Strona 1 z 2
[MK3] Wspomaganie ciezko chodzi
: ndz gru 03, 2006 11:43
autor: Pawlo 79
Witam mam mały problemik przy 1.9TD wspomaganie ciężko chodzi jak się kręci w lewo a w prawo jest ok. co zrobić ?? może płyn wymienić?
: ndz gru 03, 2006 11:50
autor: Grzesiekk1982
Pawlo 79 pisze:może płyn wymienić?
Można- 30 zł dałem razem z wymianą za zielony Febi. Chodziło mi ciężko w obie strony, a mechaim powiedział, że płyn miał konsystencję błota i że jeszcze nigdy takiego nie zlewał. Za tydzień jadę na ponowną wymianę (żeby wypłukała się reszta syfu).
Co do tego problemu, to byłby zaworek na wyjśiu z pompy, albo zaworek przesuwny (chyba tak to się nazywa).
Pozdrawiam.
: ndz gru 03, 2006 11:52
autor: Pawlo 79
a ile wchodzi do układu płynu ???
: ndz gru 03, 2006 12:09
autor: Grzesiekk1982
Około 0,8 litra. jest w 1 l butelkach. Kup 2 i wymień 2 razy.
Nawet jeśli płyn nie ejst gęsty/brudny, to waro. Podczas tarcia w pompie wytrwarzają się opiłki i innedrobiny metalu, ktore działają w uklądzie jak ścierniwo.
Po wymianie płynu ustanie ciche zgrzytanie (jeśli zgrzyta).
Wątpię, że usterka przejdzie, ale wymień płyn przed naprawą. Może się uda, że zaworek się oczyści? Jeśli nie, to trzeba będzie kombinować, a płyn zawsze najlepiej wymienić 2 razy i usunąć wszelkie zanieczyszczenia.
Pozdrawiam.
: ndz gru 03, 2006 12:17
autor: Pawlo 79
zgrzytania nie ma tylko ciężko w lewo się kręci ale dzięki za radę
Pozdr.
: ndz gru 03, 2006 12:20
autor: Grzesiekk1982
Czy tak, czy inaczej bym zaczął od płunu. Koszt niewiele większy od płyny do spryskiwacza
Może coś się poprawi. Jeśli nie to szukamy dalej z tymi zaworkami...
Pozdrawiam.
: czw mar 15, 2007 10:16
autor: byczkins
A jak generalnie powinna chodzić wspoma w MK3? jednym palcem na postoju? Bo u mnie ciężko chodzi.
Byłem wczoraj u koleżki który ma Ibizę starszą od mojego golfa i jest bajecznie, mówił ze w swoim Mondeo z 94r. było jeszcze lżej.
: pt mar 16, 2007 17:13
autor: Grzesiekk1982
byczkins, u mnie też chodzi dość ciężko... W kolegi AAZ chodziło o wiele lżej. Mondeo też jeździłem Peugeotem 406, Mercedesem C, Ibizą 2002, Polonezem+ i zdecydowanie w moim chodzi najciężej
Nie wiem czemu.
Pozdrawiam.
: pt mar 16, 2007 18:32
autor: byczkins
No właśni wszyscy mnie uspokajają ze tak poprostu jest, nie ma sensu zmieniać płynu , płukać itp. bo i tak zostanie tak jak jest. Nie ma w każym razie żadnej tragedii.
: pt mar 16, 2007 22:14
autor: Grzesiekk1982
byczkins pisze:nie ma sensu zmieniać płynu , płukać itp. bo i tak zostanie tak jak jest.
U mnie po wymianie chodziło lżej, wyraźnie odczułem. Ale mimo to warto, przecież trzeba liczyć, że autko ma min 200 tys km, a podczas tarcia o siebie elementów pompy chcąc, nie chcąc tworzą sie mikroopiłki metalu, zanieczyszczenia, które co raz bardziej niszczą pompę. Im ich więcej, tym szybciej. Zwykle, jeśli pompa zaczyna zgrzytać, to po 2 krotnej wymianie płynu hałąs przechodzi.
Pozdrawiam.
: pn gru 31, 2007 13:45
autor: havir
siema, jeśli chodzi o szybkie przepłukanie pompy wspomagania, to najlepiej ją wymontować, to tylko trzy śruby - ze wspornikiem, cztery bez, no i 2 przewody, wiem bo właśnie zmieniałem termostat i bez tego ani rusz.
: wt kwie 22, 2008 12:13
autor: chmurapawel
a ja mam taki problem ze na zimnym chdzi letko a po rozgrzaniu ciezko, czy to wina plynu? Jak moge samemu zmienic plym?
: wt kwie 22, 2008 12:26
autor: t-tas
chmurapawel pisze:a ja mam taki problem ze na zimnym chdzi letko a po rozgrzaniu ciezko, czy to wina plynu?
na dzień dobry wymiana płynu- może się trafi, ze pomoże, ale zasadniczo to pompa już raczej szmelc- za duże luzy wewnętrzne- póki płyn zimny to i lepki to jeszcze jakoś pompa go tłoczy, płyn i pompa się nagrzewają, płyn traci lepkość i pompa zamiast go tłoczyć raczej go mieli( płyn jest tak "rzadki", że przepływa w szczelinach między łopatkami a przednią i tylną ścianką pompy- gdzieś kiedyś napisałem dość spory wywód na temat demontażu pompy i sposobach jej ratowania
co do sytuacji, ze wspoma działa ciężko w jedną a nie w dwie strony nie brał bym raczej pod uwagę zaworu na pompie bo niby dlaczego- pompa tłoczy olej niezależnie od tego w którą stronę skręcamy czy jedziemy prosto, szukał bym winy w elemencie odpowiedzialnym za przesterowanie kierunkiem przepływu w maglownicy- być może, ze płukanka układu pomorze bo może gdzieś tam siedzi jakiś paproch który nie pozwala ny ten element działał poprawnie- piszę o jakiś elementach, a nie dokładnie o tym czy tamtym bo nigdy nie rozbierałem maglownic i orbitroli, grzebie w pompach i rozdzielaczach hydraulicznych
: wt kwie 22, 2008 12:40
autor: reg
chmurapawel pisze:a ja mam taki problem ze na zimnym chdzi letko a po rozgrzaniu ciezko, czy to wina plynu? Jak moge samemu zmienic plym?
zmień płyn tylko kup specjalny do vw ja przy a3 miałem to samo jak ci się nagrzeje to sprawdz czy nie cieknie ci pompa od wspomagana