Strona 1 z 1

[MK2 / Jetta] Różnice w mocy silnika 1.6 w tych autach

: śr gru 06, 2006 11:03
autor: Marszall
Witam. Niedawno doczytałem się ciekawej rzeczy, mianowicie silniki 1.6 w Golfach Mk2 miały coś ok 70 koni (PN, RF) a w przypadku Jetty Mk1 moc silnika 1.6 wynosi jakieś 85 koni (ozn. FR)
Mam pytanie z czego ta różnica wynika??
Tym bardziej że silnik 1.5 w Jettcie ma ok 70 kucyków czyli tyle samo z mniejszej pojemności.
Pozdro ALL :okej:

: śr gru 06, 2006 12:30
autor: kumkwat
[Wycięto] :helm:


Skąd takie różnice pytasz - w tych dwóch ostatnich stosowano gażniki Pierburgi, w tej jednostce ponad stukonnej - cuś innego Solex chyba.

Punkcik poproszę :bigok:

: śr gru 06, 2006 12:42
autor: Marszall
Kolego szanowny FR ma faktycznie 63kW, a ten o którym mówisz ponad 100 konny dkł. 110 KM ma oznaczenie EG i jest na K-Jet'ie

: śr gru 06, 2006 12:48
autor: kumkwat
Masz racje dupłem się w obliczeniach. Zaraz poprawiam

: śr gru 06, 2006 15:06
autor: zielu
bo w mk1 1,6 to był gti z tego co kojarze co do mk2 1,6 są 3
RF 72km
pn 75

i zapomniałem jaki co ma 70 kucy :P

: śr gru 06, 2006 15:11
autor: Qto
Quatro7 pisze:pn 75
raczej EZ miały 75 źrebaków
Quatro7 pisze:i zapomniałem jaki co ma 70 kucy
to jest PN;)

: śr gru 06, 2006 15:17
autor: zielu
o no własnie dokładnie :P

: śr gru 06, 2006 15:44
autor: Marszall
Okej ale w to już nie wnikam. Głownie chodzi mi o to że mam PN'ke i może kupie Jette MK1 na cześci i ona jest właśnie 1.6 dlatego zastanawia mnie czy by może cos nie przełożyć coby mojego Golfajera troche wzmocnić. Z tego co sie doczytałem to jetka miała gażnik Solex albo zenith a u mnie siedzi Pierburg 2EE. To dlatego ta różnica w mocy?

: śr gru 06, 2006 15:48
autor: zielu
jak juz to lepiej przełożyć silniki bo one troche inaczej są zbudowane :)

: śr gru 06, 2006 16:23
autor: Marszall
Jak inaczej??!!
Pojemnośc ta sama
Skok tłoka ten sam
Średnica tłoka ta sama
co tam może być innego wpływającego na moc??
wydech?może kolektor ssący? :bajer:

: śr gru 06, 2006 17:17
autor: adi87
Marszall, wywal pierburga i wstaw webera z poldolota i smigaj :bigok: wieksza moc i mniejsze spalanie :bigok:
KamilW coś takiego budował http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=50360

[ Dodano: 06 Gru 2006 16:25 ]
tu jest cała porada Kamila http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=61522

: śr gru 06, 2006 17:58
autor: Marszall
adi87 pisze:Marszall, wywal pierburga i wstaw webera z poldolota i smigaj :bigok: wieksza moc i mniejsze spalanie :bigok:
KamilW coś takiego budował http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=50360

[ Dodano: 06 Gru 2006 16:25 ]
tu jest cała porada Kamila http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=61522
no znam ten temat dokładnie, mam nawet dwa gaźniki. Ale wiesz myślałem że może przekładka Solexa bedzie prostsza i podobny efekt.Pozatym w Jecie pracuje gaz i nie ma znim problemu. A w weberze z gazem trzeba się troche pomęczyć.
Może ktoś jeszcze jeździ taką jetką 1.6