Strona 1 z 1
Jakie hamulce wybrać i zrobić żeby były lepsze od orginału
: czw gru 07, 2006 01:47
autor: nowy13
1). Mam pytanie odnośnie tarcz hamulcowych i nie tylko.
Zastanawiam się nad kupnem nowych tarcz do mojego MK1 cabrio i teraz pytanie jakie kupić
Jedni chwalą Brembo drudzy EBC itd.
Ja się zastanawiam nad ATE Power Disc lub ZIMMERMANN SPORT. Znalazłem jeszcze ciekawie wyglądające
TAROX
Pytanie co wybrać proszę o opinie
2). Druga sprawa to jakie klocki do tych tarcz i znowu co wyżej
. Różne firmy różne opinie, ale może są tacy co już mieli kilka różnych i mają jakieś zdanie
3).Co więcej zrobić żeby poprawić heble
co z przewodami, zaciskami itd..
Robić i tak muszę więc chce zrobić konkretnie a nie bawić się w tanie zamienniki po 30zł
Tarcze mam 239x20
Re: [Mk1] hamulce jaki ?
: pt gru 08, 2006 18:14
autor: pasiak
nowy13 pisze:1). Mam pytanie odnośnie tarcz hamulcowych i nie tylko.
Zastanawiam się nad kupnem nowych tarcz do mojego MK1 cabrio i teraz pytanie jakie kupić
Jedni chwalą Brembo drudzy EBC itd.
Ja się zastanawiam nad ATE Power Disc lub ZIMMERMANN SPORT. Znalazłem jeszcze ciekawie wyglądające
TAROX
Pytanie co wybrać proszę o opinie
Odradzano mi brembo bo w cięzkim passacie mogą pofalować
na temat EBC nikt nic nie wspomniał a ATE wymieniono jako troche lepsze następnie TEXTAR i na końcu Zimmermann jako dla szaleńców którzy naprawde katują hamulce. Odnośnie Tarox - nie słyszałem nie widziałem
nowy13 pisze:2). Druga sprawa to jakie klocki do tych tarcz i znowu co wyżej
. Różne firmy różne opinie, ale może są tacy co już mieli kilka różnych i mają jakieś zdanie
ATE - ATE, mintex , ferrodo
TEXTAR- tylko TEXTAR
do zimmermanna - tylko mintex
nowy13 pisze:3).Co więcej zrobić żeby poprawić heble
co z przewodami, zaciskami itd..
należało by wymienić na te w oplocie żeby nie pęczniały
: pt gru 08, 2006 19:00
autor: nowy13
A klocki ebc grenn...staff( czy jakoś tak sie pisze
) ??
Re: [Mk1] hamulce jakie ?
: pt gru 08, 2006 19:08
autor: ADi997
nowy13 pisze:
Jedni chwalą Brembo drudzy EBC itd.
A zadałeś sobie pytanie czy sprawdzą się takie hamulce w Twoim przypadku.
Sportowe tarcze, kolocki stworzone są do jazdy w extremalnych warunkach, działają perfekcyjnie ale po rozgrzaniu. Seria działa dobrze przy stosunkowo niewysokich temperaturach i dlatego są montowane w seryjnych samochodach. Jeśli jeździsz agresywnie, często używasz hamulcach, shamowujesz z dużych prędkości to jak najbardziej.
Ja mam brembo tarcze i klocki też sportowe. Niestety nie moge wypowiedzieć się na temat moich hamulcy bo najprawdopodobnie mam zapowietrzony układ i cylinderek tylny delikatnie leje więc są słabe.
Znajomy (poprzedni właściciel) mówił że jak wszystko było sprawne to hamował jak rajdówka. W niedalekiej przyszłości wezmę sie za to i zobaczymy.
: pt gru 08, 2006 19:58
autor: greg
nowy13, poszukaj - o ile pamiętam to ten wymiar w vw polo rocznik ok 2002 były montowane tarcze wentylowane - wiadomo że będą mniej podatne na fadding. Co do samej jakości - ja montowałem tarcze Zimmermann + klocki Textar - ładnie hamowały
[ Dodano: Pią Gru 08, 2006 7:01 pm ]
ADi997 pisze:A zadałeś sobie pytanie czy sprawdzą się takie hamulce w Twoim przypadku.
przede wszytski to nie wkłąda on tarcz z weglików spiekanych tylko jakościowo lepsze - odporniejsze na ścieranie fadding - przynajmniej ja to tak odbieram. Jesli już sportowe to trzeba by zmienić pompę hamulcową, przewody.
