Strona 1 z 1

[MK2] problem z ładowaniem

: czw gru 07, 2006 15:13
autor: obywatel
Witam
Ostatnio wymieniłem regulator napięcia na alternatorze bo mial zbyt niskie napięcie ładowania, obecnie na zacisku B+ jest 14,4 V więc jest ok ale jzu na akumulatorze jest tylko 13.3 w porywach 13.4 V czy to normalne że jest taki duży spadek napięcia, przecież od alternatora idze jeden kabelek do akumulatora czyżby na nim był taki spadek?? czy to jest jakiś specjalny kabelek który kupuje się w sklepach motoryzacyjnych czy można go zastąpić jakimś innym??
Pozdrawiam

: czw gru 07, 2006 15:25
autor: ditomek
Spadek napiecia mozna mierzyć na kilka sposobów.
podaj w jaki sposób to zrobiłeś.
Skąd wziąłeś mase.
Czy do mierzenia napięcia na aku i alternatorze masa była brana z jednego miejsca? jakiego?
Spadek napiecia mozna smierzyć jeszcze inaczej.
podłącz miernik do zacisków plusowych akku u alternatora. Zmierzone napiecie będzie dokładnym spadkiem napiecia na tych stykach,
to samo z masą.
zmierz napiecia minus akku z obudowa aletrnatora.
Juz dawno nie mam mk2 ale czy nie jest tak ze rozrusznik łączy gróby przewód z akku z cienszym od alternatora? jesli tak to na tym połączeniu moze występować spadek napiecia.
spadek napiecia moze wystepowac takze na styku kadlub silnika - minus aku.

: czw gru 07, 2006 15:28
autor: majster heniek
obywatel, wyczysc wszystkie koncowki na kabelku i na klemach akumulatora i potem pomierz napiecie , bo byc moze koncowki sa zasniedziale - brak dobrego styku mozesz lekko nasmarowac wazelina techniczna , lub w ostatecznosci nawet kosmetyczna :bigok:

: czw gru 07, 2006 17:10
autor: obywatel
ditomek pisze:Spadek napiecia mozna mierzyć na kilka sposobów.
podaj w jaki sposób to zrobiłeś.
Skąd wziąłeś mase.
Czy do mierzenia napięcia na aku i alternatorze masa była brana z jednego miejsca? jakiego?
Spadek napiecia mozna smierzyć jeszcze inaczej.
podłącz miernik do zacisków plusowych akku u alternatora. Zmierzone napiecie będzie dokładnym spadkiem napiecia na tych stykach,
to samo z masą.
zmierz napiecia minus akku z obudowa aletrnatora.
Juz dawno nie mam mk2 ale czy nie jest tak ze rozrusznik łączy gróby przewód z akku z cienszym od alternatora? jesli tak to na tym połączeniu moze występować spadek napiecia.
spadek napiecia moze wystepowac takze na styku kadlub silnika - minus aku.

racja alternator łaczy sie z aku przez rozrusznik tam ten styk jest na zasadzie sruby jest ona lekko skorodowana sproboje to wyczyscic niemam wazeliny kosmetycznej mam wd40 czy to sie nada do tego zeby zabezpieczyc pozniej bo klemy od aku sa ok???
Pozdrawiam.
Ps. Przy pomiarze nap na altku mase brałem z bloku silnika a na aku pomiar robilem na klemach.
Do tego powiem, że przy odpalaniu autka rzadko kiedy golf zaskakuje odrazu zazwyczja za drugim razem akumulator niedawno ładowałem moze on juz padł

[ Dodano: 08 Gru 2006 13:26 ]
Wyczysciłem styki na altku na rozruszniku na akumulatorku i napiecie jest na altku 14,4 z masa na bloku silnika i na aku tez jest tyle z masa na bloku, ale jak wezme mase z minusa z aku to napięcie na akumualtorze jest około 13.5V czy to normalne, a spadku napięcia nie ma bo miedzy stykiem B+ altka a "+" akumualtora nie ma żadnego potencjału woltomierz w przybliżeniu wskazuje zero. Tylko te wolne obroty mnie drażnia bo skaczą jak oszalałe :otepienie:
Pozdrawiam

[ Dodano: 13 Gru 2006 11:41 ]
majster heniek pisze:obywatel, wyczysc wszystkie koncowki na kabelku i na klemach akumulatora i potem pomierz napiecie , bo byc moze koncowki sa zasniedziale - brak dobrego styku mozesz lekko nasmarowac wazelina techniczna , lub w ostatecznosci nawet kosmetyczna :bigok:
Zrobilem jak pisałes ładowanie jest ok około 14,3 V ale często jak chce odpali`c auto to rzadko kiedy odrazu załapie akumulator niby jest dobry regulator wymieniony ładowanie jest sam jzu nie wiem, może to być cos z rozrusznikiem?? Jak to sprawdzic??