Strona 1 z 4

[mk2] 1.3 MH spalanie

: pn gru 04, 2006 01:27
autor: RedmaN
Auto odkad je kupiłem jeżdzone na LPG, spala go ok 13 litrów w miescie i większość ''specjalistów'' twierdzi zgodnie, że nie jest to żadna anomalia dla tego starego gaźnikowego silnika,
jeszcze jak go kupiłem to troche walczyłem, regulowałem u specjalistów, żeby zeszło troche niżej ale bez powodzenia

Ostatnie obniżki cen benzyny skłoniły mnie do sprawdzenia czy czasem nie opłaca sie jeździć na niej, wynik troche mnie zdegustował, wkońcu 1.3 to nie VR6 ;/

Wynik:
zatankowane: 24,5 litra benzynki
przejechane: 177km w mieście, odcinki wcale nie takie ktrótkie, na prawde spokojna jazda
spalanie :O prawie 14 litrów benzyny na 100km,

o co biega ? help :|

: pn gru 04, 2006 01:41
autor: vwarek
RedmaN pisze:spalanie :O prawie 14 litrów benzyny na 100km
Nie chudo... Mój tyle nie żre :shock:
U kumpla padnięta sonda Lambda powodowała takie siorbanie z baku.. Jak takową posiadasz to sprawdź jej działanie.

: pn gru 04, 2006 01:46
autor: RedmaN
oj sondy to raczej w nim nie ma ..

: pn gru 04, 2006 09:22
autor: Kowal_
Też mam 1.3MH na tym padaczkowym złomburgu :crazy:

Na wiosnę się nim zajmę teraz zima się zbliża to nie chce mi się przy tym grzebać.

Nie chce grzebać dlatego, że LPG pali mi normalnie. To znaczy 8,5-9l/100km. Samo miasto bo na uczelnie dojeżdżam.

I tylko to mnie cieszy bo:

-Ssania nie mam praktycznie, działa tylko przez 5 sekund po odpaleniu (odpalam zawsze na benzynie po dłuższym postoju)

- silnik się dławi na benzynie w pewnych momentach gdy wcisnę gaz do podłogi tj. - jadę np. 25km/h za traktorem, chce wyprzedzić, gaz w podłoge i przyspiesza równo do 40km/h, następuje zadławienie na 1s, i przyspiesza dalej, to samo dzieje się na 3 biegu przy 60km/h i na 4 przy 80km/h, z tym, że też czasami to nie występuje.. nie ma reguły, ale dużo częsciej wystepuje niż nie występuje

- również odnosze wrażenie, że żre ogromne ilości paliwa. Na benzynce jeżdże tylko żeby rozgrzać parownik. Czyli ok. 2-3km po odpaleniu. Krótkie odcinki i przelączam na gaz, a paliwko tak szybko ubywa jakbym jeździł normalnie na benzynie :panna: (gaźnik na pewno jest rozregulowany, albo uszkodzony bo leciutko ponad 165km/h na A4 przy kołach 195/50/15 to chyba trochę za dużo jak na 1.3MH

Ile pali benzyny nie chcę sprawdzać nawet żeby się nie przewrócić z szoku.

Na wiosnę zobaczymy co się z tym zrobi. Albo naprawa szrotburga, albo swap na webera, albo myslałem też żeby zrobić @NZ tylko to może być trochę kosztowne.

Na razie nic nie ruszam bo LPG pali normalnie, a auto mi potrzebne na codzień.

: pn gru 04, 2006 12:09
autor: MrUkAs
Tez mam MH 1.3 i na trasie pali mi okolo 6,5-7l, w miescie 8-9l. Kiedys wiecej mi palil, ale po wymianie swiec, kopulki + palucha, kabli, cewki i wyregulowaniu gaznika oraz wymian filtrow: paliwa i powietrza spalanie spadlo.

: pn gru 04, 2006 12:18
autor: łyssy
panowie, ja mam coprawda 1.3 na wtrysku ale miałem podobną przypadłość z przyduszaniem silnika-okazało się że mam żle ustawioną klapkę drugiej przepustnicy-jeśli ktoś wie o co chodzi to powiem tylko że śróbka regulująca rozwarcie drubiej przemustnicy powinna być tak ustawiona że po całkowitym zamknięciu przepustnicy należy ją ptworzyć o 1/4 obrotu śróbki, jeżdżę na benzy nie ale miałem tak że na zimnym silniku nie mogłem dodać więcej gazu niż około 2000obr/min-jakoś za wcześnie czy za pózno mi sie ta druga przepustnica otwierała i go przyduszało, pozatym dobrze jest wyczyścić przepustnicę i wymienić wężyki podciśnieniowe-zniknął problem falującyuch obrotów.

a co do spalania 1.3 - teraz jak zimno to na miejscu (odcinki do 10km) wziął mi 8l/100km, a w lwcie w okolicy 7,5 - w trasie zamykam sie spokojnie w 6l/100

