Strona 1 z 1

[MK3] Obnizenie spalania

: wt gru 05, 2006 12:21
autor: piecia1985
witam


Co zrobic zeby spalanie zmiejszyło sie!!!! Pali wiadoomo d0 10l w miescie ale... wiadomo zawsze kazdy chcial by jeszcze mniej.mozecie mi wypisac poszczególne rzeczy ktore mozna wymienic!!!!

: wt gru 05, 2006 12:33
autor: Andrzej1
Witam.
Mam 1,8 RP. Do czujnika temprtatury niebieskiego dodałem potencjometr z wyłącznikem
(od siły głosu,chodzi o charakterystykę) , ssanie reguluję i zamykam ręcznie.Oszczędzam
w mieście około 1,5 l.
Pozdrawiam.
Andrzej.

: wt gru 05, 2006 13:08
autor: pico
jak możesz to opisz jaką rezystancje ma potencometr

: wt gru 05, 2006 14:46
autor: piecia1985
jezdze spokojnie takze po miescie do 70km/h a trasa do 130km/h

: śr gru 06, 2006 10:57
autor: Andrzej1
Witam.
Dziś nie mam czasu,jutro to narysuję i trochę opiszę.
Andrzej.

: czw gru 07, 2006 13:58
autor: Marzena
no ja nie wiem czy 130kom/ h to spokojna jazda :)

: czw gru 07, 2006 14:36
autor: jacumba
Marzena pisze:no ja nie wiem czy 130kom/ h to spokojna jazda
na A4 to spacerek a na ciasnej powiatówce to prawie szaleństwo...takie pojęcie względne

: czw gru 07, 2006 20:33
autor: Andrzej1
Witam.
Kilka razy zaraz po wyłączeniu silnika szybko odpinalem wtyczką i mierzyłem oporność niebieskiego czujnika.Zawsze wychodziło około 220 -230 oM.Taki opór wlutowałem na przewód który łączy czyjnik z komputerem (póżniej zmniejszyłem do 180 oM.Pod ręką miałem potencjometr chyba 200 koM z wyłącznikiem),o wiele za duży.
Odpowiedni byłby około 50 koM.(50 x 3 ) : (50 + 3 ) =około 3 koM.Wyłącznik połączyłem tak że po włączeniu jest maksymalna
oporność.Kręcąc gałką w prawo mogę zmniejszać oporność do 0 oM.
Wówczas pracuje dolutowany opornik na przewodzie.Zimny silnik
uruchamiam na wyłączonym potencjometrze.Po uruchomieniu
włączam potencjomert i kręcę powoli aż usłyszę zmianę obrotów.
Ruszam i co chwilę obniżam obroty.Po około 1500 m potencjometr
mam do oporu w prawo t.j 0 oM. W obwodzie został tylko 180 oM.
Uruchomienie ciepłego silnika zaczynam od skręcenia lekko w lewo
i rozruch.Wszelkie lutowania tylko z uziemionym grotem lutownicy
do masy auta ( do przewodu masowego).
Oszczędności są widoczne.
Andrzej.Obrazek

: czw gru 07, 2006 20:53
autor: szpak
hamować silnikiem ,wtedy nie bierze paliwa