Strona 1 z 1

[MK 3] pisk przy pelnym skrecie kolami

: czw gru 07, 2006 06:23
autor: grzes900
witam, tak jak pisalem w opisie tematu, przy ruszaniu i pelnym skrecie kolami jest potworny pisk - w czym jest przyczyna? czy to jest od paska kilinowego czy wspomagania? Drugi problem jaki mi sie pojawil to z elektryka, przy wlaczeniu kierunkowskazu np w prawo mrugaja i prawy i lewy - podobno jest to wina masy ale gdzie tego szukac i przy czym kopac? a przy wlaczniku swiatel raz swieci a raz mruga pomaranczowa dioda. Z gory dzieki za pomoc.

: czw gru 07, 2006 07:52
autor: kolodziejgsm
Wspomaganie... :grin:

pozdro

Re: [MK 3] pisk przy pelnym skrecie kolami

: czw gru 07, 2006 09:16
autor: Rafi1982
grzes900 pisze:witam, tak jak pisalem w opisie tematu, przy ruszaniu i pelnym skrecie kolami jest potworny pisk - w czym jest przyczyna? czy to jest od paska kilinowego czy wspomagania? Drugi problem jaki mi sie pojawil to z elektryka, przy wlaczeniu kierunkowskazu np w prawo mrugaja i prawy i lewy - podobno jest to wina masy ale gdzie tego szukac i przy czym kopac? a przy wlaczniku swiatel raz swieci a raz mruga pomaranczowa dioda. Z gory dzieki za pomoc.
co do pisku to najprawdopodobniej wystarczy naciagnac pasek od wspomagania albo wymienic na nowy naciag wyglada prawie tak samo jak przy alternatorze. co do tych kieronkow to rzeczywiscie chyba trzeba szukac przy masie ale tego nie wiem bo nie jestem elektrykiem a to pomaranczowe swiatelko to od przeciwmgielnego z tylu wiec moze zobacz co sie tam dzieje moze styki sa zasniedziale
Pozdrawiam Rafi1982

: czw gru 07, 2006 10:24
autor: Andrzej1
Witam.
W książce napraw którą posiadam wyczytałem kiedyś,że przy maksymalnym
skręcie należy używać bardzo mało gazu gdyż w tym położeniu jest największe
ciśnienie we wspomaganiu.Wystarczy troszeczkę zmniejszyć wychylenie kół
a pisk znika.Myślę że nie warto zwiększać napinanie paska,bo to zmniejszy
żywotność łożysk pompy, a co za tym idzie samej pompy.
Pozdrawiam.Andrzej.

: czw gru 07, 2006 10:44
autor: Qto
grzes900 pisze:podobno jest to wina masy ale gdzie tego szukac i przy czym kopac
ja bym pokopał przy tylnycha lampach, przeczyść wszystkie styki i powinno być cacy.
a co do piszczenia to wspomaganie.
Pozdrawiam

: czw gru 07, 2006 13:01
autor: joki
Andrzej1 pisze:troszeczkę zmniejszyć wychylenie kół
-to prawda- :pub:

: czw gru 07, 2006 23:29
autor: Dragon
U mnie pomogła wymiana paska od wspomagania - teraz ani piśnie.

: czw gru 07, 2006 23:40
autor: Paweł Marek
Uszkodzonej masy szukaj przy tylnych lampach. Kabel masowy brązowy idzie od prawej lampy do lewej w wiązsce za pasem tylnim i dopiero potem do masy nadwozia. Wszystko to ma łączyć.
Co do pisków, ściąg pasek, zobacz czy na kole pasowym pompy wspomagania nie ma luzów, czy chodzi bez chrobotania. Jeśli chodzi gładko to zakładaj nowy pasek lub lekko naciąg stary. Jeśli zaś na pompie są jakieś wyczuwalne luzy lub chroboce, to absolutnie nie naciagaj mocno paska bo skończysz łożysko natychmiast. Tylko załóż pasek i naciąg lekko i szybko oddaj pompę na wymianę łożyska lub szukaj dobrej..