: pt gru 08, 2006 22:00
autor: ADi997
greg pisze:przede wszytski to nie wkłąda on tarcz z weglików spiekanych tylko jakościowo lepsze - odporniejsze na ścieranie fadding - przynajmniej ja to tak odbieram. Jesli już sportowe to trzeba by zmienić pompę hamulcową, przewody.
I po to jest forum aby przedyskutować wszystkie rozwiązania.
Lepiej przed przystąpieniem do działania przemyśleć co się chce osiągnąć a nie na "pałe" kupić to co najdroższe i cenionej firmy a nie koniecznie spełni nasze wymagania.
Dobre tarcze robi również TRW Lucas.
: ndz gru 10, 2006 02:00
autor: nowy13
Przedewszystki chce dobre hebelgi żeby przy zmianie silnika nie na większej mocy nie było potrzeby ich zmieniać. Org. nie są złe tylko możliwe że zarzuce jakiś większy silniczek i wtedy żebym nie musiał znowu zmieniać hebli
: ndz gru 10, 2006 15:36
autor: TAZ
Mam już pewne doświadczenie w hamowaniu MK1. Na początek radzę zmienić serwo i pompę na komplet z audi b3 gdzie pompa ma tłok 22mm, a nie 20mm jak większość golfów. Do takiego zestawiku najlepiej i chyba najrozsądniej nadadzą się tarcze ATE power disc i klocki Lucas, ale jak na opakowaniu nie ma TRW. Firma ta po połączeniu nie spełnia moich oczekiwań, a gołe Lucasy są jeszcze dostępne. Co do tyłu to nie napisałeś co tam masz iniestety nic nie doradzę chwilowo.
: ndz gru 10, 2006 16:29
autor: nowy13
TAZ pisze: Co do tyłu to nie napisałeś co tam masz iniestety nic nie doradzę chwilowo.
Co do tyłu to są bębny i na razie zostaną. Były robione nie dawno, chociaż wiem że przy swapie to i tył pewnie trzeba było by poprawić.
TAZ pisze:Firma ta po połączeniu nie spełnia moich oczekiwań
Ta kktóra ma na opakowaniu TRW ??
TAZ pisze:Na początek radzę zmienić serwo i pompę na komplet z audi b3 gdzie pompa ma tłok 22mm, a nie 20mm jak większość golfów.
Jak wygląda wymiana ??
Czy coś trzeba przerabiać czy wszystko elegancko pasi ??
: ndz gru 10, 2006 16:36
autor: TAZ
http://moto.allegro.pl/item146445604_po ... 80_90.html
Tu masz link do takiego zestawu. Co do spasowania to potrzeba gwintu troche w bolcu serwa uciąć i troche nakrętki z mk1 też uciąć żeby po zakręceniu pedały były równo. Do tego wszystkiego należy nieco podoginać przewody hamulcowe. Jak masz czujnik hamulcy w pompie to radzę się zaopatrzyć w króciec z dodatkowym wyjściem na czujnik lub kupić czujnik od malucha i podpiąć jak w maluchu. Ja miałem czujnik właśnie z malucha.
: sob kwie 14, 2007 08:40
autor: rogra
czy każde audi b3 ma pompę z 22mm ????
: sob kwie 14, 2007 10:05
autor: Berni
Jesli chodzi o Taroxa to polecam.
Jezdzilem w Subaru Impreza na tym i w Seicento takim 100konnym i dawaly rade, w sporcie tez sie sprawdzily nie bylo narzekan od dwoch uzytkownikow, ja z tych kilkunastu km tez bylem zadowolony.
: ndz kwie 15, 2007 01:55
autor: wojti
a ja mam patent na hamulce do mk1 , tarcza 280mmi zacisk duży , a zwrotnice zostają od mk1 koszt całegozestawu odemnie to 1,5 tyś zł a hamulce hamują z każdej prędkości niedozagrzania