Strona 1 z 1

[MK3] Napinacz paska alternatora

: śr gru 06, 2006 13:56
autor: KaraseK
Mam pytanie ......

Czy trzeba wymienić ROLKĘ czy CAŁY NAPINACZ.
USTERKA:
-piszczy coś, tak jakby łożyska ocierały ale tylko na zimnym silniku po 2 minutach te piski cichną i jest GIT.
Dlatego nie wiem co robić czy ROLKA czy cały NAPINACZ :(

AHA moje cudeńko to GOLFIK 1.9 TDi 90 koników i 95 rocznik.

B.W.

ILE TO MNIE WYNIESIE w sumie z wymianą :)

: śr gru 06, 2006 14:06
autor: Gitner
Wg mnie lepiej wymienic caly napinacz z tego wzgledu ze w nim jest taki jeden dzyngiel ktory peka i powoduje wlasnie takie piski / trzaski - rolke mozna sprawdzic. Nie kupuj czeskich rolek bo siadaja - info od mechanika. Mi siadla rolka oryginalna wiec kupilem na szrocie caly napinacz z rolka od Audi B4 za cale 20zl.. nabilem na niej juz 15kkm. Ale moze u ciebie wina paska jest. Aby sprawdzic czy to napinacz wstaw dzwignie pomiedzy napinacz a filtr powietrza i pchnij lekko napinacz w strone srodka silnika. Jesli piski umilkna winny napinacz wlasnie w srodku ten dzyngiel (jego sie nie naprawia - wymienia sie napinacz)

Pozdro
Gitner

: śr gru 06, 2006 14:16
autor: KaraseK
kumpel mechanik niby :) powiedział mi ze to napinacz. Sprawdził to polewając napinacz WODĄ taka normalną zwyczajną...

Hm.... ciekawy pomysł dlatego się pytam :)

A jak sprawdzić czy napinacz jest O.K. Bo będę chciał kupić używany jakiś ze szrotu.. SUGERUJĄC SIĘ TWOJĄ WYPOWIeDZIĄ GITNER ( PLUSIK DLA CIEBIE :) )