Strona 1 z 2

MK3] przewody wysokiego napięcia - jak je sprawdzić?

: wt gru 05, 2006 22:46
autor: wojtas.l
witam
Jak można sprawdzić przewody wysokiego napięcia w 1,6 (te które idą do świec) pod względem elektrycznym? czy można to zrobić miernikiem? jeżeli tak to jakie powinny być wartości?
Pozdro

: wt gru 05, 2006 22:52
autor: To_mas
wojtas.l, zapal auto i macaj kable :PPP jak Cie kopnie tzn ze ma przebiciei jest do d...:PPP jesli po podniesieniu sie z ziemi jeszcze bedzie Ci sie chciało sprawdzać następne to tak samo :PP

: wt gru 05, 2006 22:59
autor: piter905
Najlepiej jest widać w nocy czy jest przebicie. Podnieś maske w nocy i wszystko zobaczysz. Jak sie robi choinka to napewno wina kabli.Pozdrawiam :okej:

: wt gru 05, 2006 23:01
autor: Mis
To_mas pisze:wojtas.l, zapal auto i macaj kable :PPP jak Cie kopnie tzn ze ma przebiciei jest do d...:PPP jesli po podniesieniu sie z ziemi jeszcze bedzie Ci sie chciało sprawdzać następne to tak samo :P P
i nie zapomnij miec mokrych rak i stac po kostki w wodzie :P

ale serio, a masz jakies podejrzenia odnosnie tych kabli czy tylko z ciekawosci?

na tej stronie ktos sie madry wypowiadal odnosnie oporu kabli http://www.capri.pl/forum/62852

: wt gru 05, 2006 23:04
autor: Adamtd
wojtas.l, jedyna sensowna metoda to podnieś maskę w ciemności na zimnym wilgotnym silniku i odpalić - jak widzisz iskry sprawa jest jasna.
Kolejna metoda to objawowa - jak auto z zimnym silnikiem przerywa - sprawa wskazuje na kable.

: wt gru 05, 2006 23:07
autor: wojtas.l
Dzięki za info pytam tylko z ciekawości no bo mam autko sprowadzone w którym te przewody nie wyglądają na zbyt nowe.
A tak poza tym to ile bym musiał wydac na nowe i jakiej marki polecacie?

: wt gru 05, 2006 23:27
autor: Mis
wojtas.l pisze:A tak poza tym to ile bym musiał wydac na nowe i jakiej marki polecacie?
to jak zwykle zalezy od producenta. Bosha zaplacisz nawet 200-300 zl, 4MAX juz za ok 80-100,
Beru i NGK tez okolo 200. zalezy co wolisz :) ja mam osobiscie w Golferze II 4MAXA i jestem zadowolony, i auto tez.

Kable sa to takie france ze zemszcza sie na Tobie w najmniej oczekiwanym momencie, lepiej je profilaktycznie wymienic jak widac ze nie sa mlode :)

: wt gru 05, 2006 23:37
autor: Grzesiekk1982
Witam.
Ja proponuję trzetrzeć kable benzyną extrakcyjną, czasem jak jest na nich tłusty syf, to może auto źle odpalać (ostatnio w Mondeo takie coś widziałem, po przetarciu jak ręką odjął ;) ).
Pozdrawiam.

: śr gru 06, 2006 04:37
autor: bodzio_j
wojtas.l pisze:w którym te przewody nie wyglądają na zbyt nowe.
WYMIANA. Czyszczenie, mycie to tylko doraźnie gdzieś w trasie. Kup jakieś markowe ( chociaż ja mam JANMORY Inie narzekam)

: sob maja 05, 2007 14:32
autor: kedzior
a co jaki przebieg zaleca sie wymiana kabli wysokiego napiecia?

: sob maja 05, 2007 14:42
autor: adamo122
ja tam wymieniam jak musze, nigdy nie profilaktycznie
mój ojciec w octavii ma jedne od nowości tj. 9 lat , przebieg ponad 200 tys i jak narazie nic im nie dolega

: sob maja 05, 2007 15:24
autor: Grzesiekk1982
adamo122 pisze:mój ojciec w octavii ma jedne od nowości tj. 9 lat , przebieg ponad 200 tys i jak narazie nic im nie dolega
I dlatego kupuję tylko samochody od Niemca :bigok: Nigdy od polskiego właściciela :bajer: Podobna sprawa ze świecami, amortyzatorami, tulejami zawieszenia, czasem olejami i filtrami, przewodami hamulcowymi (te niespodzianki są najbardziej hardcor'owe, lub przykre jak kto woli)...
Gorsi pod tym względem od Polaków są tylko Włosi, którzy nie tylko nie serwisują, ale i niszczą samochody. Znajomy kupił Passka 1.8, który miał 240 tys przebiegu i filtr paliwa z... fabrycznego montażu (data produkcji).
Pozdrawiam.

: sob maja 05, 2007 15:40
autor: kedzior
pytam bo moj golf juz 100tys przejechal za naszej kadencji (wczesniej jezdzila mama a od 1miesiaca ja) i chyba przewody bedzie trzeba wymienic

swiece po wykreceniu (troj elektrodowe) sa brazowe choc miejscami delikatnie czarne (rownowmiernie na wszystkich)

czy za to tez odpowiadaja przewody wysokiego napiecia?

: sob maja 05, 2007 16:33
autor: Grzesiekk1982
kedzior pisze:pytam bo moj golf juz 100tys przejechal za naszej kadencji (wczesniej jezdzila mama a od 1miesiaca ja) i chyba przewody bedzie trzeba wymienic
Pewnie, przewody się zużywają tak jak wszystko. A skąd można wiedzieć ile poprzedni włąściciel na nich jeździł?
kedzior pisze:czy za to tez odpowiadaja przewody wysokiego napiecia?
Niekoniecznie, może być zużyta sonda lambda, nieprawidłowo ustawiony zapłon, zbyt bogata mieszanka. Jeśli nalot jest tak jak mówisz tylko miejscami, to jest OK. A kiedy wymieniane były świece?
Ogólnie o układ zapłonowy trzeba dbać, kopułka wiele nie kosztuje, kable troche, świece parę dych. Generalnie wydatek 200zł, a poprawia żywotność silnika (lepsza iskra do spalania meiszanki), wyrówna się praca-szczególnie na zimnnym, mniej nagarów się robi, może spaść minimalnie zużycie paliwa.
Jeśli w/w elementy nie były długo wymieniane to można odczuć różnicę.
Pozdrawiam.