Strona 1 z 2
Stabilizator
: pt paź 01, 2004 11:50
autor: Trochim
Co daje załozenie stabilizatora do mk II?
mogę takowy kupić tylko muszę znać średnice (tak powiedział sprzedawca bo podobno są różne) aby go założyć muszę mieć kanał czy da to się jakoś tam wcisnąć?
Jaki jest ok koszt pozostałych elementów, sam stabilizator mogę mieć za 30 zł
Autko oczywiście mk II z 91
: pt paź 01, 2004 13:04
autor: czyś
Auto mniej się przechyla i pewnij trzyma się drogi w zakrętach.
Do przedniego stabilizatora potrzebne będą oprócz samego drążka też łączniki (wahacz-stabilizator) razem z poduszkami (2 szt/strona), w wahaczach fabrycznie powinny już być wykonane otwory do łączników, oraz gumy do przykręcenia stabilizatora do poprzeczki (otwory w poprzeczce silnika powinny już być). Wszystkie te elementy dopasowane do średnicy drążka.
Do tylnego chyba tylko gumy (ew. obejmy) do zamocowania do nadwozia, ale chyba nie o ten stabilizator chodzi, bo on chyba jest przyspawany do wahaczy tylnej belki i nie sprzedaje się go "luzem".
Niestety cen nie znam..
Średnica stabilizatora zależy od wersji silnikowej, musisz to sprawdzić w jakiejś książce napraw. Raczej nie powinny się różnić kształtem, ale głowy za to nie daję.
Z montażem może być trochę ceregieli, bez kanału się nie obejdzie, tu ci nic nie moge doradzić, nie robiłem tego nigdy.
: pt paź 01, 2004 13:25
autor: marek29
Trochim z tego co wiem to w TD stabilizator był w standarcie ,chyba że tylko w Jettach.
: pt paź 01, 2004 13:49
autor: Trochim
u mnie nie ma napewno a montowane były napewno w GTD
: śr paź 06, 2004 01:03
autor: juri-gtd
u mnie w td tez jest z przodu?? a z tylu o jaki wam chodzi stabilizator??? w ktorym miejscu ?? co i jak??
: czw paź 07, 2004 10:59
autor: ROBIK1301
ja tez mam td i nie bylo fabrycznie ale mam teraz
: czw paź 07, 2004 13:18
autor: Trochim
W jettach td przedni stabilizator był montowany w serii, a stabilizator z tyłu jest przyspawany do tylniej belki i takie cudo posiada wersja 1.8 16V (jak sie nie myle).
ROBIK1301 - a jaką masz srednice tego stabilizatora oraz ile wynisł Ciebie koszt (stabilizator + reszta) tego ustrojstwa?
Ewentualnie jakieś porady odnośnie montażu były by mile widziane.
: pt paź 08, 2004 14:32
autor: sq8bwh
Ja za stabilizator + resza (gumki, itp.) dalem 25 zł, na szrocie oczywiście i zadowolony jestem bo prowadzi sie lepiej.... Polecam
: ndz paź 24, 2004 18:39
autor: daaroo
Ja mam Golfa II 1.8 wersja CL i stabilizator mam z przodu i z tylu
: ndz lis 06, 2005 22:30
autor: PRZEMOR
: pn lis 07, 2005 14:22
autor: sas_gti
nic, przeczytaj drugi post na stronie, tam kolega napisal co potrzeba
: pn lis 07, 2005 16:37
autor: mortas
Ceny na szrotach do negocjacji oczywiście, łączniki i gumy polecam kupić nowe koszt ok 40-60 zł. Kto chce sobie zamontować drążek, musi koniecznie kupić na szrocie mocowania tylne stabilizatora, takie małe półokrągłe blaszki, ja na szrocie dałem 5 zł. Co do montażu da się zamontować i w 1.3. Kłopot jest z odgięciem dolnej belki zawieszenia żeby wcisnąć tam drążek i gumy. Tylne gumy posmarować jakimś płynem do mycia naczyń i założyć te blaszki, gimnastyka jak cholera, zwłaszcza przy nowych gumach. Przed dociągnięciem wszystkich śrub postawić autko na kołach i pobujać trochę żeby wszystko się dobrze ułożyło. Skręcić jeździć i cieszyć się!

: pn lis 07, 2005 21:30
autor: PRZEMOR
: czw lis 17, 2005 04:59
autor: QBAelectric
...witam ...ja mam trójke 92r. z silnikiem AAM 1.8l i niestety nie mam drążka stabilizatora..od którego roku były montowane seryjnie ?...powiedzcie mi czy jest sens zakładania go..czy komfort jazdy się poprawi..?...