: pn gru 04, 2006 12:43
autor: Przybek
sprobuj wyregulowac zaplon a wrecz go troszke przyspiesz potem ustaw sklad mieszanki w gazniku i sprawdz czy nie masz zbyt duzego luzu na przepustnicy , jesli bedzie zbyt duzy luz to bedzie sie dostawalo zbyt duzo lewego powietrza i zuzycie wzrosnie na gazie i bezynce , jesli nie ma zbyt duzego luzu to ustaw sklad mieszanki na paliwie
dobrze by bylo mu zrobic analize spalin , jesli gaznik da sie wyregulowac to wtedy wez sie za ustawienie gazu ' jest taka zasada auto musi dobrze chodzic na bezynie to wtedy mozesz zaczac regolowac gaz , zwroc jeszcze uwage czy guma pod gaznikiem nie jest sparciala
sprawdzajac luz na przepustnicy -uchyl lekko przepustnice i sprawdz *#cenzura#* gora dol i boki czy nie ma zbyt duzego luzu

Pozdrawiam

: pn gru 04, 2006 12:47
autor: RedmaN
tylko że moje auto jeździ bardzo dobrze, nie ma żadnego przydławiania, niedoboru mocy, falujących obratów itp,
jedyna przypadłość to ten przeogromny apetyt na benzyne,
wiec co może zniszczone :>
cały gaźnik ktory wynagradza sobie dobra prace wiekszym zapotrzebowaniem na wahe ? ^^

: pn gru 04, 2006 13:10
autor: Przybek
prawdopodobnie ma zbyt bogata mieszanke czyli ma moc a co zatym idzie robi wir w zbiorniku , jesli gaznik byl by ok i zuzycie paliwa w normie to znaczy ze problem by byl po winie ustawienia instalacji gazowej a jesli problem jest na paliwie i gazie to oznacza najczesciej problem z szczelnoscia gaznika lub jego podstawa , w gazniku nie musisz miec ani jednej dyszy pływaka czy innych czesci a na gazzie bedzie ci chodzil super pod warunkiem ze nie bedzie zadnych nieszczelnosci
robiles kiedys analize spalin ?

Pozdrawiam

: pn gru 04, 2006 17:55
autor: RedmaN
analizy nigdy nie robiłem,
przejechałbym sie do jakiegoś magika od gaźników, żeby zbadać sprawe tylko boję sie że pojade, ''Pan'' mi cos tam porobi, (powiedzmy gruntowną reanimacje gaźnika) skasuje 200zl, samochód bedzie jeździł ładnie (czyli tak jak teraz), no a po tygodniu jak zrobie troche kilometrów okaże sie że auto wciaż pali 14 litrów...
:>

: czw gru 07, 2006 14:55
autor: GENE
RedmaN, czyli masz smoka na benzyn i gas. Miałem MH przez 4 lata i benzyny na trasie palił 7 litrów/100km, po mieście 8-9 litrów/100km w zależności jak dynamicznie sie jezdziło. Gazu palił mi po mieście 8,6 litra/100km przy spokojnej jezdzie. Na całym zbiorniku 25-26 litrów robiłem 300-320km.
Sprawdz czy pracuje ci prawidłowo układ podciśnienia, zapłon też powinieneś sprawdzić i ewentualnie ustawić (możesz sam jak wiesz jak, ale lepiej na lampie). Przewody w.n., kopółkę i palec wymień. Sprawdz drugą przepustnicę, jest ona otwierana siłownikiem na podciśnienie. To narazie tyle.

: czw gru 07, 2006 16:31
autor: MrUkAs
GENE pisze:Na całym zbiorniku 25-26 litrów robiłem 300-320km.
Hm, to ile wchodzi paliwa (chodzi mi do pelna) do MH? Ja zawsze mam ponad rezerwa i tankuje za 120zl (czyli teraz cos kolo 32l) i jeszcze do konca do pelna nie jest. Ile l wchodzi? Za 120zl robie na trasie okolo 500 km, niekiedy nawet ponad;)

: czw gru 07, 2006 19:59
autor: pepo7
Mój 1.3 2G(gaźnik) gazu palił ostatnio 18lit. w mieście byłem na regulacji zobaczymy normalnie w czasie zimy to 13/14 lpg po mieście to norma latem 11 lit. na trasie to całkiem całkiem w 8 litr. sie mieścił jak jechałem na morze ale miasto i ruch w nim to koszmar światło na świetle przynajmniej w Łodzi, korki itd. jazdy mało a pali dużo- benzyny też nie łyka ogromnych ilości więc nie jest źle teraz przetestuje go po regulacji ale już widze ze nie jest żle .

: czw gru 07, 2006 20:11
autor: Kowal_
MrUkAs pisze:
GENE pisze:Na całym zbiorniku 25-26 litrów robiłem 300-320km.
Hm, to ile wchodzi paliwa (chodzi mi do pelna) do MH? Ja zawsze mam ponad rezerwa i tankuje za 120zl (czyli teraz cos kolo 32l) i jeszcze do konca do pelna nie jest. Ile l wchodzi? Za 120zl robie na trasie okolo 500 km, niekiedy nawet ponad;)
Gene mówił raczej o zbiorniku na LPG. Ja na pełnej butli (33litry) ostatnio zrobiłem równo 400km :P


Zbiornik paliwa ma 55litrów.