut 19, 2005 18:40

siemka i ja mam 1V:) i pali mi tak 4.5litra przy jeździe mieszanej



marek44kw

Post autor: marek44kw » sob lut 19, 2005 18:44

i jedynie zastanawiam się nad intercoolerem co myśle przy odrobinie szczęścia (jak gdzieś wytargam za rozsądną kase:)) napewno założe bo z tego co czytam to oprucz kosztów to same plusy



dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » sob lut 19, 2005 19:09

Ale przy slabej turbince w 1V intercooler duzo nie poradzi...
A co do spalania to cos mi sie nie zgadza bo jezeli 1V pali w cyklu mieszanym 4,5 litra to to nie jest wiecej od innych TD...powiem nawet ze to jest mniej...
Ja coprawda noge mam ciezka ale na trasie duzo mniej niz 4,5 bym nie wykrecil a w miescie to juz wogole w zimie mi do 7 dochodzilo (z tym ze mialem walniety termostat i silnik sie nie dogrzewal- wymienilem i moze sie poprawi ale nie sadze zeby mi w miescie ponizej 6 zszedl)...
juz glupieje bo jedni mowia o tym ze 1V pali wiecej od innych a tu kolega podaje dane lepsze niz z katalogu dla JR/RA/SB...:crazy: bo z tego co wiem te silniki pala 4,3 ale na trasie a w miescie 6,1 czyli nawet usredniajac powinno wychodzic ponad 5l



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 186 gości