Strona 1 z 3

[MK2] Ustawienie rozrzadu

: ndz gru 03, 2006 16:03
autor: toma1985
witam. moglby mi ktos opisac jak dokladnie ustawic rozrzad krok po kroku i czy ciezko jest zdemontowac kolo pasowe czy mozna je jakos inaczej wlozyc pozniej??juz sie pogobilem bo w skrzyni mam2 znaki i nie wiem ktory to a mianowicie takie wciecie i jakies kolko cos w podobie i na co patrzec pomocy!! z gor dzieki

: ndz gru 03, 2006 16:18
autor: sGARY
trzeba sciagnac kolo/kola pasowe z walu korbowego te kolo jest przykrecone na sruby imbus 6mm czasami ciezko ida odkrecic wiec najpierw dobrze w nie wpierz mlotkiem a pozniej odkrecaj ;) tego kola nie idzie inaczej zalozyc ;) kolo ma 4 otwory na sruby i jeden dodatkowy i ten dotatkowy ma po to ze na wale jest taki wypust ;) zobaczysz o co chodzi jak sciagniesz ;) i przed sciagnieciem tez widac :)

: ndz gru 03, 2006 16:20
autor: toma1985
no ok a co z tym znakiem w skrzyni??? mam na niego patrzec czy na znak na kole pasowym i kole posrednim mam je zgrac tak aby byly naprzeciw siebie???dzieki

: ndz gru 03, 2006 16:24
autor: sGARY
ustaw znak na kole zamachowym na 0 (bedzie naciecie i zaraz kolo naciecia bedzie znaczek 0) pozniej na kole rozrzadu jest kropka i ta kropka ma byc na na laczeniu pokrywy zaworow z glowica od przodu silnika ;) a walek od aparatu zaplonowego na wciecia ktore sa na kolach pasowych ;)

: ndz gru 03, 2006 16:28
autor: toma1985
a wiec tak w skrzyni nie ustawiam na naciecie tylko na kropke ktora jest zaraz za nacieciem tak?? i na kole rozrzadu na kropke a nie na naciecie?? bo mam naciecie od wewnatrz ale kropki nie widzialem kropka jest ale od zewnatrz nie moge dojsc ladu

: ndz gru 03, 2006 16:32
autor: sGARY
na kole zamochowym ustawiasz na znak "0" i wtedy zobacz wszystkie inne znaki czy sie zgadzaja!! ;)

: ndz gru 03, 2006 16:35
autor: toma1985
no tak zrobilem i niby by bylo ale czy jest mozliwe ze walek rozrzadu mialbym walniety o 180stopni??

[ Dodano: 03 Gru 2006 15:45 ]
na kole rozrzadu jest taki znak 0 T to to ma byc u gory czy na dole?? bo mam kropki i naciecia i niewiem na co patrzec i juz glupieje :bigok:

: ndz gru 03, 2006 16:50
autor: sGARY
ten znak OT chyba wychodzi u gory ;) teraz juz nie pamietam! postaram sie zapodac fotke ;) ale to jakos wieczorem!

: ndz gru 03, 2006 16:52
autor: toma1985
ok czekam :foch:

: ndz gru 03, 2006 21:34
autor: bomberxl
toma1985 pisze:no tak zrobilem i niby by bylo ale czy jest mozliwe ze walek rozrzadu mialbym walniety o 180stopni??

[ Dodano: 03 Gru 2006 15:45 ]
na kole rozrzadu jest taki znak 0 T to to ma byc u gory czy na dole?? bo mam kropki i naciecia i niewiem na co patrzec i juz glupieje :bigok:
Na jeden obrót wału korbowego przypadają dwa obroty wałka rozrządu.

[ Dodano: 03 Gru 2006 20:35 ]
punkt na kole wałka musi być z przodu.

: ndz gru 03, 2006 22:13
autor: toma1985
ale kropka czy kreska bo jak kropka to 0T bede mial na dole a jak kreska to 0T jest u gory i czego mam sie trzymac??? pomozcie a i jak sprawdzic panewki?? zdjolem pokrywe i w ktora strone moga miec luz jak je sprawdzic???

: ndz gru 03, 2006 22:16
autor: sGARY
wał ustawia się znakiem na kole zamachowym "0" który jest od strony skrzyni biegów, patrzy sie na niego przez korek plastikowy na górze skrzyni
jutro dokladnie sprawdze u siebie ;) bo teraz nie pamietam ;) rysunek nizej zapodaje

Obrazek

: ndz gru 03, 2006 22:26
autor: Jacenty80
OT ma być na górze i pokrywać się ze strzałką na obudowie. Powinienieś mieć taki kawałek plastiku przykręcanego dwiema śrubkami razem z pokrywą zaworów do głowicy. To jest właśnie ta obudowa, na której jest strzałka:). Z nią ma się pokryć punkt OT i wtedy kropka będzie na krawędzi głowicy z pokrywą zaworów. Daj znać czy to się zgadza u Ciebie... Krzywki na wałku rozrządu na pierwszym cylindrze mają być zwrócone do góry, palec rozdzielacza wskazywać na pierwszy cylinder (pokrywać się z miejscem w które wchodzi kabel wysokiego napięcia od pierwszego cylindra do kopułki), znak na kole zamachowym już wiesz jak ma być, a koło pasowe wałka pośredniego ma być "w zgodzie" z kołem wału (znaki się spotykają)...

: pn gru 04, 2006 09:32
autor: toma1985
ok.dzieki.a pewien mechanik ustawil mi dolne kolo tak ze wciecie na nimznajdowalo sie u samej gory do takiej strzalki a nie do kola walka posredniego!a pozniej ustawiajac mi zaplon na lampe nie dalo sie jezdzic i to chyba jest tego przyczyna jezeli patrzac mniej wiecej jak te znaki maja sie pokryc to wychodzi na to ze rozrzad mam walniety o jakies3zeby hmmm dzieki! cos zaczelo mi pukac troche dlatego zaczolem to sprawdzac.a sluchajcie jak sie sprawdza panewki sciaglem miske i chcialbym je sprawdzic czy nie maja luzu??( do tylu i do przodu mam nimi ruszac?? czy na boki??)dzieki